/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Hvem kan huske...?
Fra : SweetTransvestite
Vist : 6129 gange
100 point
Dato : 26-02-06 17:22

Jeg elsker gammelt børneTV!
Altså fra dengang jeg selv var lille...
Nana, Busters verden, Fragglerne, Muppet Show, Familien Fap OSV...
Men så stødte jeg pludselig i mit sind på en sæson fra Bamse, hvor jeg må indrømme at
have en lille smule hullet hukommelse...

De fleste i min generation kan nok godt huske da Bamse boede på planeten Joakim
med det underlige kreatur Forlæns og Baglæns.
Han fik hver da besøg af en "planetpasser", som kom flyvende i en pære med tallet 4 skrevet på døren, og som bagte brød til alle på planeten og sang noget om at hans "rigtige navn, det er Arthur, men det er der ingen der ved...!"
Jeg har to spørgsmål:

Hvad kaldte de serien, og hvad hed planetpasseren
(Eller rettere, hvad kaldte man ham, når ingen vidste at han hed Arthur...?)

Kommentar
Fra : Pete.Sinner

Dato : 26-02-06 17:56

skriv til DR,,, de svarer på alt angående deres programmer.... jeg har selv prøvet

Kommentar
Fra : SweetTransvestite

Dato : 26-02-06 18:02

Jeg har allered forsøgt at søge på DR, og det står ingen steder...
Jeg har lige sendt en mail afsted til DR' arkiv-ting med samme spørgsmål, men der går jo nok et stykke tid før jeg får svar.

Har en lille fornemmelse af at de ikke ved det...

Har forresten selv fundet uda fa et serien hed "Fjernsyn for dyr"...

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 26-02-06 18:06

Serien hed "Bamse på planeten – Fjernsyn for dyr" og jeg gransker min lille hjerne med Arthur...hmmm

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 26-02-06 18:11

http://da.wikipedia.org/wiki/Bamse_%28b%C3%B8rne-tv%29

Det var lidt et tricky spørgsmål........... som du ser er der ikke mange oplysninger ang den der planet passer og forlæns og baglæns...........Dette var det bedste jeg kunne finde

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 26-02-06 18:12

Husker lige sangen hehe

"Mit rigtige navn det er Athur, men det er den ingen der ved.
Min far var et glimrende kukur, min mor var en gammel planet.
Jeg boede i skåne til jeg blev halvtredes men der blev jeg helt rigtig tilfreds.
Fantasi fantasi fantasien er god."

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-02-06 18:21

Han hed Planetpasseren i serien, og serien hed Bamse på planeten.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-02-06 18:23

http://da.wikipedia.org/wiki/%C3%86lling

hov, glemte linket....kig i rollelisten nederst på siden, hvem der spillede de forskellige roller.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 26-02-06 18:32

Det hed da Bamse på månen.

Mit rigtige navn det er Artuhr, men det er der ingen der ved...
Min far var ...?
Min mor var et gammelt...?

Jeg har lyyynenes travlt,,men jeg tar den med ro..fantasi fantasi fantasien er go...

Kommentar
Fra : SweetTransvestite

Dato : 26-02-06 22:17

hvad kalde bamse ham??????????

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-02-06 23:24

Mit rigtige navn det er Arthur, men det er der ingen som ved.
Min mor er et glimrende kukur, min far er en gammel planet.
Jeg bo'de i Malmø til jeg var 50, men dér blev jeg aldrig helt rigtig tilfreds,
Så brugte jeg lidt af min fantasi, så nu er jeg bare en dreng på 10.
Jeg har lynende travlt, men jeg ta'r den med ro.
Fantasien, fantasien, fantasien er go'.

Jeg brugte lidt mere og fik job på en måne,
og det var jo sjover' end hjemme i Skaane.
Nu passer jeg 18 planeter om dagen, og netop for mig er det lige sagen.
Jeg har lynende travlt, men jeg ta'r den med ro,
Fantasien, fantasien, fantasien er go'"

Her er i hvert fald hele teksten til sangen.

Og der stod 42 og ikke 4 på pærerumskibet.

Jeg har spurgt min datter og svigersøn, som så serien dengang.
og der er delte meninger om hvad planetpasseren blev kaldt.
Det ene forslag er "Pæremanden" og det andet er "42".

mvh dova

Kommentar
Fra : SweetTransvestite

Dato : 27-02-06 12:03

Jeg kender godt sangen, og beder ikke om 73 udgaver af teksten.
Dette er et råb om hjælp, navnet findes ingen steder!

Nogen må da kunne huske hvad manden i pæren kaldte sig, når det [B] IKKE[/B] er Arthur...

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 28-02-06 09:43
Kommentar
Fra : SweetTransvestite

Dato : 28-02-06 19:21

Utroligt! Der er ingen der ved det!
Jeg har lige fået svar fra DR, og deres database går åbenbart kun 5 år tilbage, så de kan ikke hjælpe mig...
Et faktum er gået tabt...

Kommentar
Fra : Signepigen

Dato : 13-03-06 23:36

Jeg er ret sikker på at Bamse kalder ham Manden i Pæren. Fordi han kommer flyvende i en Pære. Og hedder det ikke Bamse på planeten Joakim?

Annuller spørgsmålet
Fra : SweetTransvestite

Dato : 14-03-06 20:11

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål