/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Ansøgning / Spørgsmål
10  Rellom 70
Markedsfoeringsoekonom
Fra : bangern
Vist : 447 gange
40 point
Dato : 22-02-06 17:58

Hej,

jeg ovevejer at tage uddannelsen som markedsfoeringsoekonom, men er ikke helt sikker paa om jeg har hvad der skal til for at komme ind, taenkte maaske nogle herinde kunne hjaelpe mig med at finde ud af det. Jeg har vaeret inde paa optagelse.dk, erhverhvsakedemiet.dk og uddannelsesguiden - men der virker for mig som om at de alle skriver noget forksaelligt. Udover siderne har jeg talt med en studievejleder om uddannelsen, men hun loed ikke saerligt bevidst om uddannelsen. Men altsaa, mit spoergsmaal til hende var:

Jeg har laest at man kan komme ind paa uddannelsen hvis man har en studentereksamen og enten har haft matematik eller Erhvervsoekonomi. Jeg har ikke haft matematik og dumpede erhversoekonomi men bestod dog samlet set hhx - kan jeg stadigvaek komme ind paa uddannelsen?

Saa svarede hun til min store overraskende Ja, dog med en stemme der virkede som om at hun ikke var helt sikker.

Saa altsaa for lige at opsumere: Jeg er handelsstudent. Dumpede erhvervsoekonomi. Havde ikke matematik.

Kan jeg komme ind paa uddannelsen?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-02-06 18:39

Hvis du ikke har det godt med disse to: "matematik eller Erhvervsoekonomi", så er det måske ikke lige dig med den uddannelse.

Kommentar
Fra : bangern

Dato : 22-02-06 18:48

Kaek lille kommentar dér - havde nu godt forudset at en ville komme.

Men jo,det er lige mig med denne uddannelse.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 22-02-06 18:52

Jeg tilslutter mig Emesen oppe over..

Da det hedder Markedsføringsøkonom ligger det ligesom i kortene at det har en masse med økonomi og matematik at gøre.

Mvh.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 22-02-06 19:09

Søg du blot ind. Du kan sagtens komme ind med en hhx. Det er primært en sælgeruddannelse, så markedsføring vil være et af de væsentligste elementer.
Klø du bare på.
qfha

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-02-06 19:18

Det var nu ikke for at være morsom eller noget i den retning.

Kommentar
Fra : bangern

Dato : 22-02-06 19:23

Okay,

qfha - Saa det vil altsaa sige at jeg har mulighed for at komme ind? Ved du om man kan tage den i Aarhus?

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 22-02-06 19:27

Det kan helt sikkert. De fleste større handelsskoler har den på programmet. Find den eller de handelsskoler i Århus du kan på nettet, og kig på deres forsider, her vil de helt sikkert reklamere for uddannelsen.

Jeg kunne ikke lade være at kigge, her har du den.
http://www.aabc.dk/sw219.asp

Kommentar
Fra : bangern

Dato : 22-02-06 19:28

MOGGI -

Jeg ved sgu' da godt hvad det hedder, sidder ved et tastatur hvor der ikke er ae oe eller aa.

Kaeft mand - du er virkelig langsom i opfatteren.

Plus at uddannelsen naesten ingen matematik indeholder...

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 22-02-06 19:34

Kiggede lige på linket, og kan se de vil have du har noget mat. eler erhversøk., men du kan kontakte dem og deltage i et opkvalificeringskursus, så skulle du ikke have nogle problemer.

Kommentar
Fra : jkl82

Dato : 22-02-06 19:45

jeg er i øjeblikket i gang med uddannelsen og er færdig her om et halvt år. Min personlige erfaring har ikke været god med den, men tror mere det har haft noget med uddannelsesstedet at gøre, ,men den i Århus skulle vist være god.
Du burde godt kunne komme ind, uddannelsen indeholder ikke vildt meget der har med økonomi at gøre, dog er det godt at have kendskab til det på forhånd, som du selv har. Ang. matematikken kan man vælge statistik og driftsøkonomi som valgfag det sidste år, her skal man være rimelig skrap til mat. hvis man vælger disse fag, disse fag er nødvendige hvis man bagefter gerne vil læse videre til HA eller HD.

Best

J

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 22-02-06 23:34

Hvis en lettere stupid handelsstudent, der har dumpet erhvervskøkonomi kan komme ind på en sådan uddannelse, så mener jeg bestemt at der må være grundlag for at lave adgangskravene om, således at vi der betaler skat, føler at vi får noget for vores penge.

Kommentar
Fra : jkl82

Dato : 23-02-06 12:55

Moggi>> hvordan kan du sige lettere stupid nr du ik ved nogen om grundlaget for han dumpede?
Mener heller ikke hans sprgsml var om der var nogen der havde lyst til at svine ham til!

Kommentar
Fra : jkl82

Dato : 23-02-06 13:15

Moggi>> hvordan kan du sige lettere stupid nr du ik ved nogen om grundlaget for han dumpede?
Mener heller ikke hans sprgsml var om der var nogen der havde lyst til at svine ham til!

Kommentar
Fra : bangern

Dato : 24-02-06 13:36

Trist at se at nogle kan have saa lidt hjerne som Moggi.

- Det hele startede med at Moggi, som ioevrigt, er meget svagt observerende svinede mig fordi jeg havde stavet markedsfoeringsoekonom med oe - altsaa med stregen over o'et. Men hvis han least indlaegget igennem havde han nok set at jeg ikke har dette paa mit tastatur, da jeg skriver fra udlandet.

Men okay, lettere stupid er vel hvad jeg er - 19 aar, arbejder som trader i Brasilien i verdens stoerste mellemhandler virksomhed inden for kaffe, som ioevrigt er verdens anden stoerste handelsvare. Er den eneste uddannet 'coffee clasificator' i Danmark med diplom og udemaerkelse og taler 5 sprog. Vil du battle Moggi?

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 24-02-06 21:58

Det var nu ikke at du stavede med "oe" at jeg fremhævede men derimod ordet "økonomi", idet du havde dumpet i erhvervsøkonomi.

Men anyway: Når du nu er så dygtig og har sådan en vældig fin stilling, så forstår jeg ikke hvad du vil med sådan en ringe uddannelse i Danmark.
Jeg forstår heller ikke at du kan dumpe et - for handelsuddannelsen - så væsentligt fag som erhvervsøkonomi er, og så være så dygtig som du påstår.

Kommentar
Fra : bangern

Dato : 26-02-06 18:52

Moggi -

Jeg oensker ikke din forstaaelse for noget som helst, det eneste jeg ville have ud af dette indlaeg var at finde ud af om jeg kunne komme ind paa uddannelsen eller ej.

Men okay, hvis du vil hjaelpe mig videre herfra, kan du saa ik' fortaelle hvorfor den uddannelse er saa ringe- jeg aner ikke andet om den end det jeg har laest paa forskaellige hjemmesider!?

Gider sgu' ik' diskutere - vil bare gerne ha' lidt at vide om den fuckin uddannelse..

chill

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 28-02-06 19:45

Jeg tror det kan være en ganske udmærket uddannelse for dig når du netop arbejder indenfor handel. Så lad dig ikke kyse af stupide personer på kandu, dem er der en del af. Hold fast i dit mål, gå efter det, så vil det helt sikkert lykkes.

Kontakt skolen og forhør nærmere om dine muligheder, med den baggrund du har.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : steno

Dato : 06-04-06 01:19

Hej bangern
At du ikke har haft matemat samt dumpede samt dumpede i erhvervsøkonomi, gør at jeg ikke tror, du umiddelbart får adgang.Det kommer jo også an på dit samlede gennemsnit. Der findes dispensationsmuligheder.(Matematik som sidefag) Der kan sagtens være afvigelser i optagelseskravene fra skole til skole (Det lyder åndsvagt,men er rigtigt).Du kan kontakte dem på skolen i Århus: Link : http://www.aabc.dk/sw223.asp

Adgangskrav

Adgangskravet til markedsføringsøkonomuddannelsen er enten 1 eller 2:

1. En gymnasial uddannelse (studentereksamen, hf, hhx eller htx) med matematik niveau B eller
erhvervsøkonomi niveau B.

2. En ervhvervsuddannelse i detail, handel, kontor eller finans med matematik niveau B eller
erhvervsøkonomi niveau B samt engelsk niveau C.

Hilsen steno

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 06-04-06 21:34

Citat
Vil du battle Moggi?

Du var lidt hård.

Citat
Gider sgu' ik' diskutere - vil bare gerne ha' lidt at vide om den fuckin uddannelse..

Knapt så hårdt.

Men Jeg gider sgu' heller ik' diskutere...

Du skal bare vide at af dem der blev færdige med denne uddannelse i Odense sidste år, er det kun 5% af dem der har job inden for faget.
Året før var resultatet næsten det samme.

Men da du jo er så godt stillet, er det nok ikke det, der er problemet.

Mvh.