/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
nulstille nokia???
Fra : Hansen25
Vist : 12529 gange
150 point
Dato : 20-02-06 16:18

Er der nogle der ved om man kan nulstille en nokia, jeg mener alle koder i telefonen, så som sikkerhedskode og sådanne ting (er godt klar over at man ikk kan nulstille pin og puk koder)
jeg ved at hvis man trykker *#0000# på erricsson så nustiller den telefonen, men om der er en sådan kode til nokia????? er der nogle der kan hjælpe mig?????

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 20-02-06 17:11

Der er en menu, der hedder "Gendan fabriksindstillinger"

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 20-02-06 19:32

sikkerhedskoden skal du ændre selv, eller hos en unlocker, og en unlocker kan også nulstille din telefon helt.

men du kan selv nulstille telefonen med gendan til fabriksstandarder , men der er så ikke koderne du nulstiller.

D9N

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 20-02-06 19:51

Citat
Jeg bliver bedt om at indtaste en sikkerhedskode.
Din telefon er forsynet med en eller flere koder for at beskytte den mod uautoriseret brug. Bemærk, at sikkerhedskoden, der beskytter selve telefonen, ikke er den samme som PIN-koden, der beskytter SIM-kortet. Hvis du bliver bedt om sikkerhedskoden, og du ikke har aktiveret den, kan du prøve følgende: Indtast standardsikkerhedskoden: 12345. Forsøg kun dette én gang. Hvis du stadig bliver bedt om en sikkerhedskode, må du tage telefonen med til den nærmeste Nokia-servicebutik, hvor de kan undersøge den nærmere. Du kan finde adresser på servicebutikkerne i rullemenuen nederst i afsnittet Reparationer. Bemærk! Visse operatører konfigurerer telefonerne, så de kun fungerer med deres mærkes SIM-kort. I disse tilfælde kan du risikere, at telefonen låses permanent, hvis du indtaster den forkerte kode tre eller flere gange i træk. Kontakt din netværksoperatør eller tjenesteudbyder for at få hjælp, hvis dette sker. I andre tilfælde vil telefonen skifte til "dvaletilstand" og ikke acceptere nye forsøg på indtastning i de næste 15 minutter, hvis du indtaster den forkerte kode tre eller flere gange i træk. Hvis det sker, skal du slukke telefonen, tænde den igen, lade den være standby og urørt i 15 minutter og derefter forsøge igen, eller medbringe den til en Nokia-servicebutik.

Er det 12345 du har brug for?

Kommentar
Fra : Hansen25

Dato : 20-02-06 21:01

jeg glemte at sige at telefonen er låst til et bestemt kort.... ikk operatørlåst, men telefonbegrænset, og jeg har ikk kortet mere, så det jeg søger er en kode der kan låse telefonen op uden kort i...... men tak for alle de gode svar.... håber der er en der kan hjælpe mig!

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 20-02-06 22:26

ah ... se det er noget helt andet ...

og er telefonen låst til et bestemt kort er den netop operatør låst ( sim låst) så når du putter et nyt kort i siger den telefon begrænset ...

alt efter hvilken nokia det er så kan du få den unlocket gratis på disse sider:
www.tekit.dk eller www.trycktill.se der er en vejledning på siderne om hvordan du gør.

vil du sige ... aaaarg det ka jeg ik hitte ud af, så finder du en unlocker som tager mellem 50 og 100.- på www.find-unlocker.dk eller www.dkunlock.dk så åbner de telefonen for dig og nulstiller den med et kabel.

vh
D9N

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 21-02-06 13:24
Kommentar
Fra : Hansen25

Dato : 21-02-06 15:57

den er ikk opperatørlåst..... det er en kode man kan sætte på telefonen så den kun virker med det bestemte kort som sidder i når koden bliver lavet!

Accepteret svar
Fra : D9N

Modtaget 150 point
Dato : 21-02-06 16:17

jamen så bør den hedder 12345 og er den ændret og kender du den ikke skal der kabel på .
så finder du en unlocker som tager mellem 50 og 100.- på www.find-unlocker.dk eller www.dkunlock.dk så åbner de telefonen for dig og nulstiller den med et kabel.

vh
D9N

Godkendelse af svar
Fra : Hansen25

Dato : 21-02-06 16:33

Tak for svaret D9N.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 21-02-06 17:00

det var så lidt *S*