/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Dansk kabelTV
Fra : beeo1
Vist : 762 gange
40 point
Dato : 23-11-02 08:20

Min svigerfar (75 år) der bor i Vejle har lige fået internetforbindelse med Dansk KabelTV
Da han af og til har problemer pröver jeg på at skape en forbindelse til hans computer via
remote assistance i XP men uden resultat. Jeg mistänker at han ligger bag ved en firewall hos ISP'en
Jeg kan se at hans ip nummer starter med et 10-tal og jeg kan ikke pinge ham.

Er det almindligt at leverandörerne i Danmark begränser brugerens adgang til nettet?

Undskyld mit dårlige dansk. Jeg er bare en dum svensker fra Skåne

Bertil

Accepteret svar
Fra : alsborgit

Modtaget 50 point
Dato : 23-11-02 08:48

Hej Bertil

Svenskere fra den del af Sverige er ikke dumme ;)
Normalt begrænser danske ISP'er ikke forbindelsen med firewall, det skal vi selv sørge for.
Din svigerfar skal køre XP med remote assistance aktiveret før du kan få forbindelse til hans computer.
Du kan også bruge enten Netop eller PCAnywhere til remote kontrol.

Mvh. Jan E. Johansen, DK ;)

Kommentar
Fra : beeo1

Dato : 24-11-02 12:16

Tak for venligheden

Min svigerfar har sendt mange request for assistance til mig. Så han har allerede aktiveret remote assistance! Han har også lukket for Xp firewallen samt NORTON. Jeg kan se hans ip nummer ved at åbne for .MsRcIncident filen den viser også at forbindelsen går over port 3389. Jeg har prøvet at ændre porten, men uden resultat.

Dette kan man læse på Dansk Kabel Tv’s hjemmeside

Med Dansk Kabel TV´s internet abonnement kan du frit surfe på nettet, chatte, sende og modtage e-mail osv. Jeg tvivler lidt til at man kan chatte med IRQ eller MSN. Jag tror ikke de porte står åbne?

Da jeg ikke kan ”se” ham. Vil jeg stadigvæk påstå at der ligger en firewall et eller anden sted hos ISP’en.

Jeg prøver at finde ud af hvem der dybest set er providern. Jeg vil nemlig prøve at ringe til deres support herfra skåne. TDC og teledanmark er det det samme? Jeg synes det er en stor forvirring. hvem skal jeg ringe til?

På forhånd tak for hjälpen!

Bertil

Kommentar
Fra : alsborgit

Dato : 24-11-02 13:46

Hej Bertil
Det ser ud til at det er TDC/Teledanmark der er ISP for Dansk Kabel TV A/S.
Deres hotline og tlf. nr. er som nedenstående husk +45 foran til DK ;)

Tele Danmark Bredbånd
Hotline 80 80 80 17

Åbningstider for Kundeservice:
Mandag til fredag: 08:30-21:00
Lørdag og søndag: 10:00-16:00

Med venlig hilsen
Jan E. Johansen

Kommentar
Fra : beeo1

Dato : 06-01-03 09:51

For god orden skyld skal jeg meddele at jeg har talt med TDC - de eneste porte der er lukkede er
135-139 og

Men jeg har stadigväk ikke lykkes og få forbindelse med ham via fjernassistance i XP :(