/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Eftermontering af fartpilot
Fra : michaeljonassen
Vist : 1587 gange
20 point
Dato : 06-03-06 12:39

Jeg vil høre om det er muligt at eftermontere fartpilot på en Renualt Clio Diesel fra 2003, og på en Vw Lupo 3L fra 2003 ? Kan man bare montere en alm. elektronisk fartpilot som trækker i gaskablet på begge biler?

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 06-03-06 15:37

ja jeg har lige monteret en i min Fiat brava det var let og det er bare dejligt at køre med

tykkemand

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 20 point
Dato : 06-03-06 16:00

Der er ikke noget gaskabel i nogle af dine biler, så den model kan du ikke montere.

I enden at din speederpedal sidder der et potmeter, som måler hvor langt speederen er trykket og ud fra det sender et elektronisk signal til motoren.

Moderne dieselmotorer har en kompleks motorstyring, men dette gør også at 9 ud af 10 diesel motorer er forberedt til cruise control.
Hvis du spørger på et aut. værksted, kan de garanteret installare en org. i din Peugot for under 4000,- incl alt.
Jeg tør ikke udtale mig om Lupoen, da det er en lidt anden teknologi, men det burde være samme historie, men man ved aldrig.

Godkendelse af svar
Fra : michaeljonassen

Dato : 07-03-06 08:32

Tak for svaret thulin.