/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Netværk
Fra : sdam
Vist : 579 gange
100 point
Dato : 16-02-06 18:38

Jeg er kørt lidt fast!
Der er oprettet netværk til en ekstra pc'er i huset, hvilket fungerer efter hensigten. Der er også oprettet en ekstra mail-adresse, hvilket der også er liv i!
MEN når der bliver sendt mail til den først oprettede adresse, går de altid til den der sidst er oprettet - hvis den åbnes først - uanset hvilken adresse mailen er skrevet til....
Der køres OUTLOOK EKSPRES.
Desuden kommer der en meddelelse frem ved opstart af computeren der siger: "2 ens navne på netværket".
Hvor skal jeg lede/rette denne fejl?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-02-06 18:46

meddelelses regler i oe - a skal ikke hente b fra server og omvendt (kræver to adresser - er du kunde hvor du kan oprette flere underadresser er det en smal sag )

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-02-06 19:19

Det skulle vel aldrig være TDC mailadresser?
De hentes nemlig samlet uanset hvad de hedder.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-06 19:31

Ja nemlig. TDC er bare et alias til ´hoved mailen.

Du kan oprette en gmail og indflette i Outlook Express. Det eneste det kræver er en invitation fra en ven, og du kan da bare sige til så kan jeg da godt hjælpe.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-02-06 22:38

hov hov - jeg har da flere adresser hos tdc og bruger meddelelse regler og modtager aldrig samlet - de fordeles fint på de forskellige konti

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-02-06 15:48

Selvfølgelig mirit, man kan lave regler for meddelserne men så skal man jo lige til at sætte sig ind i det. Der er nu ikke så svært som det lyder til.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-02-06 17:35

Citat
hvis den åbnes først - uanset hvilken adresse mailen er skrevet til....

viser jo lige præcis at det er meddelelsesregler der skal til

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-06 18:54

Nu er jeg jo lidt spændt på hvordan du vil lave sorteringen Mirit.
Mine TDC mails er alle adresseret til standardadressen når jeg modtager uanset hvilken af dem afsenderen har brugt.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 17-02-06 20:07

BjarneD - jeg gør da bare det at jeg opretter underadresser hos tdc (for eks) - går i meddelelsesregler og sørger for at A ikke henter B og omvendt (hent ikke fra server) - så går det fint Sådan har jeg altid gjort og har aldrig nogen sinde været ude for at det er slået fejl.
(ps jeg sletter normalt overordnet identitet)

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 02-03-06 14:29

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-03-06 18:03

velbekomme