/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Små huller i lakken!
Fra : home2
Vist : 795 gange
100 point
Dato : 25-11-02 14:44

hej alle,

jeg har lige opdaget flere små huller i lakken på taget af bilen rundt om soltaget. Jeg har ingen forstand på sådan noget og ved ikke om det er pga. af rust under lakken eller fordi jeg selv kom til at fjerne noget af lakken da jeg skulle "ordnet" noget ved soltaget. Jeg vil gerne have det lakkeret igen hvis det skader at lade være. Hvad kan jeg gøre som er nemt og billig uden af bruge for mange resourcer da det er en gammel bil.

home2
corolla ´89 1.3 xl (hvid)

Kommentar
Fra : home2

Dato : 25-11-02 19:37

Hvad hedder disse reparationsflasker og er det kun hos autoforhandleren man kan købe det hos? Hvor længe holder sådan en løsning?

Accepteret svar
Fra : PowerRanger

Modtaget 100 point
Dato : 26-11-02 01:22

Disse hedder lakstifter, og du skal købe dem hos din auto-forhandler, da du ellers ikke kan være sikker på at få den rigtige farve, for der findes mange slags hvid. Prisen ligger vist omkring 40-100 kr. stk.
Husk i øvrigt også, at fjerne evt. rust med en stålbørste, og grunde herefter, da resultatet ellers i bedste fald vil blive grimt, og holde kort tid.
Det bedste gør-det-selv resultat opnår du ved, en efterfølgende finslibning med vand. Spørg evt. til disse materialer ved din forhandler.

Kommentar
Fra : Brodex

Dato : 28-11-02 16:44

Disse Lakstifter er kun en billig løsning, og hvis der er mange huller, så kommer det til at se lidt mærkligt ud.

MEN, Hvis primern er væk så hjælper Lakstiften ikke.

hilsen Alex

Godkendelse af svar
Fra : home2

Dato : 05-06-05 23:31

Tak for svaret PowerRanger.