/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Bagte kartofler
Fra : rwo
Vist : 20428 gange
20 point
Dato : 26-02-06 19:16

I min gl mikroovn, der lagde jeg en bagekartoffel på en tallerken med Vita Wrap hen over og gav den 5 - 7 minutter.

Men hvordan behandler jeg den i en almindelig ovn? - med sølvpapir eller? og hvor lang tid? grader?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-02-06 19:26

Ca. 50 min. ved 200 grader. Pak kartoflen/erne ind i staniol.

Men husk nu at skære et "kors" i kartoflen/erne før den/de bliver pakket ind.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-02-06 19:26

De skal have et snit i toppen, hvori der kommes noget smør, indpakkes i staniol og så er det

175 grader i ca 1.5-2 timer.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-02-06 20:06

Kartofler i en bradepande med salt på bunden.

Ca. 1 time til de er møre, ved 200 grader. Stik med evt. strikkepind.

Hanne

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 26-02-06 22:39

Jeg giver dem ca 60 min på 180 grader, men hvis du er i tvivl kan du jo ind imellem stikke i den. Jeg gjorde det, at jeg vaskede dem godt og skar et kryds i skrællen for oven, så lagde jeg dem i ovnen og stak i dem ind imellem for at se hvor langt den var kommet. Der er jo forskel på størrelserne. Og sølvpapir er ikke en nødvendighed, det bruger jeg kun når jeg laver grillede bagekartofler.

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 20 point
Dato : 27-02-06 01:06

Enig, det er ikke nødvendigt med staniol og det er heller ikke nødvendigt med krydset i toppen.
Bare bagepapir på en bageplade og ind i en times tid ved 180-200 grader.

Når man tager dem ud, kan man pakke dem halvt ind i staniol, det vil holde på varmen og har ellers ingen anden funktion.

Bag evt. flere af gangen, de kan varmes op i microovnen i flere dage, sådan har vi altid gjort her, da vi er meget glade for bagekartofler.

Bon appetit og venlig hilsen
Dorthe

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 27-02-06 11:41

Hey.... Hvis du vil have virkelige lækre bagte kartofler? Så prøv at halvere dem, pensle skærefladen med olie og så lige et "bette" drys oregano eller mynte. Og så i ovnen indtil de har fået nok og er gyldne...... ca. 45 minutter Det er bare mums.....

Velbkomme fra Melbit

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-02-06 11:54

Bagte kartofler med creme fraiche, strimlet skinke og purløg i/på dem - måååms!

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 27-02-06 21:28

Fik engang denne underlige opskrift, men bruger den ofte:
½ l. cremefraiche
2 spsk. flormelis
2 spsk. karrykethup
lidt citronsaft
klippet purløg

Det hele blandes. Og derefter tilsætter du ristet bacon i skiver som du klipper i stykker.
Det smager helt vildt godt

Bag kartoflerne i 1-1½t ved 200gr. Server med dressingen

Godkendelse af svar
Fra : rwo

Dato : 09-03-06 12:33

Tak for svaret vil.du.