/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Overgangsstykke
Fra : bar1
Vist : 686 gange
50 point
Dato : 01-03-06 07:20

Hejsa.
Jeg vil gerne vide hvordan man tegner et overgangsstykke fra rundt til firkantet i 3D?
På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : CADmageren

Modtaget 50 point
Dato : 01-03-06 08:58

Hej Bar1

Jeg antager at du taler om almindelig autocad.
Her kan du lave 4 surfaces. Du laver 4 ARCS, der tilsammen udgør en cirkel, og forbinder hver arc med en side i firkanten, vha Rulesurf

/Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : bar1

Dato : 01-03-06 09:33

Hej Michael Christoffersen
Tak for svaret, og pointene er også dine, men tænkte mere på med solids.
For med faces kan jeg ikke redigere. Lave et hul ind i siden f.eks.
Bar1

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 02-03-06 08:49

Ja det begynder at blive tricky hvad man kan gøre i en standard autocad.

Måske kan du bruge m2s.lsp

/Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : bar1

Dato : 02-03-06 10:30

Det ved jeg desværre ikke hvad er!?!
Jeg har fundet ud af hvad jeg skal gøre.
Jeg har brugt boxsolid. Derefter har jeg trukket en reovolved kegle fra.
Tilsidst har jeg trukket et tilsvarende overgangsstykke fra der er 3mm mindre, for at skabe en 3mm pladetykkelse.
Noget af en kamp!
Tak for forslaget ellers.

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 02-03-06 11:51

Jeg tror ikke din løsning vil give en 100% korrekt geometri, men rent synsmæssigt, er det sikkert godt nok.

Ja det kræver en del kreativitet...

/Michael Christoffersen

Godkendelse af svar
Fra : bar1

Dato : 03-03-06 12:46

Tak for svaret CADmageren.