/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Videobånd ? Pc ?
Fra : jensgertson
Vist : 714 gange
300 point
Dato : 16-02-06 23:06

Hejsa... Jeg har et VHS bånd som jeg godt kunne tænke mig at få over på computeren, da jeg ikke tror at båndet holder så meget længere... Men ved ikke helt hvad jeg skal gøre for at få den over på computeren ? Altså jeg har som sagt VHS-båndet... og har Tv-Kort i min pc... Hvad kan man gøre?

Håber at få svar :D

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-02-06 23:48

Hejsa
mulighederne er mange

det kan bl.a gøres med dette program her
http://www.intervideo.com/jsp/WinDVDRecorder_Profile.jsp

Accepteret svar
Fra : ulleulle

Modtaget 300 point
Dato : 17-02-06 00:42

Hejsa.

Jeg har et scart-stik med S-video, RGB o.s.v. udgange på. På den måde kan jeg koble videoen på hvad som helst. Har du indgående video på dit TV-kort? Har du et program til TV-kortet, så du kan optage? Så ville jeg da anvende det, jeg har. Scart-stikket kan købet for få penge i de gængse elektronik-forretninger a la Merlin, Fona, Electronic World o.s.v...

M.v.h.

Ulle

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-06 02:20

Jeg gør som ulleulle, og Alta har et sæt med stik og ledninger til 49,95 i denne uge http://alta.dynamicweb.dk/Default.asp?ID=273&Purge=True

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-06 02:27

Og du skriver at du har tv kort, stikkene passer, jeg købte sættet i går

Kommentar
Fra : foxlis

Dato : 17-02-06 10:25

Jeg hat et Terratec Cinergy 600 TV kort + Win Dvd creator program og kører fint optagelser fra video og hybridnettet kører fint.

Godkendelse af svar
Fra : jensgertson

Dato : 17-02-06 12:30

Tak for svaret alle sammen. Bor desværre ikke i Jylland, så må finde den et andet sted end Alta...