/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Andet slags ide-kabel i X-fi..
Fra : Chrillemand
Vist : 611 gange
30 point
Dato : 12-02-06 14:07

Hej..

Jeg ejer dette lydkort, x-fi platumin udgaven, hvor der medfølger et frontpanel... og det frontpanel er tilsluttet selve pci-kortet med et slags ide-kabel.. sammen tykkelse, bredte, men selv hullerne i stikkene er lidt anderledes... og da vil jeg høre om man kan bruge et alm. ide-kabel, fra bundkort til ide-hdd, da det org. er det kønneste, og gerne vil bytte det ud med et rundt uv-reaktivt kabel istedet.. håber i vil hjælpe...

Mvh chrille

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-06 14:13

Passer stikkene på?

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 12-02-06 19:21

jeps...kablet der fulgte med til lydkortet er næsten identisk.. bortset fra på den medfulgte er der flere "lukkede" pins.. dvs at det medfulgte ikke ville passe på hdd og bundkort..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-02-06 18:42

Jeg må indrømme jeg ikke lige ved hvad for et stik vi her taler om. Er det ikke muligt at finde et link til kortet hvor stikkene måske er vist

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 30 point
Dato : 13-02-06 18:50

http://shop.jubii.dk/ecommerce-products/view?mapping_id=828&product_id=22489

Jeg kunne måske gætte på at det er dette lydkort der er tale om. Det ser jo ud til at du her har købt toppen af lagkagen. Læs lige testen jeg sendte.
Kablet der er tale om er et AD_EXT-kabel som jeg ikke lige er sikker på er lig med det andet.

Det er vel muligt at prøve sig frem om det virker. Jeg tror da ikke der kan ske noget ved det.

Jeg fandt lige et link mere. http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=208&product=14065&nav=2

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 14-02-06 10:56

det øverste link er fatility udgaven, hvilken er lidt dyrere end platinum... men det nederste link er rigtig nok... og ja.. det er det kabel du nævner... jeg prøver mit gamle kabel.. så skal jeg nok lade jer vide om det virker... toppen af lagkagen.. næsten min er halvt så dyr som toppen..men det går...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-02-06 18:45

Men det der ligger mellem lagkagebundene plejer jo også at være det bedste.

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 22-02-06 21:35

hehe, det har du måske ret i.. til prisen nok...

men jeg lovede jeg et svar... jeg prøvede og det viste sig at stikket ikke kunne komme på, pga at et af hun-stikkene var "tilstoppet" så ingen runde uv-kabler der.. men tak for det.. jeg slap ikke for besværet ved at prøve, men det går.. så har jeg lært det.. det har i også

Jeg finder lige en som kan få æren af disse point.. ville lige skrive det her først..

Mvh Chrille

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 22-02-06 21:36

hovsa... det er jo kun en mulighed.. hehe, sry, min fejl... du får dem nu

Godkendelse af svar
Fra : Chrillemand

Dato : 22-02-06 21:38

Tak for svaret Fijala.

Lige for redegøre..: AD_EXT passer ikke med et idekabel!

tak for hjælpen..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-02-06 17:31

Ja men så burde jeg jo ikke ha' point, men tak alligevel.
Hvad har du så gjort, har du fundet et kabel der passer.
Og tak fordi du vendte tilbage med et svar. Det er altid dejlig at få respons tilbage så man kan få den viden lagt ind på "harddisken".