/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / BeOs / Spørgsmål
10  klummen 100
IBM Thinkpad 600 X
Fra : klanger
Vist : 2111 gange
100 point
Dato : 15-02-06 16:33

Jeg har været så letsindig og se på en sådan "kar'l"...!!! Når jeg starter "dyret" op kommer der nogle fejl? koder 173 og 163 og nogle gange en boks med ERROR 301 Er der en der ved hvad der sker? Og hvordan f..... kommer man ind i BIOS'en. Jeg har set i tidligere svar, at man bare skal holde F1 nede konstant så..., men nej der sker intet. Jo den går igen over i disse koder.. Jeg har været på IBM siderne, umiddelbart ingen hjælp. Jeg har dog inden jeg gik videre downloadet nogle BOOT CD'er som jeg måske kan bruge senere, eller....! Håber en kan hjælpe mig. På forhånd tak! Jeg har desærre ikke flere point lige nu...!!!!

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 15-02-06 16:59

prøv at trykke delete under opstart, evt. hold nede, så skulle du komme i bios, hvis det ikke er del, er det højst sandsynligt F2

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 15-02-06 17:11

Hvis den ligner min Thinkpad 600, kommer der garanteret også en fejlkode der hedder 193

Hvordan du kommer ind i BIOS ved jeg ikke.

men en IT mand, mente at fejlen i min IBM skyldtes, at uret og dato ikke var justeret rigtigt, og at der så sidder et lille backup-batteri indeni, som skulle skiftes.

Det virkede også....altså første gang dyret blev startet op igen, så var det det samme igen.

Så blev den formateret, Windows ME røg ud, og ind kom XP-pro................og fejlkoderne var der stadig, bare værre så man ikke kunne "snyde" og starte op alligevel.
En test viste fejl i "System board"

Nu er den så lige hjemkommet fra "mageren"og jeg har slet ikke turdet forsøge at starte den op endnu.

Desværre ikke et svar på dit spørgsmål.................bare sådan lige at du ved, at du ikke er alene om at have problemer med en ellers fin lille computer

mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-06 17:30

Thinkpad BIOS can be accessed by holding down F1 during power-up. There doesn't seem to be a whole lot you can do from the Thinkpad BIOS user interface.

Altså hold F1 tasten nede mens du tænder for comp.

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 15-02-06 19:12

Jeg er meget taknemmlig for svarene, men F1 dur ikke som jeg nævnte, har også prøvet hvad Simmaster skriver både Del og F2, så jeg ved snart ikke. Og den har ikke fejl 193. Der må ligge en fejl et andet sted, men hvor...???? Det er en hård nød med disse IBM Thinkpad

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 27-03-06 08:57

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : amoko

Dato : 21-03-09 17:22

Hi Klanger,

På gamle IBM maskiner er det altid "F1" der starter BIOS som her på en TP hedder "Easy-Setup screen". Bare hold F1 nede nnår du tænder og vent til skærmen skifter til "Easy-Setup". Der kan man ændre bootrækkefølge med mere; men også, hvad der er nok så interessant for dig, køre en test af HELE hardwaren.
Så skulle den gerne fortælle dig hvor der er noget som ikke er OK.

Amoko

Kommentar
Fra : amoko

Dato : 21-03-09 17:29

Hi igen Klanger,

Jeg glemte dine fejlkoder 16x og 17x er "Uangiven dato eller konfigurationsfejl"
(BIOSBATTERIET ?) og 30x er Tastaturfejl, f.eks hvis du har glemt en papirklips eller en fedtemad i tastaturet

Amoko

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-09 19:08

amoko - Klanger får ikke nogen mail når spørgsmålet er afsluttet.
Så fortæl ham det her:
http://www.kandu.dk/UserMail.aspx?uid=143728