/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Lejlighed i hovedstaden
Fra : epidedymittis
Vist : 440 gange
145 point
Dato : 27-02-06 22:02

Min kæreste og jeg skal flytte til københavn for at arbejde subsidiært studere.

Vi er ikke skrevet op til noget, og er i tvivl om hvor/hvordan det er nemmest at finde en bolig.

Vi har søgt på dba.dk og et par andre sider med lejeboliger, dog uden held.

Nogen hjælp? -Eller nogen der står og skal leje en lejlighed ud?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-02-06 22:31

Nææh, det er ikke så ligetil.......
Hvor meget må den koste? Hvis I har penge nok kan I måske være heldige at finde noget i nybyggeri i omegnen. Det er rigtig dyrt!

Hvis det skal være billigt, så kunne I måske søge et kollegieværelse. Enkelte af dem er til to personer...

Hvor skal I studere/arbejde henne?

Jeg kan godt kikke i lokalavisen for jer (Ballerup) men jeg VED, at der kun er måske 2-3 lejligheder pr. uge, men det er næsten allesammen byttelejligheder...
Jeg får lokalavis tirsdag eller onsdag..

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 27-02-06 22:39

Jeg tænkte nu mere om der var noget, et sted på nettet. Der er masser af steder der blærer sig med alt det de har, og med hvor mange lejligheder der kører rundt i deres system. Det ser os meget godt ud, men problemet er, at det koster et sted mellem 200 og 500 at komme til at kontakte udlejerne, og hvilken garanti har man, for at få noget ud af de penge.

Vi har ikke OVERDREVET mange penge. max 6000/mnd.

Det er sådan set lidt ligemeget HVOR i kbh det ligger, der skal bare være nogenlunde adgang til offentlig transport, så det er til at komme rundt, inden for et rimeligt tidsrum.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 27-02-06 23:21

Der hvor du skal studere kan de ikke henvise til et kollegium/lejligheder? Det er normalt den vej det går, de sørger også for evt. boligstøtte.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 145 point
Dato : 28-02-06 11:01

www.ledigelejligheder.dk
www.bl.dk
www.ahot.dk

ps.. der er rigtig mange der lejer ud privat - ovenstående blot et par eksempler - prøv at søge på google

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 03-03-06 16:03

Ok, jeg har kigget på det!

Lige et tillægsspørgsmål:

Er der nogen regler for, hvor mange man må bo i f.eks. en 2værelses?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-03-06 16:13

Citat
Er der nogen regler for, hvor mange man må bo i f.eks. en 2værelses?

er det aktuelt siden du spørger - såvidt dit spørgsmål drejer det sig jo kun om kæresten og dig

ved godt det ikke var et svar - men for eks et barn er jo også en person og ingen kan smide en familie ud af en toværelses når der er et bart for eks

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 03-03-06 17:19

nææ, det er ikke aktuelt for mig, men for en af mine kammerater, der har samlet 2 venner, (de er 3 i alt), - og vil flytte fra en 3v. til en 2v. af hensyn til økonomien.

Derfor spørger jeg, om der er nogen regler imod dette?
Kan lejeren tillade sig at sige, at der KUN må bo 2, fordi et-eller-andet?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-03-06 17:53

når det forholder sig sådan - ja så kan udlejer godt bestemme antallet - som regel regnes det som 1 person pr rum.

dog det er forskelligt - jeg kender til almennyttige boliger hvor der bor 3 personer i en lejlighed.

det bedste ville være at kontakte udlejer om spørgsmålet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-03-06 17:54

tilføjelse - hvis der er tale om udlejer der fremlejer til nogen - så skal der spørges hos det selskab der er oprindelig udlejer

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 03-03-06 19:00

Godt. Så er det på plads! Tak!

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 03-03-06 19:03

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-03-06 19:30

fandt du og din kæreste noget ?????

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 15-03-06 19:09

Jæs! Så er jeg den lykkelige lejer af en 52m2 lejlighed på østerbro!

Der mangler ikke noget, - bortset fra Internet... Så hvis der ikke er nogen trådløse netærk i nærheden er jeg på den... - ...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-03-06 20:04

det var dejligt at høre - og nu du er i byen så er cybercity jo tilgængelig med både dit og dat - eller tdc for den sags skyld - tag endelig ikke tele2 der har masser af fejl og ingen service - held og lykke