/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Slettet skærmdriver!
Fra : bbn
Vist : 2573 gange
300 point
Dato : 13-02-06 18:50

Er kommet til at slette min skærmdriver - så der er sort skærm! Kan dog komme ind i BIOS, kan problemet løses derfra? Er ikke helt fortrolig med BIOS-sproget...
(Skærmdriveren var åbenbart en del af en driver"pakke" til den nvidia driver, jeg har forsøgt at installere til mit nvidia netværkskort)
Mvh bbn

Accepteret svar
Fra : laksepote

Modtaget 160 point
Dato : 13-02-06 18:57

Start din computer op i fejlsikret tilstand. (hold f8 nede, når du booter), så vælger Win en standartdriver

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 13-02-06 18:58

Derefter kan du downloade din driver fra Nvidia, eller installere den fra CD, hvis du har den.

Kommentar
Fra : bbn

Dato : 13-02-06 19:05

Kære laksepote. Start i fejlsikret tilstand er prøvet, adskillige gange, der kommer en kort meddelelse "Skærmdriveren kunne ikke initialiseres" - og så går skærmen i sort igen...
What to do?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-02-06 19:14

Hvis ikke der kan initialiseres en standard skærmkort driver er jeg bange for at kortet er i stykker. Jeg har endnu aldrig oplevet at den ikke kan vise noget i fejlsikret tilstand.

Prøv med et andet skærmkort, hvis ikke du har et må du kunne låne et. Bare for at se om det er der problemet ligger.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-02-06 19:15

Du kan nok ikke løse problemet inde fra bios da der ikke er indlæst en driver endnu.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 13-02-06 19:22

Har du onboard grfikkort? Det lyder som om at den slår over på det, når du skal boote op. I bios tilstand vil computeren nemlig altid sende ud på alle skærmoutput.

Kommentar
Fra : bbn

Dato : 13-02-06 19:32

Kære Mistery. Ja, onboard...vil det sige, at du foreslår, at jeg udskifter kortet? Er der ikke andre løsninger?
Mvh bbn

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 13-02-06 20:05

Nej, hvis du har et skærmstik andre steder bag på din pc, så prøv det. Hvis det virker kan du evt, prøve via enhedshåndtering at fjerne og reinstallere dit Nvidia-kort.

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 13-02-06 20:09

Du skal jo have din skærm til at virke, så du kan komme ind og kigge på hvad der er sket. Når fejlsikret tilstand ikke virker, er der kun den mulighed at bruge et andet kort. (som det før er foreslået). Hvis din computer er yngre end 3-4 år, er jeg næsten sikker på, at der er det omtalte onboard skærmkort. Det kan du checke, simpelthen ved at se, om der er andre steder du kan sætte din skærm til bag på PC'en. Hvis ikke der er sådan et stik, må du have fat i et midlertidigt kort.

Havde du problemer med dit Nvidia-kort, siden du rodede med driveren ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 21:01

Den burde kunne køre standard VGA, men hvis indtillingerne i BIOS er optimeret skal den nok sættes til default.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-02-06 21:59

Hvis du kan komme ind i bios virker kortet da (delvist!)

Godkendelse af svar
Fra : bbn

Dato : 13-02-06 22:09

Tak for svaret laksepote. Det lykkedes omsider!