/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Maxi K Blinklys
Fra : bilfeldt
Vist : 1972 gange
40 point
Dato : 28-02-06 19:03

Hejsa.

Jeg har en Puch Maxi K som jeg gerne vil have sat blinklys på.

Jeg har fundet dette billede af lysnettet, men kan systemet også godt trække blinklys.

http://hjem.get2net.dk/hacker-nick/brumfits/lysnet_p-k.JPG

Nogle der ved hvor jeg kan købe blinlys, og et system til at styre blinkene?

Mange tak.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 28-02-06 22:17

"siden kan ikke vises" ... !!!!

Du skal have både en ensretter, et batteri, et blinklysrelæ og et sæt kontakter til at få det til at virke, men selvfølgelig kan du få det til at virke!
Jeg har selv haft det på min Vespa Ciao, inkl et horn.
Sæt et horn på, nu hvor du er igang.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 28-02-06 22:22

bare husk a din Puch Maxi kører på 6volt.

Kommentar
Fra : bilfeldt

Dato : 02-03-06 13:55

men 6V er da ikke nok til at køre både lys, blink og horn er det?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 02-03-06 14:21

jo jo, det er jo derfor at der sidder batteri på. Hornet er jo næsten aldrig i brug.
Det samme gælder blinklyset.
Og når det er, så tapper det jo bare strøm fra batteriet.
lyset kører nok uden om batteriet, da det jo ikke behøver at være DC (ensrettet strøm)

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 40 point
Dato : 02-03-06 14:22

hvis du er fræk, så sætter du en tramsformer på.
6V AC til 12V AC og så monterer en ensretter, batteri, blinklysrelæ og horn fra en scooter.

Kommentar
Fra : bilfeldt

Dato : 02-03-06 22:43

men batteri er der jo ikke rigtig plads til, og det er jo også rimelig farligt at sætte på er det ikke? Altså med batterisyre...

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 03-03-06 09:12

Jeg ved godt at der ikke er plads til et batteri, men hvis du er fiks på fingrene, så kan du vel lave en anordning bag sæden som kan holde det.
Hvis du vælger en vedligeholdelsesfrit batteri, så skal du ikke tænke på syre.

Det er lidt af et projekt du har kastet dig ud i, men sjovt/fedt hvis det lykkedes.

Godkendelse af svar
Fra : bilfeldt

Dato : 08-03-06 21:00

Tak for svaret NoShyGuy.

Takf or hjælpen, nu må vi se om det lykkes