/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
IP Telefoni - valg af hardware
Fra : meiland
Vist : 740 gange
200 point
Dato : 20-02-06 13:21

Hej Alle !

Da jeg vil til at bruge IP-telefoni til mine udenlandssamtaler, skal jeg have lidt hjælp til valg af hardware.

Umiddelbart ville jeg vælge Grandstream HandyTone 286 som adapter, men jeg skal også bruge en router, da jeg kun har et adsl-stik.

Hvis jeg kunne få gode råd ang. hardware (adapter og router (evt. trådløs)) vil jeg blive meget glad.

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 20-02-06 14:14

Har i godt et år, haft glæde af firmaet Telsome, som yder en fin service. Deres priser er også OK. Om de er de billigste har jeg ikke undersøgt. Jeg syntes du skulle gå ind på deres hjemmeside www.telsome.dk hvor du kan finde hvad du søger. Og så er resten jo op til dig.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 20-02-06 15:01

Nu spurgte jeg jo ikke til IP-leverandører, men til hardware....

Hvorfor er såmen ikke hemmelig. Vi har en stor post på vores telefonregning, nemlig samtaler til Færøerne, og vælger jeg de danske operatører (bortset fra Cybercity) ligger deres minutpriser på TDC's niveau eller derover.
Der er nu kommet en færøsk udbyder, der har en minutpris på 28 øre mod TDC 120 øre (inkl. favoritaftale). De kan levere en Handytone 286 adapter, men jeg mangler stadig en router ..!!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-02-06 18:31

Du skal jo også have adsl forbindelsen tilsluttet en udbyder. 90 % af den slags aftaler indebærer også en router. Jeg har kun set en enkelt som tilbød at man selv kunne skaffe sig en router, men han anbefalede dog en bestemt , bøbt et bestemt sted, og som passede til hans udbud. så lad din adsl leverandør af gøre hvilken router han vil anbefale.

Accepteret svar
Fra : Moggi

Modtaget 200 point
Dato : 21-02-06 00:05

Tag denne:

http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=159805

Jeg ville vælge denne idet Linksys efter min mening pt. er førende inden for trådløst netværk.
Den har både router og adapter i en. Den har også DoS-funktion som gør at den kan reservere båndbredde til telefonen når der tales i denne. Dvs. at selv om du downloader/uploader for fuld kraft vil denne funktion gå ind og forfordele telefonen hvis du begynder at tale i den.

Prisen er så ca. kr. 1000 leveret hos dig men jeg ville ikke være i tvivl.

Ps. Jeg har selv en Sipura 2100 men kan sagtens finde på at skifte til en som denne.

Mvh.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 21-02-06 00:07

Vrøvl.... Du har den leveret for kr. 895..
Ren foræring..

Kommentar
Fra : grow

Dato : 21-02-06 01:20
Kommentar
Fra : meiland

Dato : 21-02-06 09:16

Indtil videre tak til transor og Moggi. Det vil blive undersøgt.

grow: Skype...... ????

Godkendelse af svar
Fra : meiland

Dato : 20-03-06 13:14

Tak for svaret Moggi.

Jeg valgte at købe Sipura 2100 (hos Telsome uden nummer) og telefonnummeret hos www.iconcept.fo

Det fungerer fint på en 256/128 adsl-linje fra TDC, hvis jeg ikke downloader samtidig.