/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fabia 1.4 Kæde eller tandrem?
Fra : BentAgent
Vist : 13172 gange
200 point
Dato : 16-02-06 12:36

Hej.
Er der nogen, der kan fortælle mig om der er tandrem på min Skoda Fabia 1.4 TDI PD (3 cyl.), og hvis der er, så hvornår den skal skiftes.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-06 13:05

Hej jeg kan ikke finde din model 1.4 TDI, der er kun 1.9 TDI er du sikker på model betegnelsen og hvilken årgang er bilen?

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 16-02-06 13:16

Ja der er tandrem her kan du sel finde den du skal bruge god fornøjelse

http://www.hoyer-autodele.dk/default.asp?id=3&file=10.02.KatBM.asp&zb_ID=13&zbil=Skoda&kg_nr=SK

Zita

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-06 13:48

1.4 kan have kæde eller tandrem kommer an på årgang og model

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 16-02-06 14:14

jeg tror ikke på at der er kæde på nogle biler idag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-06 14:20

Alle Fabia 1.4 har kæde ingen oplysning om udskiftning, 1.4 16V har rem og anbefalet udskiftning er 90.000km

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 16-02-06 15:16

http://www.hoyer-autodele.dk/default.asp?id=3&file=10.02.KatBM.asp&zb_ID=13&zbil=Skoda&kg_nr=SK

Hvad bruger du så remstrammerhjulet til ????
Jeg er kun lagerekspidient i autobrancen så jeg spørg barer

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 16-02-06 15:28

zita30, der findes masser af biler som kører med kæde frem for rem.
Begge mine biler har kædetræk, Opel Vectra 2.0 DTI år 2000 og en Fiat Panda 1.3 JDT år 2005.

Vectraen har kørt 250.000 km uden af få skiftet kæde, eller andre dele i motoren.
Fiat garanterer at Pandaen kan køre 250.000 km, hvis olie service m.m overholdes, men ingen kæde skift.

Men ifølge tek. vejl. er TDI Fabia'en årgang 2004 monteret med en tandrem, og desværre ikke med kæde træk.
Det fremgår desværre ikke hvilke intervaller de skal skiftes med, prøv kig i din manual til bilen, der plejer at står en service oversigt, hvor du kan se hvornår remmen skal skiftes.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-02-06 15:52

zita30
thulin har helt ret.Mage helt nye biler har kedetræk i dag.Det er godt du skrev "tror".
alimak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-06 16:43

zite30 dine link henviser til Fabia 1.4 16V, 1.4 har kædetræk jeg har mine oplysninger fra pålidelig kilde, reperations vejledning, og som jeg skrev først er der ingen service blad for 1.4 TDI PD, spørgeren har ikke kommet med suplerende oplysninger

Kommentar
Fra : BentAgent

Dato : 16-02-06 17:22

Hej O.V.N.
Du skriver:
"Hej jeg kan ikke finde din model 1.4 TDI, der er kun 1.9 TDI er du sikker på model betegnelsen og hvilken årgang er bilen?"
Modellen er en Skoda Fabia combi 1.4 TDI PD.
Mororen er 3 cylindret, og yder 75 hk.
Bilen er fra april 2004.

Håber, at det hjælper dig.

MVH
Bent

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 16-02-06 18:42

Desværre nej, jeg har smugkigget i min brors datablade, det er ham der er mekaniker ikke jeg, der står ikke mere end jeg har oplyst, og han har ingen erfaring med Skoda, det der står om 1.4 år 2004 med 75 hk er 1.4 16V og den har tandrem der anbefales skiftet for hver 90.000 km , de andre 1.4 med kæde har 68 hk, håber det kan hjælpe dig på vej

Godkendelse af svar
Fra : BentAgent

Dato : 16-02-06 20:43

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-06 23:16

Tak for point, jeg håber du kan bruge oplysningerne til noget, der kom desværre ingen Skoda Fabia kyndige ind med råd