/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Incest
Fra : hbknPro
Vist : 1433 gange
240 point
Dato : 05-03-06 23:03

Jeg er mor til to piger der bor hos deres far. mine piger har ellers været meget glade og udadvente men pludselig er de meget triste og se på.
min store datter får nogle anfald indimellem men der er aldrig rigtigt fundet ud af hvad der var galt med hende indtil hun selv fortale at hun havde været misbrugt af en gang. da hun var alene med hendes far og en kammerat. nu ser jeg det samme mønster hos min yngste datter
hun er meget indadvent bliver hurtigt gal hidsig ,siger hun vil dø og gøre skade på hende selv. hun siger meget grimme gloser så som ( må jeg se din tissemand sådan sagde hun til min forlovet), og er i det hele taget meget fikseret på sex og hun er altså kun 5 år bliver 6 til sommer.

Jeg er en meget ullykkelig mor der intet kan bevise men jeg er bange for at deres far forgriber sig på dem.

Hvad skal jeg gøre?

Hvad skal jeg gøre jeg kører en retsag om forældremyndighed så jeg tør næsten ikke gå til min advokat for så tror de vel bare det er noget jeg finder på hvilket jeg bestemt ikke gør jeg har set og hørt nok i denne weekend

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-03-06 23:10

Du skal kontakte nogen der har med den slags at gøre ALDELES OMGÅENDE og så skal du ellers være ret diskret omkring det, da det er en forfærdelig beskyldning at få hæftet på sig såfremt det ikke er sandt

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-03-06 23:18

Her er hjælp at hente--og det skal være NU
http://www.incest.dk/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-03-06 23:29

Hvis jeg var mor til 2 piger på, du skriver den yngste er 5 år, så var det ikke på kandu, jeg ville spørge.

Jeg ville nok have brugt min tid på at kontakte myndighederne for lang tid siden.

Det kan jo undersøges om dine døtre har været udsat "voldtægt" eller anden sexuel omgang.

Hvad sidder du og venter på.

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 05-03-06 23:55

Du skriver. min store datter får nogle anfald indimellem men der er aldrig rigtigt fundet ud af hvad der var galt med hende indtil hun selv fortale at hun havde været misbrugt af en gang. da hun var alene med hendes far og en kammerat. nu ser jeg det samme mønster hos min yngste datter . Så er det jeg spørger .Hvad gjorde du da din store datter fortalte om overgrebet ,har du bare siddet og ventet til det samme skete med den 5årige .

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-03-06 00:11

Vonna

Jeg kan kun være enig med dig, man sidder da ikke bare og ventet på !!!!!!!!!!

hbknPro

Hvad gjorde du, da din ældste datter fortalte, at hun havde været udsat for sexuelt overgreb?

Dine piger bor hos deres far, skriver du.

Hvis du har den mindste mistanke om at at de er udsat for seksuelt overgreb er det din pligt at melde det. Og det er uanset om du er i en retssag om forældremyndighed eller ej.

Hvad tænker du på?

Er det dine børns ve og vel eller ej.

Vil du have at en eller anden bruger skal melde det til politiet.

Det er jo sådan at politiet, hvis der kommer en kendelse, kan finde frem til dig, som har oprettet dette spørgsmål.

Det kan ende med at du bliver medskyldig, hvis du ikke går videre med denne sag.

Kommentar
Fra : magle

Dato : 06-03-06 00:23

Hallo folkens ! I læser ikke indlægget korrekt ! Jeg er en meget ullykkelig mor der intet kan bevise men jeg er bange for at deres far forgriber sig på dem.

Det er som en bruger skriver alvorlige anklager, ja ! Men hellere anmelde et udyr for meget end et for lidt

Jeg kender lidt/meget af persones historie, og der er skrevet til kommunen hvor børnene bor ! HAHAHA Hvor langt tror i naive mennesker man kommer i en kommune, hvor faderen allerede har allieret sig med formanden for børn og unge udvalget som sin bisidder ???? Øhhhh "dummeslag"

Desuden er personens advokat så dum, at hun henlægger det til "sådanne ting siger børn jo, advokater tænker med [moon] og med pengepungen, så hvad mere kan man gøre ??

Kommentar
Fra : hbknPro

Dato : 06-03-06 00:27

Nemlig Magle!

Jeg taler for døve øre og men jeg er bare bange for at advokaten og kommunen henlægger det og siger det bare er fordi jeg kører en retsag med faderen.
derfor spøger jeg hvad kan jeg så gøre i denne sag for at komme det til livs?
Jeg har det ret dårligt med det.

med venlig hilsen

hbknpro

Accepteret svar
Fra : magle

Modtaget 240 point
Dato : 06-03-06 00:30

Du skriver. min store datter får nogle anfald indimellem men der er aldrig rigtigt fundet ud af hvad der var galt med hende indtil hun selv fortale at hun havde været misbrugt af en gang. da hun var alene med hendes far og en kammerat. nu ser jeg det samme mønster hos min yngste datter . Så er det jeg spørger .Hvad gjorde du da din store datter fortalte om overgrebet ,har du bare siddet og ventet til det samme skete med den 5årige .

Så spørger jeg ! Hvad gør man når man er indlagt, og ens udyr igennem mange år har tæsket og slået på hbknPro ? De fleste kvinder er sg fanget. Tænk for i taster derude Udyret har truet med at slå hbknPro ihjel hvis hun gik fra ham.. Ja ja, og så siger en eller anden kloge-aage derude hun kunne jo bare gå fra ham jeps. Det er nok også så let ! Hvorfor mon der er så mange kvinder i Dk som bliver mishandlet hver dag ca. 465.000 årligt ? Kunne de 465.000 også bare sige "jeg skrider nu" ?????????????

Kommentar
Fra : magle

Dato : 06-03-06 00:35

hbknPro ! Jepper ! Komunerne tvangsfjerne forkerte børn i flæng, men de udsatte grupper ?? Tjaa hvad med dem ? Kommunen og advokaten henlægger sagen som en hys mor der vil vinde sagen vedr. Forældremyndigheden

Og hvor mange gange har vi ikke hørt den smøre barn tævet til døde, barn misbrugt, kommunen undskylder, da kommunen fejlede IGEN

Kommentar
Fra : magle

Dato : 06-03-06 00:38

Du skal kontakte nogen der har med den slags at gøre ALDELES OMGÅENDE og så skal du ellers være ret diskret omkring det, da det er en forfærdelig beskyldning at få hæftet på sig såfremt det ikke er sandt Skriver Kortoververden ?? Hmmm det indlæg stemmer da ikke overens med dette indlæg fra ans Vonna

Jeg kan kun være enig med dig, man sidder da ikke bare og ventet på !!!!!!!!!!

hbknPro

Hvad gjorde du, da din ældste datter fortalte, at hun havde været udsat for sexuelt overgreb?

Dine piger bor hos deres far, skriver du.

Hvis du har den mindste mistanke om at at de er udsat for seksuelt overgreb er det din pligt at melde det. Og det er uanset om du er i en retssag om forældremyndighed eller ej.

Hvad tænker du på?

Er det dine børns ve og vel eller ej.

Vil du have at en eller anden bruger skal melde det til politiet.

Det er jo sådan at politiet, hvis der kommer en kendelse, kan finde frem til dig, som har oprettet dette spørgsmål.

Det kan ende med at du bliver medskyldig, hvis du ikke går videre med denne sag

Forklaring udbedes ???

Kommentar
Fra : magle

Dato : 06-03-06 00:41

ans/Vonna mf. I lukkede skuffen ?? Hvorfor nedgøre et mennesker der står i en dårlig situation ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-03-06 00:47

Citat
Hallo folkens ! I læser ikke indlægget korrekt

Det var ellers noget af en indsigt at have, at være i stand til at se hvordan andre læser et indlæg.

men bortset fra det, så m.h.t. "Jeg er en meget ullykkelig mor der intet kan bevise men jeg er bange for at deres far forgriber sig på dem. "

Så er det jo ikke den person med en mistanke om overgreb mod børn, der skal "bevise" noget som helst.

Hvis man har en begrundet mistanke om misbrug/overgreb mod børn/personer under 18 år, har man i følge loven det der hedder skærpet oplysnings/indberetningspligt til de rette myndigheder, og det er i den forbindelse, henvendelse til de sociale myndigheder i kommunen og så politianmeldelse.

og ja, det er en alvorlig sag, både hvis der er hold i mistankerne, og lige så alvorligt hvis man ikke foretager sig noget ved sådan en mistanke, og det er såmænd også alvorligt, hvis nogen (som man ofte har hørt) falder for at bruge sådan et trick i kampen om forældremyndighed.

Forresten, hvis hbknPro er så utilfreds med advokaten, så står det vel frit for at vælge en anden

dova

Godkendelse af svar
Fra : hbknPro

Dato : 06-03-06 00:47

Tak for svaret magle.

du forstår mig bedst og giver den bedste respons.

takker.''

knuzz hbknpro

Kommentar
Fra : magle

Dato : 06-03-06 00:57

Advokater er ret dyre
Dette er den modsatte verden m8 ! Man må ikke åbne munden om mulig forhold vedr. Incest ! Og hvis man ikke gør det, tjaa så er det også galt.

Men jeg kan berette om at der er stærkt begyndet mistanke, og kommunen og advokaten ER informeret. Uhyret (som jeg kalder ham) har i over 10 år slået og kørt psykisk terror på hbknpro. Været stordranker i 25 år, været ligeglad med børnene (vist zero interesse for dem).

Disse uhyre der går rundt, skulle spærres inde på den lukkede og have "klodserne" hugget af

Kommentar
Fra : magle

Dato : 06-03-06 01:00

dova !
Citat
Det var ellers noget af en indsigt at have, at være i stand til at se hvordan andre læser et indlæg

Kunne det måske tænkes at jeg kender sagen 1000 gange bedre end nogen af jer ?

Kommentar
Fra : hbknPro

Dato : 06-03-06 01:07

Ja den er gal hvis man melder det.
men det er er sku også galt hvis man ikke melder det for så ryger man selv i saksen hvis man har mistanke om det og ikke gør noget.
det er sku lidt af en omvendt verden man lever i.
man tør jo dårligt at anmelde det fordi det er sådan en grov beskyldning, hvis der så ikke er noget om det.

men i denne sag er jeg faktisk sikker på at der foregår noget der ikke skal foregå DESVÆRRE snøft snøft.

venlig hilsen

hbknpro

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-03-06 01:07

Nu er det jo sådan at ikke kun jeg, men mange andre brugere, som har læst dette "spørgsmål" kan gå videre med "sagen"

Men fint nok at "veninder" giver point til hinanden i stedet for at tænke på børnenes ve og vel.

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 06-03-06 01:17

Jeg undres. Citat Men jeg kan berette om at der er stærkt begyndet mistanke, og kommunen og advokaten ER informeret. Uhyret (som jeg kalder ham) har i over 10 år slået og kørt psykisk terror på hbknpro. Været stordranker i 25 år, været ligeglad med børnene (vist zero interesse for dem. En stordranker som er ligeglad med sine børn ,men det er alligevel hos Faren børnene bor. Hvordan henger det sammen?

Kommentar
Fra : hbknPro

Dato : 06-03-06 01:18

Áns så prøv du bare at gå vidre med det hvis du får noget ud af det for jeg kan ikke sende mere til mine advokater og retspsykologen og korsør kommune har også fået en indberetning om manden så nu kan jeg ikke gøre mere. Hvad vil du gøre mere Ans.

Med venlig hilsen

hbknpro

Kommentar
Fra : magle

Dato : 06-03-06 01:20

ans. Kan du ikke tåle en smule modspil ? Er du en gammel jammerkrukke der sidder derhjemme og tror at du kan løse verdens problemer ? Tro om igen bedstemor.
De gamle damer er sg altid i disse forums og kan ikke andet en jamre og beklage sig ! Jeg er ikke veninde med hbknpro, men kender hende mere som min forlovede.

Jeg ved hvad der er sket og ikke sket, derfor kan jeg udtale mig.. Men Ans! Du er måske en sådanne type der elsker voldelige mænd og mænd der misbruger børn ?? FØJ......

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-03-06 01:20

hbknPro

Hvis du tænker på dine børns ve og vel, så anmelder du denne sag.

Det er som om du kun tænker på dig selv,

Citat
men i denne sag er jeg faktisk sikker på at der foregår noget der ikke skal foregå DESVÆRRE snøft snøft.

Og så bruger du bare din tid på kandu. Jeg fatter ikke at en mor kan opføre sig sådan.

Kommentar
Fra : magle

Dato : 06-03-06 01:25

Fordi hbknPro gik ned med flaget psykisk og fysisk, efter et lag tæsk ! Gjorde Kommunen NOGET SOM HELST ????? NEJ ! Han flyttede så sammen med en anden pige, og flyttede børnenes adresse UDEN tilladelse fra moderen ! UDEN AT KOMMUNEN GJORDE NOGET, alt imens at hbknPro lå på hospitalet.. Da hun så blev udskrevet, kunne hun ikke få børnene udleveret, ikke engang via fogden, da de desværre havde fælles forældremyndighed. Systemet er langsomt og virker ikke...

Kommentar
Fra : magle

Dato : 06-03-06 01:26

FATTER DU INTET ANS! SAGEN ER ANMELDT, MEN ER DER NOGEN DER VIL GØRE NOGET SOM HELST ØHHH NEJ

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-03-06 01:27

Hvad har alder med dette yderst besynderlige spørgsmål at gøre?! ...Hjælper det hvis jeg fortæller at jeg er 28 og undres mindst ligeså meget som de "gamle kællinger"

Citat
Kunne det måske tænkes at jeg kender sagen 1000 gange bedre end nogen af jer ?

Latterligt at buse ud med sådan en melding - og endnu mere latterligt, at I ikke bare ordnede dette lille interne spørgsmål hjemme i stuen. I lyder ærlig talt som temmelig frustreret begge to.

Stakkels unger

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-03-06 01:30

Fatter I, at alle de oplysniger du Magle (råber op om nu) overhovedet ikke blev berørt i startindlægget.

Ingen kunne da for helvede vide en disse om, at moderen er blevet tæsket, at sagen er anmeldt und so weiter!

Fald dog ned menneske!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-03-06 01:31

Nu har jeg fået flere "private indlæg" som har forbindelse til denne tråd.

Jeg har sagt/skrevet det jeg mener, men der er nogle brugere, som ikke tør stå frem og skrive det de mener om mig. så derfor får jeg det "privat"

Jeg mener stadig at det er en sag, som skal behandles meget hurtigt, men det er der jo ikke meget ,der tyder på den bliver.

Kommentar
Fra : magle

Dato : 06-03-06 01:34

creamygirl ! creamygirl m8 ! Så burde de forskellige mennesker ikke begynde at overfalde hbknPro, uden først at spørge hvordan tingene hænger sammen. Ans ! Er kun ude på en diskussion, og ikke hjælp og støtte!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-03-06 01:35

Det er bare for meget. Du har oplyst ikke bare kommune men også faderens navn..

Wauw du er dygtig

Kommentar
Fra : magle

Dato : 06-03-06 01:39

Du lyder som en forstyrret husmor creamygirl, som fordømmer ! Ja, og stakkels unger at de er hos et uhyre. Øhhh hvorfor tror du at disse forums bliver oprettet ? Nok fordi man vil dele sine meninger/sorger/synspunkter/ mm. Med andre.. Vi har skam diskuteret hvad vi mere skal gøre. Men vi syntes det kunne være rart at få gode råd, da vi aldrig har været i denne sitution før, og det eneste man får herinde er lort i fjæset.. Tak for kaffe du (Du er garanteret arbejdsløs eller en dum pæda-gog)

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 06-03-06 01:48

Nu har jeg læst tråden et par gange. Jeg tvivler på, at Magle er den bedste hjælp for hbknPro.
Det indtryk jeg får ved at læse tråden er, at hbknPro ville have bedre af professionel rådgivning og hjælp til at anmelde sagen.

Når man har en stærk mistanke om et overgreb bør det meldes. Jeg kan kun støtte ans i hendes indlæg her i tråden.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-03-06 01:50

Korrekt, jeg er dum pædagog, som finder det frastødende at smide et brev med navne og stednavne ind i et åbent forum - sammen med en anklage om incest.

Dette handler jo ikke om en skid andet end hævn. En hævn der måske i dine øjne er berettiget, men jeg kan fortælle dig at det er smask ulovligt, at offentliggøre et navn med så grov en anklage..Og det enten anklagen er sand eller falsk!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-03-06 02:05

Rent faktisk burde jeg tage denne "tråd" seriøs.

Det kan også ske at jeg gør det. Der er jo tidligere blevet nævnt at mindreårige piger har været udsat for incest. Moderen og "vennen" "veninden" magle gør ikke noget, men forsvarer.

Desuden er der blevet opgivet navn på faderen. Det er vist ikke lovligt at opgive så private oplysninger.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-03-06 02:27

At læse et uddrag af et citat fortæller jo meget,

Citat
Søndag morgen sagde Stina, ”i morgen vil jeg dø og jeg vil begå selvmord med en skarp kniv”, jeg satte mig ned og spurgte hvorfor hun sagde den slags ting, Stina svarede ikke, men var tydeligvis meget ked af det. Stina har også været meget streng ved sin lillebror Martin, da Stina siger til os ”Nååå I er rigtig blevet gode venner med den lille lort ” Stina har aldrig før udtalt sig på sådan en måde, det ligner slet ikke Stina på nogen som helst måde, Stina sagde også at hun ville myrde sin fars kærestes 2 børn, da de var ulækre og de fik lov til alt, samt at de bestemte over Stina og at de slog hende. Vi gav Stina en lille mobiltelefon, så vi kunne ringe til hende, hun blev meget glad for den, og sagde til mig, at hun ville ringe hvis der skete noget med hende, det er bestemt ikke normalt for en lille pige at have disse tanker! Selvmord/vold/mord. Mm.

Helt ærligt er du klar over hvad det er, du gengiver her på kandu.

Og så er det kun hbknPro der ikke er online lige nu.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-03-06 02:35

Citat
magle

Dato : 06-03-06 01:39

--------------------------------------------------------------------------------
Du lyder som en forstyrret husmor creamygirl, som fordømmer ! Ja, og stakkels unger at de er hos et uhyre. Øhhh hvorfor tror du at disse forums bliver oprettet ? Nok fordi man vil dele sine meninger/sorger/synspunkter/ mm. Med andre.. Vi har skam diskuteret hvad vi mere skal gøre. Men vi syntes det kunne være rart at få gode råd, da vi aldrig har været i denne sitution før, og det eneste man får herinde er lort i fjæset.. Tak for kaffe du (Du er garanteret arbejdsløs eller en dum pæda-gog)

er det dig magle, der bor sammen med hbknPro

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-03-06 02:51

Nu er det sådan, at jeg tager denne tråd meget alvorligt.

Så det vil jeg gå videre med.

Jeg vil finde ud af om der er tale om incest eller om der bare er tale om pointsnyd.

Jeg vil håbe, at det bare er tale om point, det ville ikke være til at bære, hvis det var incest og moderen ikke gjorde noget.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-03-06 08:22

Godmorgen!
Jeg skal ellers love for at sagen har udviklet sig i løbet af natten.
Mon det er den samme sag som da den startede?

->ans
godt gået

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-03-06 09:31

Kors i hytten.... og det er voksne mennesker Men nu er det anmeldt, og så er den skid barberet.

Enten er det sandt, og dermed dybt alvorligt for børnene, eller osse er det et stunt.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-03-06 10:23

Magle, havde du ikke blandet dig, men givet hbnkPro lov til at at uddybe sin historie selv på en noget mindre militaristisk og ubehagelig måde, så havde der faktisk været en rigtig god chance for, at der var nogle Kandu'er der kunne give lidt råd og vejledning, eller om ikke andet, noget rygstøtte i en svær situation.
Jeg håber absolut ikke, at du er bisidder i denne sag, for den aggression, du lægger for dagen skader de piger langt mere, end du kan forestille dig.
Der er ingen tvivl om, at du holder af hbnkPro, men din form er ødelæggende.

De løsninger, som I har valgt at skride til - blandt andet at udstille ikke bare faderen, vennen og kommunen men også pigerne på denne side, er desværre et udtryk for, at I begge har meget svært ved at lægge jeres egen harme til side til fordel for pigerne - som er det eneste vigtige lige nu.

hbnkPro, hvis du vil dine piger det godt, så trækker du vejret ned i maven, slipper aggressionerne og bruger den energi konstruktivt i stedet for fuldstændig at destruere enhver mulighed for at blive taget alvorligt. Det er det, du med hjælp fra magle, har gang i lige nu.

Det er så sørgeligt, når vrede og bitterhed fuldstændig slører den omsorg og handlekraft, som skal til når et barn er i krise....
Det er lige nu fuldstændig irrelvant, hvad ægteskabet har indeholdt af skærmydsler, lige nu er det KUN relevant at gøre det bedste - med ro, omtanke og overblik.... Ellers bliver de piger ofre endnu engang....

ANS..... Go for it... alle grænser for anstændig opførsel er overskredet, og disse mennesker er ikke i stand til at se ud over egen næsetip til fordel for børnene....

Vaxen....

Kommentar
Fra : hbknPro

Dato : 06-03-06 10:28

Jeg er da fuldstændig ligeglad med de point og det er magle også.
det er anmeldt.
og jeg sidder sku ikke på min flade røv og lader det gå forbi min næse.
jeg er ikke en dårlig mor, jeg er bare fortvivlet og havde brug for råd.
men det fik man sku ikke noget godt ud af herinde.

venlig hilsen hbknpro

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-03-06 10:39

Nej, det gjorde du ikke, fordi I var to, der farede i flint i stedet for at beskrive problematikken på en sober måde.

Der er masser af resourcer herinde, men man får altså også tingene serveret råt for usødet...Og læser du dit indlæg igen, så kan du sikkert se, hvorfor de reaktioner kom. Alle de oplysninger, som magle serverede ganske aldeles ufint, var der ikke i det første indlæg, og havde du stille og roligt givet dem, så havde du med sikkerhed mødt større forståelse...

I stedet griber I til aggression og desværre også til ulovligheder ved at udstille navne...

Lad være med at vende alt skidtet mod andre mennesker - brug energien på at løse problemet uden at blive aggressiv. Og det gælder også i samtaler med kommunen og andre instanser. Tager du det roligt, opfører dig ordentligt, sætter dig selv til side til fordel for børnene, så bliver du faktisk taget alvorligt....

Vaxen

Kommentar
Fra : hbknPro

Dato : 06-03-06 10:52

Det er jo anmeldt til de rette mennesker, men jeg er bange for jeg ikke bliver taget alvorlig nu jeg kører denne retsag mod faderen om forældremyndigheden.
det har man jo hørt om .
jeg er ret fortvivlet.
og i min fortvivelse fik jeg lagt et brev ind som jeg ikke skulle ha gjort.
vi gør vel alle noget forkert når man er forvirret og fortvivlet.

med venlig hilsen den fortvivlet hbknpro

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-03-06 11:10

Ok - det, du beskriver er, at du er bange for, at din indberetning til kommunen ikke bliver taget alvorligt fordi du lige nu kører forældremyndighedssag.
Kommunen SKAL tage denne slags alvorligt, ligegyldigt hvor store fejder der er i mellem forældrene. Oplever du, at de ikke gør det, så bliver du ved og ved indtil de tager dig alvorligt.
Jeg kan se, at det brev, du uheldigvis lagde ind her er dateret d. 5. marts. Det vil sige, at de først modtager brevet i dag. Så ro på! Du bliver nødt til at trække vejret ned i maven. Jeg ved godt, at det er svært, men du bliver nødt til at lade være med at panikke.

Ud over den indberetning, du har foretaget, skal du anmelde. Først og fremmest skal du kigge ind i dig selv igen - er du sikker i din sag, og er du sikker på, at du er fri for følelser overfor den mand, det drejer sig om? Ingen had og ingen hævnfølelser må ligge til grund for det her. Er du så sikker i din sag, at du er klar til at dine piger skal igennem det, de skal igennem ved sådanne anmeldelser, så går du til politiet. Og det kan KUN gå for langsomt. Hvad angår advokat - søg fri proces...Kontakt dit forsikringsselskab og hør, om advokatbistand indgår i din forsikring. Lykkes det ikke, så tag et lån. Penge er ikke et emne overhovedet, når det drejer sig om dine børns sikkerhed.

Lige nu må du ikke tænke på dig selv og på den fortid, du havde med børnenes far. Det er irrelevant. Gør dig fri af ham og tænk kun på dine pigers ve og vel. Også i den proces, du skal gå ind i nu. Du og han er ikke vigtige, det er pigerne.

Til sidst vil jeg sige til dig, at du skal vælge dine venner med omhu. Pas på ikke at blive revet med i den voldsomhed, som vi har set her. Vælg folk omkring dig, der hjælper dig til at bevare roen, ikke til at ryge op under loftet. Det tjener dine børn bedst

Vaxen

Kommentar
Fra : hbknPro

Dato : 06-03-06 11:30

takker vaxen for dit indlæg det var da noget jeg kunne bruge.
vaxen jeg har ingen føelser for den mand der er far til vores børn.
men jeg har bare den føelse at der sker noget som ikke burde ske
mine børn har altid været meget glade og åbne men nu pludselig er de meget
tavse og den mindste har grimme gloser som du kunne læse højre oppe i det brev jeg fik
sendt ind i bar fortvivelse.

med venlig hilsen

hbknpro

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-03-06 11:45

Noget helt andet er - hvis jeg var dig, ville jeg kontakte Kandu-teamet og bede dem og at slette den tråd fra serveren.... Det brev, du satte ind, er meget meget uheldigt, og det må væk så hurtigt som muligt....
For alles skyld...

Vaxen

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-03-06 11:58

Tråden er anmeldt..

Kommentar
Fra : hbknPro

Dato : 06-03-06 12:01

cremygirl hvorfor skal du gøre sådan noget, læser du ikke hvad jeg har skrevet?
nu bliver jeg meget fortvivlet jeg skrev til dig privat.

med venlig hilsen

hbknpro

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-03-06 12:11

hbknpro...

Det er ikke dårligt, at tråden er anmeldt... Så er der en god chance for, at den bliver slettet - og det er absolut til din og dine pigers fordel.

Hvad angår forsømmelse af indberetningspligten, så er der heller ingen problemer der. Du har lige haft pigerne i weekenden, indberetningen er dateret d. 5/3 og de har modtaget den i dag - eller i morgen.

Slap bare af...

Myndighederne er IKKE din fjende.... Og betragt heller ikke kanduerne som dine fjender - betragt dem som mennesker, der vil dine børn det bedste.... De skal beskyttes og de skal vi alle være med til.

Hav tillid og handl... Og lad dig ikke mislede...

Vaxen

Kommentar
Fra : hbknPro

Dato : 06-03-06 12:17

Ok vaxen jeg fik det ret dårligt.
for jeg gjorde det ikke med vilje jeg er bare ret fortvivlet, omkring mine
piger.
men så takker jeg jer alle for at i har følgt min tråd

mine point burde være gået til dig vaxen for du virker ret forstående
du havde nogle gode svar og råd til mig.

med venlig hilsen

hbknpro

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-03-06 12:28

Pyt med point...de er fuldstændig uvæsentlige...

Det vigtige er, at der bliver taget sig af dine piger. Og her må du sætte dig selv til side.

Det, som giver sådan en harme blandt brugene i denne tråd er, at pigerne har boet hos deres far selvom der har været mistanke om misbrug før. Når man ikke selv har været i et voldeligt forhold er det svært at forestille sig, hvor irrationelt, man tænker, og hvor fuldstændig ødelagt, man er.

Reaktionerne herfra er et udtryk for omsorg og bestyrtelse overfor dine børns situation. Og at der er sådan en handlekraft herinde er dejligt. Ja, det er i et eller andet omfang på din bekostning, fordi du får pillet ved din dårlige samvittighed og følelse af utilstrækkelighed, men i det store regnskab er det kun børnene, der er vigtige. Og har du rent mel i posen, er der intet at være bange for. Slet slet ikke....

Desværre løb denne tråd af sporet, og desværre var det din forlovede, der stod for det. Netop det bekymrer mig faktisk allermest. Han virker aggressiv og truende, og jeg kan forstå, at der er sendt nogle mindre pæne beskeder til ANS, der faktisk viste stor omsorg og handlekraft overfor dine børn.
Det er her det virkelige problem ligger. Jeg håber ikke, at han er ligeså aggressiv i den virkelig verden, men det frygter jeg da. Og jeg frygter også, at hans store mistillid til de sociale myndigheder smitter af på dig. Du har nemlig brug for det modsatte. Jo mere tillid, jo bedre hjælp. Jo mindre modstand og jo mere villighed, jo mere hjælp til dine børn.

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-03-06 12:39

I øvrigt synes jeg stadig, det er en god ide, at du tager kontakt til kandu.... for at tage ansvar for, at du bragte det brev på banen...

Kommentar
Fra : hbknPro

Dato : 06-03-06 12:44

vaxen jeg har prøvet men det kan jeg ikke jeg har forsøgt jeg har ikke outlook express derfor har jeg lidt svært ved at komme i kontakt med dem.

med venlig hilsen
hbknpro

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-03-06 12:58

Nu er det brev blevet fjernet.

Jeg kan da ikke se det.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-03-06 13:02

Jeg kan heller ikke se det... Fin løsning - at slette brevet og beholde tråden....!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-03-06 13:04

Der er dog dette uddrag fra ans 06-03-06 02:27, der også burde fjernes, da børnenes navne er nævnt....

Kommentar
Fra : hbknPro

Dato : 06-03-06 13:09

ja 1000 tak for hjælpen det var da også ret uheldigt at jeg fik sat det ind, jeg tænkte ikke over det
men nu er det væk og vi kan snakke stille og roligt om det.
jeg undskylder den dårlige stemning der har været på dette indlæg.
det var bare temmeligt hårdt at se sine børn i weekenden og se nogle børn der var så nedtrygte og ikke glade og har en helt anden assityde end de plejer at have jeg kendte slet ikke de børn der var her i weekenden.'

jeg savnede de glade og smilende og meget talende børn.

med venlig hilsen

hbknpro

ps. jeg har intet hørt fra min advokat/ kommunen eller retspsykologen som har fået mit brev idag det er ret bekymrende.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-03-06 13:16

Hvor er børnene henne lige nu?

Kommentar
Fra : hbknPro

Dato : 06-03-06 13:17

Der er dog dette uddrag fra ans 06-03-06 02:27, der også burde fjernes, da børnenes navne er nævnt....

det kan jeg kun give dig ret i vaxen.

men det andet brev var nu det væreste så det er jeg meget glad for er væk heldigvis.

venlig hilsen

hbknpro

Kommentar
Fra : hbknPro

Dato : 06-03-06 13:33

vaxen pigerne bor hos deres far desværre. jeg havde ikke set den mindste siden juni sidste år og hun er blevet en helt anden pige og pigerne har været alene med deres far i et ½ år.Uden nogen form for opsyn med dem.

Og i den tid er pigen på 5 år blevet en meget hidsig pige med meget grove gloser og hun kan ikke lide at få kram og hun græder meget i søvne om natten. de fortæller ikke rigtigt noget.
og den lille hun går heletiden og siger hun er dum og hun vil dø.

alene det er ret bekymrende.

med venlig hilsen
hbknpro

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-03-06 18:53

Du skriver, at I har fælles forældremyndighed....hvorfor har du så ikke set børnene i ½ år.

Normal procedure er, at såfremt den ene forælder ikke vil udlevere barnet eller man ikke kan enes om at forvalte den fælles forældremyndighed,så henvender man sig i statsamtet, som så vil træffe en afgørelse.

Fælles forældremyndighed betyder jo ikke, at den ene part bare kan skride med børnene sådan uden videre.

Men jeg formoder så, at du af en eller anden grund søger om den fulde forældremyndighed, og en rigtig god ide i den forbindelse, er at din nuværende forlovede ikke blander sig i den sag, men at det er en sag udelukkende mellem dig og din eks..........og i sidste ende til bedste for dine børn.

Og så lige en ting mere: børn kan forandre sig meget på ½ år, så man næsten ikke synes man kender dem igen, men selvfølgelig skal man være obs. på om der er noget galt.

Og måske kan det godt lyde som et voldsomt sprog din datter bruger, men den slags behøver ikke betyde misbrug, men kan også skyldes et lidt "uheldigt miljø" i hjemmet.

Hvis det eneste du har at have din mistanke i, er at datteren synes agressiv, taler grimt og har spurgt din kæreste om hun må "se hans tissemand".....det kan de fleste piger på den alder altså finde på.

Så hæfter jeg mig også ved, at du skriver at din eks. har haft børnene uden opsyn....

Bliver de f.eks. passet ude, dagpleje, børnehave el. lign?

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-03-06 19:52

Så er der en ting mere jeg ikke forstår.......Hvis nu den mand er sådan et uhyre, har været stordranker i 25 år o.s.v............Hvad F...... er det så for et menneske der ikke tænker længere end til at fabrikere to uskyldige børn sammen med sådan en

Citat
Ja ja, og så siger en eller anden kloge-aage derude hun kunne jo bare gå fra ham jeps. Det er nok også så let ! Hvorfor mon der er så mange kvinder i Dk som bliver mishandlet hver dag ca. 465.000 årligt ? Kunne de 465.000 også bare sige "jeg skrider nu" ?????????????

Ja, det kunne de, de fleste gør det bare ikke for de kan ikke undvære stodderen alligevel, det ser man flere gange dagligt rundt på landets krisecentre m.v....det er rart lige at komme et sted hen og få lidt medynk og vente til de blå mærker o.s.v. er forsvundet så ham derhjemme ikke tirres af dem p.g.a. hans dårlige samvittighed (hvis han altså har sådan en), og så flytter hun bare tilbage, og er så dum at tro på "jeg er sørme ked af, jeg skal aldrig gøre det mere, skat synes du ikke vi skal have en ny lille baby, o.s.v.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-03-06 20:29

Det har magle så været vidne til uden at gøre noget.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-03-06 22:35

Det er rigtig, at der er en del voldsramte kvinder, der ikke er i stand til at gå fra deres mand. Men jeg synes Dova, at du udtrykker noget snævertsynethed i din beskrivelse af deres tanker....

Der er flere typer af voldsramte kvinder - der er dem, der lever i det mønster og selv opsøger det igen og igen, fordi det er en kommunikationsform de forstår, og kan udnytte.... "Du giver mig bank, jeg får en ny sofa". Den type kvinder er som regel handlekraftige og vælger forholdet til.
Og så er der dem, hvor alt selvværd er pillet ud af dem efter at have hørt i årevis, hvor værdiløse de er.
Disse kvinder tror ganske enkelt ikke, de kan få bedre. De tror ikke på, at de er i stand til at passe på deres børn, de er overbeviste om, at manden har ret, når hans siger, at han er Gud og hun er affald. De er ødelagte.
Disse kvinder er ikke dumme, som du antyder, de er fuldstændig smadrede... De er bange, handlingslammede, selvdestruktive og har et fuldstændig forskruet verdenssyn. De tror ikke på deres egne instinkter, de tror ikke på, at nogen vil dem noget godt, de tror det ville være bedre for deres familie, hvis de ikke var til....

Skær ikke voldsramte kvinder over en kam....

Lige nu nytter det ikke noget at smide bebrejdelser ud over trådejeren - vi kan alle være enormt bedrevidende og være forargede over, at hun ikke handlede noget før, eller anderledes end hun gjorde... Det kan de børn ikke bruge til en pind - og de børn, er de eneste, der er vigtigt. Der skal skabes forhold, så de kan udholde, hvad de skal igennem nu. Det er muligt, at det heller ikke er det bedste for dem at være hos deres mor, men lige nu, skal de væk fra overgreb. Og er moderen den eneste, der handler i denne forbindelse (jeg tænker her på kommune, daginstition, skole), så hun skal støttes i det og ikke pilles ned.
Vi skal ikke herinde vurdere hendes egnethed som mor - der er der professionelle folk, der nu tager sig af...

Vaxen

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 18-03-06 01:00

Hej hbknPro.

Jeg har lige læst alle indlæggene igennem, og for mig ser det ud til, at du og de andre overvejende fokusere på, at få stoppet eller straffet den person/ faderen, som du mener har misbrugt dine piger.

Men der er tilsyneladende ingen ”skudsikre” beviser for, at det misbrug du mener er foregået,
også har fundet sted, og uanset hvordan sagen står, så vil jeg foreslå dig i første omgang,
at fokusere meget mere på dine pigers problemer, og at få hjælp fra en som virkelig forstår
hvordan pigerne skal få bearbejdet deres problemer, for det er meget vigtigere for dem,
end at få en skyldig eller uskyldig person straffet.

Og desuden, hvis faderen eller en anden person har misbrugt dem, vil det være
en særdeles belastende oplevelse for dine piger, at skulle igennem sådan en sagsbehandling
især da de er temmelig unge, og allerede har fået mange sår på deres meget følsomme sjæle.

Så jeg vil anbefale dig at tænke rigtig godt og grundig over hvad du eventuelt
har forestillet dig at sætter gang i.

Jeg ”taler” ud fra mange års erfaring, med unge såvel som voksne og ældre mennesker,
som har været igennem sager af den nævnte slags, og har været voldsomt mærket af dette
det meste af livet, indtil de fik den rette hjælp.

Jeg ser frem til at du overvejer dette, da du har et stort ansvar overfor dine piger.

De bedste hilsner

DkwM327