/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Mit hus brænder!!!!
Fra : Flash77
Vist : 847 gange
100 point
Dato : 27-02-06 22:42

Mit hus brænder! Bør jeg forlade huset eller kan jeg godt vente herinde til brandvæsnet kommer frem og slukker ilden?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-02-06 22:48

Ja.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 27-02-06 22:49

Fremragende spørgsmål!

Det kommer an på HVOR det brænder. Hvis det er stolen du sidder på, er det om at komme ud, men hvis det er inde i ovnen kan du godt vente.

Står det HELE derimod i flammer, vil jeg anbefale at du stiller dig ud på vejen og venter. Evt. med flag, eller de der bordtennisbats, som man bruger i lufthavnen! Held og lykke!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-02-06 22:54

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 27-02-06 22:56

I tilfælde af brand, gør da op med dig selv om du ønsker et helt nyt hus eller du bare skal have lavet lidt om.

Hvis du vælger det først ville jeg finde mine forsikringspapir frem og evt. tage lidt tøj og bankbøger med ud.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 27-02-06 23:04

Hvis du befinder dig i naboens hus, så bliv du bare trygt siddende

Kommentar
Fra : Diemaco

Dato : 27-02-06 23:55

Hvis du ikke selv kan slukke branden, så forsøg at kvæle ilden ved at lukke døren ind til det der brænder, og kom så ud. hvis du er i tvivl så kom ud der fra.

Accepteret svar
Fra : tjasse

Modtaget 100 point
Dato : 28-02-06 06:55

Nu er det jo nok lidt sent.
Men skulle det være en anden gang og ilden ikke har fat i hele huset kunne du jo evnt. lave
snobrød og pølser mens du venter på brandbilen, så går tiden da med noget.

Nu har de jo nok været der med slangerne, men måske er der stadig lidt gløder. Så kan du
jo få menuen til morgenmad. Her kan du evnt. også lave spejlæg til dine snobrød.
Din stegepande har jo nok fået lidt brandskade alligevel.

For at lave et fabelagtigt snobrød skal du bruge:

25 g smør
¼ liter mælk
25 g gær
2 tsk sukker
¾ tsk groft salt
ca 400 g hvedemel (ca. 6.75 dl)

Mælken lunes og gæren og sukkeret udrøres heri. Derefter tilsættes smør og salt, og melet æltes i efterhånden. Dejen skal hæve til dobbelt størrelse (ca. 1/2 time). Derefter slåes den ned, og er klar til brug. Den rulles til lange pølser der vikles om pindene.

bon appetit (eller hvorn´det nu staves).

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-02-06 07:49

Nu er der gået 10 timer siden branden brød ud--har du bestemt dig????
Eller har du ikke fået det rette svar

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 28-02-06 09:10

HUSK at bruge ørepropper hvis du vælger at blive i huset og har røgalarmer!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-02-06 09:52

Jeg sys ærligt talt det er frækt, at trådejeren ikke deltager i tråden - og lukker den ikke mindst, nu hvor der er kommet så mange gode besvarelser...

Han har åbentbart bedre ting at lave.........

Vaxen

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 28-02-06 10:10

Har du prøvet et middel mod halsbrænd

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-02-06 10:24

->vaxen
Han er ude og efterslukke

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 28-02-06 10:25

Han har brændt os af...hmmmf.

Kommentar
Fra : tjasse

Dato : 28-02-06 10:43

eller også sidder han og synger sangen til "Always look on the bright side of life",
mens han rister pølser og snobrød....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-02-06 12:46

Åherregud, bær over med Flash77. Computeren er jo brændt... Det varer lige lidt, før han (m/k) dukker op igen.. ---Og hvis han (m/k) ikke kan huske sit password til kandu, hvad skal han(m/k) så gøre?
Forhåbentlig har han(m/k) et godt og hurtigt forsikringsselskab...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-02-06 12:49

HEY!!! Flash er ON!!! Så ALT er ikke brændt!

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 28-02-06 20:59

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 09-03-06 02:25

Jeg går ud fra at du forsøgte at vente........

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-03-06 14:07

Nææh, vil.du. Både hus og Flash77 eksisterer endnu... Se bare dette tip:

http://www.kandu.dk/tip13756.aspx

Han har nok bare travlt med at passe sine ånder.
Eller måske var det ikke huset, men bare lokummet, der brændte...

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 09-03-06 15:17

Jeg havde set Flash's (som altid) kommentar i det tip Birgitta, derfor jeg lige kom i tanker om det brændende hus

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-03-06 22:24

Halløj i stuen - så er jeg her igen! Jeg besluttede mig for at vente til brandvæsnet kom. Det viste sig at det var min juledekoration der var brændt ned, så der skete ikke de store skader - men juledekorationen overlevede ikke

Men tak for alt jeres hjælp - det var til stor hjælp i mine overvejelser i den svære sitation jeg stod i.

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 18-03-06 22:27

Tak for svaret tjasse - det blev nogle rigtigt gode snobrød. De smagte lidt af gran, men det gav nu kun lidt ekstra stemning.