/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
TV som PC-skærm??
Fra : palle22
Vist : 742 gange
200 point
Dato : 27-02-06 22:36

Hey
Jeg overvejer at skille mig af med min LG1710B fladskærm, og istedet bruge mit philips 28" widescreen crt tv som skærm... Kan det lade sig gøre at få et ordentligt billede på sådan et TV?
Jeg sjak stadig bruge computeren til tekstbehandling og surf på nettet...

Hvis det kan lade sig gøre, hvad skal jeg så bruge af udstyr?

Mvh

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 27-02-06 22:40

Så vidt jeg ved kan man på ingen fornuftig måde få et godt billede på en normal fjernsyns-skærm

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-02-06 22:46

Med et grafikkort med TV-out kan det gøres. Du skal selvfølgelig have et kabel der passer.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 27-02-06 22:47

Okay... så kan det være jeg skal droppe det... Det skla se ordentligt ud, skal bruge det til arbejde osv jo...

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 27-02-06 22:52

Man skal ikke altid tro på det første det bedste

Jeg har lavet det på min egen PC, men jeg syntes ikke at kvaliteten er tilfredsstillende, men kablet der omsætter fra composite til scart er nok det svageste led.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-02-06 00:22

Et kabel kan ikke omsætte et tv signal. Dit composit er stadig composit i scart stikket. Scart standarden indeholder flere forskellige muligheder for tv signaler. Derfor er der så mange ben, men det er ikke sikkert at et fjernsyn kan bruge dem allesammen, selv om det har scart stik. Derfor er det uden oplysning når der i specifikation for et apparat som ind eller udgangssignal er anført scart.

Palle 22 vil aldrig få et billede godt nok på sit tv til at det dur til tekstbehandling.
Tv billedet er af natur helt forskelligt fra edb skærmen. Det er ligegyldigt hvor godt dit fjernsyn i øvrigt er, det vil altid være alt for dårligt opløst i forhold til en edbskærm. Selv den bedste omsætter kan ikke bedre på dette forhold.
Der er en grund til at tekst tv har så store bogstaver og så få linier pr side.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-02-06 00:38

Kablet omsætter kun stiktyper og de der sælges er noget bras uden ordentlig afskærmning.
Det der laver signalet til TV'et er grafikkortet (med TV out), men som jeg har skrevet er kvaliteten for ringe. Billedet er lidt uldent.

Mange anvendte det dog til at se DVD på TV der blev afspillet på computeren.

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 28-02-06 08:06

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-02-06 10:09

Hvis du ville bruge dit TV kan du ikke undvære din monitor fordi du ville skulle bruge den i forbindelse med basisopsætninger/fejlfinding da TV'et ikke ville kunne vise noget før grafikkortet er fuldt indlæst.
BIOS opsætningen tilgås for eksempel med en standard VGA grafikkort opsætning.