/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Problemer med kærligheden
Fra : Dennis85
Vist : 1308 gange
500 point
Dato : 02-03-06 09:12

Hej kære Kandu'er

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, så lad mig springe lige til sagen.

Min kæreste gennem 13 mdr og jeg har store problemer. Eller dvs det mere er hendes mor. Hun siger til min kæreste hver dag, at hun skal droppe mig, og nærmest sviner mig til overfor hende. Det skal siges vi bor over 200km fra hinanden, og derfor ikke ses så ofte. Men når jeg er hos hende (kun mig der tager derop, hun må ikke komme hjem til mig), bliver jeg nødt til at spille skuespil for at overholde moderens krav om hvordan jeg skal være. Jeg er ikke mig selv længere.

Så her på det seneste har det ført til at vores forhold står meget slet til. Jeg har mest lyst til at opgive det hele, da jeg ikke tror vi kan ha en fremtid sammen med en mor der er sådan. Problemet er at jeg elsker min kæreste, men jeg kan bare ikke fortsætte sådan her, og vi har prøvet alt.

Det hele bliver så ikke bedre af, at en veninde gennem mere end 5 år er varm på mig. Vi havde lidt kørende for fem år side ca, og hun har "ventet" på mig siden. Jeg er også brændt meget varm på hende, ja faktisk elsker jeg hende. Jeg tror på en fremtid med hende, da hun efter sin skole osv vil flytte tilbage her ikke så langt fra mig.

Jeg har sikkert glemt 1000 ting, og jeg ved dette ikke er en brevkasse og det ikke er verdens vigtigste sag, men jeg har ingen anelse om hvad jeg skal gøre. Kan ikke følge mine følelser, for de er splittet totalt.

Det skal måske siges jeg er 20, min kæreste er 18, og min veninde jeg er forelsket i er 17.

Jeg håber virkelig der er nogle søde personer der vil prøve at sætte sig i mit sted, og se om de kan hjælpe. På forhånd 1000 tak.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-03-06 09:39

Hej Dennis

Ja den kærlighed kan være svær, men nu er det jo ikke mor'en du er kæreste med, men meget svær at komme udenom, når din kæreste bor hjemme, nu skriver du at du overhovedet ikke er dig selv, når du er på besøg, hvordan har din kæreste det med det?? Ikke nok med at du ikke er dig selv, men du er vel heller ikke den person som hun blev forelsket i da i mødtes?? Jeg ved godt det ikke bliver nemt, men du må slå op med den kæreste, det er ikke holdbart i længden, og det vidste du jo vel egentligt også selv da du skrev hertil.

Din veninde på 17 år ville jeg beholde som veninde, i haft noget kørende men for hele fem år siden, i har begge forandret jer meget i tiden efter, det kan lyde hårdt, men jeg syntes du skulle holde en pause og finde dig selv. Men i kan selvfølgelig også komme sammen, den tid der er gået godt kommer ikke skidt tilbage, men hvis det ikke bliver jer, kan i have mistet et godt venskab, og det syntes jeg i skal overveje om det er det værd??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-03-06 09:44

DU skriver:

Citat
Problemet er at jeg elsker min kæreste

Det er din nuværende kæreste - Derefter skriver du

Citat
Vi havde lidt kørende for fem år side ca,

DVS DU var 15 og hun var 12 Øhhhhh - Du fortsætter:

Citat
Jeg er også brændt meget varm på hende, ja faktisk elsker jeg hende

Det er svært at tage dig helt seriøst.. Hvis du elsker dem begge, så har du et problem. Ikke at det er "ulovligt", men det er nok svært at forklare dem. Så tror du ikke du bare skal tage den som er mest magelig at holde af, så er du ude over det problem med "svigermor" og afstanden

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 510 point
Dato : 02-03-06 09:48

Ikke provokerende ment, men prøv lige at nærlæse dit eget spørgsmål, som om en anden havde stillet det.
Så var du slet ikke i tvivl om svaret, vel

Nu er din kæreste 18 år, bor langt væk og er åbenbart ikke selvstændig nok til at forklare moar, at hun selv er gammel nok til at bestemme hvem hun vil være kæreste med, og ikke behøver "spørge om lov" for at besøge dig.

Og du kan sgu ikke leve en tilværelse med at skulle spille skuespil hele livet for at tækkes en svigermor (her forudsættes selvfølgelig, at hun ikke har grund til sine aversioner mod dig).

Det vil kun give problemer, og især hvis din kæreste er en af de piger der er meget afhængig af og lytter meget efter sin mor.
Så vil din kæreste bare sidde som en "lus mellem to negle" og skal dele sin solidaritet mellem dig og hendes mor, så for hende vil det også være en uholdbar situation og det vil på sigt, kun give komplikationer.

Så til den nye pige som du også "elsker".

Ja, du må jo bare gøre op med dig selv, fordele og ulemper hvem af dem du end vælger at være kæreste med.

I er ikke så gamle endnu, og der er slet ikke nogen der siger, at det i sidste ende er nogen af de to piger der du skal have

Så altså, du har et forhold der går skidt, du har lyst til at opgive det....jamen så gør det dog, inden det bliver mere kompliceret.
Nyd livet så længe du er ung og prøv dig frem indtil du har fundet noget der dur og ikke fra starten giver komplikationer.

Held og lykke til dig.

mvh dova

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-03-06 10:11

til dennis, jeg tror på, at du skal gøre det, som i øjeblikket er sværest.
smid lænkerne og gør dig fri, lær at trives som den, du er og ikke som den, du tror andre vil have dig. er enig med dova, dit nuværerende forhold har ikke en chance med en big mama i baggrunden. hun vil altid være den styrende faktor.
hvis du overhovedet har mulighed for det (det er dyrt), så tag på højskole. du vil aldrig fortryde.
mange tanker fra
...aase

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-03-06 10:32

Har du ikke allerede besluttet dig?
Du beskriver kun dit forhold til din nuværende kæreste som problematisk både i forhold til afstand og i forhold til moderen, som egentlig kun kan være et irritationsmoment, hvis I virkelig vil have hinanden.

Og så beskriver du den tidligere veninde, som du håbløst har forelsket dig i, og som du tror på en fremtid med - i modsætning til den anden..

Beslutningen er truffet, hvad er problemet?
Er det sort samvittighed, der driver dit spørgsmål?
Jeg fornemmer en længsel efter en blåstempling eller godkendelse af dine valg?

Måske helt galt...

Vaxen

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 02-03-06 10:36

Tak for de dejlige svar..

Det er virkelig vidunderligt at se der er folk der bekymrer sig om andre mennesker..

Til Nordsted1 > Du har helt ret i det første du skriver. Det passer at jeg ihf ikke føler mig som den person min kæreste er forelsket i. Den anden del er desværre ikke helt rigtig. Er begyndt at snakke meget med hende veninden her på det sidste. Ja hun har ændret sig, men kun til noget endnu bedre. Det er derfor jeg har fået følelser for hende.

Til Klumme > Jeg ved godt det er svært at se, og tro mig, min situation er uudholdelig. Har fortalt min kæreste jeg også er forelsket i "veninden".

Til dova > Du har så meget ret når du siger "lus mellem to negle", det er præcis sådan hun har det. Mine tanker kredser hele tiden om det samme som du skriver om kæresten. I øvrigt tak for de gode ord.

Til aasenissum > Præcis mine tanker. Desværre kan jeg ikke tage på højskole. Er i øjeblikket igang med en HF, og det ville være synd at droppe den pga de her problemer. Det er jo trods alt min fremtid der står på spil.

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 02-03-06 10:42

Til vaxen > Jo du har sikkert helt ret.. Tror jeg søger efter et svar som ingen kan give mig. Eller måske mere en godkendelse af mit valg.. Ved du har ret.. Tak for din bekymring.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-03-06 11:49

Jamen så held og lykke med din "nye" kæreste

Godkendelse af svar
Fra : Dennis85

Dato : 02-03-06 12:08

Tak for svaret alle sammen.

Hvis i vil have resten af historien er vi ikke sammen mere nu.. Finder højst sandsynligt sammen med "veninden", da jeg jo allerede er forelsket i hende. Man kan jo næsten sige vi allerede er sammen..

Vil aldrig glemme min nu x-kæreste, og vil altid elske hende. Desværre var kærligheden umulig.

Tusind tak fordi I gider at hjælpe en bekymret ung mand som mig.

Endnu en gang tusind tak.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-03-06 12:18

tak for din flotte slutkommentar.
højskolerne består forhåbentlig også, når du runder de 70 år. mon ikke du når det, hvis det bliver et ønske i fremover.
held og lykke med dine fremtidige valg.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-03-06 13:35

Held og lykke med det......og lad nu være med at gå og spekulere over, hvordan "det kunne have været hvis nu sådan......og sådan....".

Nyd livet, se fremad og så vil din ex engang være et af de gode minder fra din ungdom.

mvh dova