/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
slush ice
Fra : mobergkl
Vist : 1902 gange
300 point
Dato : 06-03-06 19:12

hey kandu. Jeg leder efter et sted hvor man kan købe en slags saftevand som man blander sammen med en flaske sprut, så stiller man det i køleskabet hvorefter det fryser til is og bliver ligesom slush ice.
håber at i kan hjælpe..
MVH kenneth lorentzen..

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 06-03-06 19:16

Her er en lille opskrift.. http://dk.bartrend.com/wips/1487131904/recipeId/-1976990989/

Tror da også at men kan bruge andre frugter end beskrevet..

Enjoy..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-03-06 19:17

Slushis fremkommer ved frysning i bevægelse, med den specielle farve/smag som udlejeren af slushis-maskinen leverer.
Du kan ikke lave slushis i en fryser.
Man kommer sprut(sprit) i sprinklervæske.................netop for at det ikke skal fryse.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-03-06 19:17

du kan også gøre sådan

Ingredienser:
Frys-selv is
Cuba Strawberry

Sådan gør du:
Mos en frys-selv is i en blender og held den over i et glas. -Pas på isen ikke bliver alt for flydende. Hæld tilpas mængde Cuba Strawberry i og bland det sammen.

Drinken smager også godt med andre is og andet sprut. Prøv fx. med en ananas is og Cuba Abricot.. MUMS

fra dette link http://barskabet.pift.dk/wmview.php?ArtID=52

Accepteret svar
Fra : jlbendtsen

Modtaget 160 point
Dato : 06-03-06 19:18
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-03-06 19:20

INGREDIENSER:

8 Champagne is
6-8 cl Hvid Bacardi Rom (Ell. efter temperament)

FREMGANGSMÅDE:

1) Lad de 8 Champagne is tø en smule op
2) Knus dem godt i en skål
3) Tilsæt Bacardi'en

SERVERING:

Serveres is koldt!

fra dette link http://www.maduniverset.dk/show_drinks.phtml?uid=1128

Kommentar
Fra : mobergkl

Dato : 06-03-06 19:23

jeg har engang haft en pose med en slags saft der skulle blandes med en fl vodka og ind i fryseren.
Men ham jeg fik det havde vundet det i bango så han viste ikke hvor man kan skaffe det..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-03-06 20:01

I dette link fra et firma der udlejer sluch icemaskiner, skriver de, at de bruger FUN saftevand

Vi har sammen med det stærkeste brand(mærke) indenfor saftevand – FUN , lanceret slush ice på en ny og stærk måde med kombinationen af de bedste maskiner og det bedste koncentrat

http://www.ig-gruppen.dk/index.php?toplink=produkter&un=Slush%20ice

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-03-06 20:04

Men stadig.............grød-is laves ikke stillestående.

Kommentar
Fra : wasabiwoman

Dato : 07-03-06 07:38

Rigtig Slush Ice laves ved hj.a. en maskine. OBH har en til hjemmebrug ( 299,-)

http://www.el-forretningen.dk/shop/default.asp?ProductID=2366

Godkendelse af svar
Fra : mobergkl

Dato : 15-03-06 13:40

Tak for svaret jlbendtsen.
MVH kenneth