/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Simmerring??
Fra : flyfisher_dk
Vist : 799 gange
100 point
Dato : 01-03-06 07:40

Hejsa

I aftes da jeg kørte på min Stalker som jeg nyligt har tunet, gav det under gasgivning et mindre knald og siden hen en fløjtetone som fulgte omdrejningstallet. Jeg havde svært ved at holde motoren i gang, den reagerede sløvt på gassen. Den gik i stå, og jeg kunne ikke starte den igen. Der er kompression og jeg tror ikke det er stemplet der har sat sig, men kan det være simmeringen i venstre side der er "skudt" ud af lejet? Og hvordan skiftes sådan en?

Mvh Jens

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 01-03-06 12:47

Fløjte tone, lyder som noget der er brændt af, i motor, tror ikke det er simmerring.
Kan du se om der kommer olie ud, nogen steder.
Og der sidder simmerringe i hver side af motoren.

Hvad jeg tror er galt, er at din indsugningmembran er røget, men er ikke sikker.
Hvis den er gået sig en tur, kan der være kompression, dog uden du kan starte den.

Kommentar
Fra : slsstyrer

Dato : 01-03-06 15:11

Larmer den meget ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-03-06 16:28

Simmerringen i venstre side:
Variodækselet af, og varioen af.
Bræk simmerringen ud og tryk en ny i.
MEN det kan jo være mange andre ting der er sket, jeg ville nu nok først tage cylinderen af, for at se om der er noget galt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : flyfisher_dk

Dato : 01-03-06 18:10

Tak for svarene, jeg har nu både haft vario, cylinder og mebran taget af. Det viste sig, at et den ene stempelring havde sat sat sig og revet hele stemplet...

Det undrer mig lidt for jeg kørte ikke særligt hurtig, jeg mener at have kørt cylinder og stempel forsigtigt her den første tid, og har ikke haft problemer med den overhovedet. Jeg har kørt ca. 150km på den med ekstra olie i benzinen, og har ikke presset den.

Er det nødvendigt at omdysse karburatoren? Det er en Del'Orto 17.5 mm med original dysse. Hvilken dysse skal der isåfald sættes i?

Mvh Jens

Kommentar
Fra : slsstyrer

Dato : 01-03-06 18:51

Ok... Du har en 17,5 dellorto, men hvilket cylinder har du på nu ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-03-06 19:02

Har en Stalker med Athena 47,6 ALU EVO
Kører med 90 dyse, og det er næsten ligemeget hvad størrelse karburator.
Du kan nok slibe cylinderens ridser, og få et nyt stempel med samme tolerance.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : slsstyrer

Dato : 01-03-06 19:26

Hvis ridserne er dybekan det ikke betale sig at pudse på dem, det bliver aldrig rigtig godt...

Kommentar
Fra : flyfisher_dk

Dato : 01-03-06 23:10

Det er en Malossi Sport 47cm støbejerns cylinder med dertil hørende Del'Orto 17.5mm karburator. Jeg har snakket med "scooter shoppen" hvor jeg købte delene. De anbefalede, at jeg starter ud med en dysse str. 95.

Jeg har overvejet en ny vario al'a "Hebo Variator New Generation" Vil det give mig noget, eller er det overkill?

Mht. cylinderen, så har den ingen nævneværdige ridser, men stemplet er revet og er helt defekt. Nu er det så bare, at et nyt stempel koster 350.- Så kan det næsten ikke betale sig.. Hvordan sliber eller honer man en cylinder? Og hvordan tilpasser man et stempel dertil..

Kommentar
Fra : slsstyrer

Dato : 01-03-06 23:36

Jeg vil nok anbefale en dyse 90 ca. Med hensyn til ophoning af dit cylinder; Det er bedst med en såkaldt honer, den kan f.eks. købes ved thansen, men hvis du ikke for brug for den fremover er det måske dumt at købe, hvis der ikke er så store ridser, så bare tag noget sandpapir og slib det lidt med, men det skal være fint! Og så køber du bare et stempelmagen til det du havde før og smider i. Du kan sagtens sætte en tun variator i, det kan man også på en standart scooter. Jeg ville vælge en Malossi multivar, det vil nok gi 5km/t på toppen, og en del bedre og mere jævnt optræk. Den kan købes på www.speedline.dk

MVH Søren

Accepteret svar
Fra : xqwerz

Modtaget 100 point
Dato : 02-03-06 10:52

du skal bare ha en malossi multi vario den er mega god

mvh. Qwerz

Godkendelse af svar
Fra : flyfisher_dk

Dato : 03-03-06 13:45

Tak for svaret xqwerz.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-03-06 13:51

SIKKE DOG en point givning.
INTET korrekt svar.
Du giver POINT til noget der ikke er sprugt om.
Var det ikke NEMMERE, bare at have annuleret dit spørgsmål.
Nu kan andre lede efter dit spørgsmål, og få en dårlig smag i munden, over dit accepterede svar.

Kommentar
Fra : slsstyrer

Dato : 03-03-06 16:43

Fuck da dig man dit lede svin! Hvorfor gir du ikke mig pointet istedet for xqwerz ??? Du skal eddermame ik regne med mere hjælp fra mig!

Jeg skrev:

Jeg vil nok anbefale en dyse 90 ca. Med hensyn til ophoning af dit cylinder; Det er bedst med en såkaldt honer, den kan f.eks. købes ved thansen, men hvis du ikke for brug for den fremover er det måske dumt at købe, hvis der ikke er så store ridser, så bare tag noget sandpapir og slib det lidt med, men det skal være fint! Og så køber du bare et stempelmagen til det du havde før og smider i. Du kan sagtens sætte en tun variator i, det kan man også på en standart scooter. Jeg ville vælge en Malossi multivar, det vil nok gi 5km/t på toppen, og en del bedre og mere jævnt optræk. Den kan købes på www.speedline.dk