/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
Optagelse i IT-telefonbogen ??
Fra : Bavinchi
Vist : 3697 gange
20 point
Dato : 13-02-06 18:42

Hej,

Vi har har virkelig brug for hjælp... Min kæreste er selvstændig bager og forleden blev hun ringet op af en lidt for hurtig og smart sælgerfra IT Telefonbogen som "overtalte" hende til at annoncere i omtalte "telefonbog"

Inden hun fik lagt røret, ja så lå fakturaen til os i posten.

Er vi nu bundet til at annoncere ?

Eller sagt på en anden måde, kan vi tvinges til at købe annonce uden at vi skrifteligt har skrevet under. I kender udemærket at en smart telefonsælger får det til at lyde som om at vinormal annoncerer i omtalte bog og at det kun er en fornyelse...

Håber på hjælp fra jer..

Desværre har vi ikke optjent point til at give mere end 20 point.

Med venlig hilsen

Laila & Anders

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 20 point
Dato : 13-02-06 19:42

Når der ikke er lavet en klar aftale kan I heller ikke hæfte for den.
Som selvstændig er det aftaleloven der gør sig gældende og så vidt jeg ved lyver de ved deres telefonsalg fordi IT telefonbogen slet ikke er så udbredt som de påstår, altså er aftalen lavet under falske forudsætninger.
Vær forberedt på, at de vil true jer til at betale.

http://webtillid.dk/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 19:46
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 19:47

Kontakt en af de nævnte hotlines før der betales eller gøres andet der juridisk kan kaldes en aftalebekræftelse.

Kommentar
Fra : mingg

Dato : 13-02-06 19:51

det har jeg og prøvet men jeg ringede ind til dem og sage at jeg ikke var interesseret
de sendte godt nok et par rykkere men siden har jeg aldrig hørt fra dem og det er et par år siden

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-06 19:53

I skal så hurtigt som muligt skrive til firmaet at I ikke ønsker en annonce.

http://www.dr.dk/Forbrug/Artikler/pre2006/Rettigheder/20051206145612.htm

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 19:53

En mundtlig telefonaftale er bindende og de banditter bruger at vidne falsk for at bekræfte deres udsagn så sørg endelig for vejledning fra nogen der kender dem og køb aldrig annoncer fra andet end TDC, Krak og Eniro når det drejer sig om IT.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 19:56

Ans, telefonsalg til firmaer er ikke omfattet af forbrugerbeskyttelse og de her væmmelige karle misbruger bevidst lovgivningen til bondefangeri.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-06 20:15

De er nogle sataner, de der væmmelige karle.

Men det er jo ikke "de væmmelige karle" der ringer op, de skummer bare fløden.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 13-02-06 21:54

der er kun 1 sikker måde at komme ud af det med det samme
send dem et anbefalet brev , at du ikke vil have den optagelse , da du på intet tidspunkt har sagt ja til dette ,
med de metoder de bruger , skal du ikke have dårlig samvitighed over at bruge samme metoder
jeg har selv været jagtet af dem , de stoppede først efter jeg truede med politianmeldelse for cikane
og pas på , om et år ringer de igen og siger at i har aftalt at i nu skal til at betale , da i har haft et års gratis optagelse

Kommentar
Fra : dk

Dato : 13-02-06 22:01

Hejsa

læs meget mere om dem og andre her
http://www.unfairpris.dk/

når du/I bliver ringet op af diverse annoncehajer så klik dig ind på unfarpris.dk
og søg på det pågældende firma.

Godkendelse af svar
Fra : Bavinchi

Dato : 23-02-06 11:08

Tak for svaret BjarneD.

Vi er netop blevet ringet op af Nadja S fra omtalte ITtelefonbogen. Hun truer os med rykker og at hun nu lægger vores faktura videre ... Som hun siger" er den ude af hendes hænder nu" endnu en trussel.. Jeg har gentagne gange ringet til dem men uden svar. Telefonen har endda ringet ud de fleste gange. Firmaet hedder også Dansk Tele Support ... Tsk tsk man kan ikke engang ringe dem op... Hvor morsomt... Hun mener endda at deres konsulent har fået accept fra os på en telefonkontakt fra 10 feb.. Jeg spurgte om jeg evt. kunne få det på bånd i og med at vi ikke har sagt ja tak til noget... Vi har tidligere villet sende en mail til dem, men på deres faktura er der ingen hverken e-mail adresse eller www.adresse..

Jeg håber ikke vi hører mere til det firma ellers melder vi dem for chikane..

Tak for hjælpen alle...

Laila & Anders

Kommentar
Fra : jimmigade

Dato : 25-08-07 13:05

Hej

vi har lidt nervøst og spændt læst de forskellige kommentarer.
Min kone er blevet ringet op om optagelse i IT telefonbogen og hun syntes det lød som en god ting til kr 999.- + moms for 2 år, til vores lille køreskole virksomhed.
Her 2 uger efter bliver hun igen ringet op efter hun har betalt og der bliver snakket en lille forglemmelse om skolens e-mail adresse og efter det så lige en lille detalje om lidt flere penge nemlig KR 19900.- som skulle betales dags dato ellers kunne hun ikke få rabat og skulle istedet betale KR 39900.-.
Det ville hun ikke, da hun ikke havde sagt ja til andet end først aftalt. men så blev sælgeren grov, at der kunne ikke blive tale om at slippe. min kone siger at det vil hun ikke betale og at de bare kunne beholde de først indbetalte penge og ellers slette os.

Det ville sælgeren ikke høre tale om og blev meget grov og truende, hun havde sagt ja til det andet og det havde de optaget på bånd og det var bindende. Ydermere var tingene gået i " trykken " ( ved ikke hvad han mener) så hun skulle betale IDAG.
Hun sagde at så mange penge havde hun ikke og så spurgte sælgeren om hvor mange hun så havde? Hun blev nervøs og sagde måske kr 4000.- hvortil sælgeren sagde det var alt for lidt men hun kunne lige sætte sig hen til net-bank og indbetale kr 5980.- + moms. og hvis ikke skulle hun lige vide at han kunne miste sit job hvis hun ikke gjorde som han sagde. hvis hun indbetalte NU så ville hans chef ringe om resten. Han var MEGET hooked på at hun skulle betale lige nu mens han snakkede med hende. Han sagde også at han havde lavet en vurdering på os og kunne se vi var kredit værdig, så hun kunne sagtens skaffe pengene.
Hun sagde at han kunne lige ringe til mig og aftale med mig, men det ville han ikke, han ville tale med min kone og han havde heller ikke tid da de lukkede om 5 min. ( kl 12.45 fredag )
Hun lagde røret på, men han ringede op igen og sagde at det ikke hjalp at hun bare lagde på, men hun sagde igen ring til min mand men det nægtede han. Hun bad om hans tlf nr for at jeg så kunne ringe men det nægtede at han udlevere. Han truede med at hvis hun ikke betalte idag fredag ville tingene være ude af hans hænder og vidergået til advokat og til fuld beløb.
Han ringede flere gange til hende samme dag til kl 14.15.
Han opgav også et konto nr som var forskelligt fra det der stod på første faktura hvortil hun første gang betalte.
Idag er det lørdag d 25 aug og på mandag ringer jeg til firmaet og selv om jeg ikke får kontakt laver jeg en politi anmeldelse på firmaet for de skal ALDRIG mere chikanere min familie på den måde, hvis de vil spille hardball så spiller vi det. Jeg håber virkelig at det er rigtigt at han ville miste hans job for det er billigt sluppet.
Tak for at jeg lige kunne komme med en kommentar
Hilsen Jimmi Gade

Kommentar
Fra : bettemy24

Dato : 24-01-08 19:41

hej mig og min mand har også problemer med dem .. de sagde at der ville komme nogen papir med noget fortrydelseret men der er ikke kommet noget og de ringede her igår og sagde at vi havde intil idag torsdag til at betale 5000 kr eller sagen ville ryge videre men mand gjorde det men men idag torsdag ringede de igen og sagde at det kun var for en af tingende og at vi skulle betale yderligere 20000 inden i morgen (fredag) middag eller vi ville få en regning på 60000 kr ........ men så er det lige jeg tænker at hey vi har slet ikke fået nogen regninger eller rykkere fra dem... er der nogen der også kan hjælpe os????

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 24-01-08 22:16

det lyder nu meget volsomt , men er det på den måde de vil have det , er der kun 1 ting at gøre
meld det til politiet , som du beskriver det er det helt klart noget i det der ikke er helt lovligt
lad endelig være med at betale mere