/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Lægesekretærelev - staveprøve
Fra : jihaa
Vist : 13860 gange
50 point
Dato : 04-03-06 23:02

Hejsa

Jeg står og er indkaldt til staveprøve på onsdag med henblik på en stilling som lægesekretærelev. Er der nogen som kan fortælle mig hvad en sådan prøve går ud på??

Jihaa

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-03-06 23:08

Du skal kunne stave... Hvad havde du forventet?

Du kan vel kigge her

http://www.rs-roskilde.dk/ras/elev/index.asp

Kommentar
Fra : jihaa

Dato : 04-03-06 23:25

sikke da et pænt svar du kan give - måske du skulle have undladt at skrive noget.

Var jo interesseret i hvordan det foregik - om det er diktat eller en tekst med fejl eller hvordan

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-03-06 23:33

Så skulle du have formuleret spørgsmålet anderledes NÅr du spørger hvad en staveprøve går ud på, så er det en udfordring ikke at gribe chancen, men je gmener da at linket jeg vedhæftede måske kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : jihaa

Dato : 04-03-06 23:39

Har været inde og kigge, men finder ikkelige noget om netop staveprøven - leder videre

Accepteret svar
Fra : Thai_dk

Modtaget 60 point
Dato : 04-03-06 23:57

Var til den sidste år. vi sad ca. 12 personer om et bord, og fik så udleveret en tekst hvor der manglede enkelte ord. det foregik som en diktat - en læste teksten højt.
der er ikke noget at frygte. det mest vilde var ord som: sædvanlig, kolossal, frustreret. Og så endelser med og uden "r".
Efter diktaten gik der lidt tid så blev vi kaldt ind til samtale en efter en. her blev vores fejl oplyst, og de spurgte ind til ansøgning, og hvorfor man søger ind m.m.
Tro mig det er absolut ikke slemt.

Held og lykke med det

Kommentar
Fra : jihaa

Dato : 05-03-06 00:05

Tusind tak det lyder godt - det skulle jo være lige til at gå til.

vi skal 50 til staveprøve, så det er en del. Vil slappe lidt mere af nu, for det du nævner vil jeg ikke have problemer med.

Takker

Godkendelse af svar
Fra : jihaa

Dato : 05-03-06 00:06

Tak for svaret Thai_dk.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 05-03-06 00:07

Ignorer korntoververden som bl.a skriver je gmener

Kommentar
Fra : A.Moyet

Dato : 23-03-06 18:58

Da jeg var til staveprøve foregik det på den måde at vi sad ved hver vores computer og skulle skrive en tekst. Jeg vil sige at ordene var lidt sværere end som beskrevet i tidligere indlæg. Det er blandt andet ord som kirurg, fysioterapeut, niveau osv.