/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Ledningsdiagram.
Fra : tullenulle
Vist : 1919 gange
50 point
Dato : 27-02-06 19:40

Hej.

Jeg er kommet lidt i tvivl, derfor vil jeg høre om min "teori" kan passe.

På følgende link kan ledningsdiagrammet ses: http://peecee.dk/?id=30406
Det drejer sig om en Mc alarm som skulle kunne tilsluttes blinklys, horn og fjernbetjent start af motorcyklen.
Det jeg så gerne vil høre om kan passe er følgende:
Kan jeg nøjes med, efter stikket fra alarmen at slutte:
RØD - STRØM
SORT - STEL
GUL - BLINKLYS

Skulle den så ikke kunne virke da jeg faktisk er total ligeglad med at kunne starte min Mc med en fjernbetjening samt høre den "dytte"..

Håber i kan bruge billedet, det hedder LEDNINGSNET.jpg LINK: http://peecee.dk/?id=30406

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-02-06 23:35

Joo, nu er det et elendigt billede, men du har vist ret.
Hver af de gule trækker den ene side blinklys.
Men alarmen skal jo ikke virke når der sættes tænding til, og derfor går der også en extra ledning til tændingslåsen, som gør at hvis der sættes tænding til, så afbrydes alarmen.

Og ang. horn, er der vel en lydgiver som følger med sættet, som er opgivet som "horn", da alarmen måske ikke kan trække et rigtigt horn.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tullenulle

Dato : 01-03-06 17:47

Hej Palle.

Er det ikke nok at kunne frakoble alarmen via fjernbetjeningen tror du, skal den tilsluttes tændingslåsen også så den slår fra ved tænding ??

MVH Tulle.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 01-03-06 18:43

Nej den behøver ikke slå fra ved tænding.
Det er næsten de samme billeder her:
http://media.thg.dk/files/pdf/99424000000_Vejledning.pdf
Og på de billeder kan man zoome, så det er tydligere at se.

Passer IKKE på modeller med startspærre.
Gør det svært for tyven med denne nye scooteralarm. Alarmen er udstyret med den nyeste teknik og er designet til at give optimal sikkerhed. Desuden er den udstyret med en række smarte funktioner som f.eks. start og stop af motoren.
Bip og blink fra blinklysene indikerer, når alarmen aktiveres. Det samme gælder, når man slår alarmen fra.

Alarmen reagerer på rystelser/bevægelse. Hvis nogen forsøger at flytte på din scooter, vil alarmen først bippe og blinklysene blinke i 5-10 sekunder. Fortsætter rystelserne/bevægelsen vil sirenen også blive aktiveret. Sirenene vil også blive aktiveret, hvis man stikker nøglen i tændingslåsen og ikke har slået alarmen fra.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : tullenulle

Dato : 02-03-06 14:47

Tak for svaret pallebhansen.
OG godt det snart er forår og mc tid igen