/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
problem med bundkort
Fra : shallowbay
Vist : 504 gange
100 point
Dato : 17-02-06 17:24

Jeg har lige skulle flytte indvoldene over i et andet kabinet, men nu sidder jeg fast.

Alle de små ledninger der hedder bla. HDD led, power led, speaker, power sw kan jeg overhovedet ikke finde ud af at få sat i. manualen giver ikke nok instruktioner.

der er også en grå ledning + en masse små ledninger der går fra usb og mikrofon stikkene foran i kabinettet. Hvorfor skal der så mange ledninger til det og hvor skal de hen?

der er også en ledning fra strømforsygningen der står P2 på??

bundkortet er noget i retning af Asus A7N8X deluxe

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 17-02-06 18:01

Har du manualen til dit bundkort.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 17-02-06 18:08

På bundkortet er der en hel masse små ben, ved dem står også power sw, hdd led osv, lokaliser dem og skriv igen.

Kommentar
Fra : shallowbay

Dato : 17-02-06 18:09

ja men den giver ikke nok instruktioner.

This connecter supports SMBus (system management Bus) devices. SMBus devices communicate by means of the SMBus with an SMBus host and/or other SMBus devices. SMBus is a multi-device bus that permits multiple chips to connect to the same bus and enable each one to act as a master by initiating data transfer.

Det er det tætteste manualen kommer på det område af kortet.

Kommentar
Fra : shallowbay

Dato : 17-02-06 18:13

jeg ved godt de skal sættes i nederste højre hjørne rundt omkring de små ben på bundkortet, men jeg kan ikke se nogen steder der står hdd, led og alt det der

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 17-02-06 18:20

Hvor bor du, i nærheden af Vejle?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 17-02-06 18:21

Der burde være en tegning der viser de pinde på bundkortet i din manual...

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-02-06 18:24

Tjaaa. Du må nok ghnaske dig igennem manualen.
http://support.asus.com/download/download.aspx?modelname=A7N8X%20Deluxe&SLanguage=en-dk
Gambrinus

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 17-02-06 18:25

Skal stå under system panel connector.

Har du en e-mail, så send den lige i et privat indlæg til mig, så sender jeg lige det billede af stikkene

Kommentar
Fra : shallowbay

Dato : 17-02-06 18:39

Jeg kan desværre ikke downloade manualen, gambrinus. Pc'en jeg sidder ved har ikke office, eller noget.

Der er en tegning i min manual der viser hvor pindene er, men problemet er at jeg ikke ved hvordan de skal sættes i. Skal jeg bare sætte dem i tilfældigt?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 17-02-06 18:41

Har lige siddet og bladret en downloadet manual igennem, der er en fin illustration, så du må bare igang med at læse, og ellers vil jeg som sagt gerne emaile denne illustration til dig.

Mvh. Jacob

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 17-02-06 18:43

har lige sendt et privat indlæg til dig, med mit tlf. nummer

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-02-06 18:52

Har lige downloaded manualen (Asus er laaaaansooom).
Det er en pdf fil (Adobe Acrobat).
Omkring side 20 - 30 står alt det du har brug for.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 17-02-06 18:55

på side 33, er illustrationen over benene til power, reset og hdd led.

Kommentar
Fra : shallowbay

Dato : 17-02-06 23:28

undskyld hvis jeg spørger dumt, men hvilken af de her mange manualer skal jeg download på http://support.asus.com/download/download.aspx?modelname=A7N8X%20Deluxe&SLanguage=en-dk

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-02-06 00:17

Det må du sådan set selv om.
Det kommer an på hvilket sprog, der falder dig nemmest.
Kinesisk, japansk eller vestjysk.
Gambrinus

Kommentar
Fra : shallowbay

Dato : 18-02-06 13:02

>___< Adobe kan ikke læse filen

Annuller spørgsmålet
Fra : shallowbay

Dato : 06-03-06 17:57

nvm, min nabo kom forbi og ordnede det...