/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
En festlig dessert
Fra : AnnaMarieKofoed
Vist : 3934 gange
100 point
Dato : 12-02-06 00:48

Vi skal have gæster, og de er på slankekur. Men jeg skal alligevel finde på en festlig dessert, som kan spises til kaffen. Har I nogen gode ideer? Vi er kun fire personer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-02-06 01:28

Du kan få inspiration her: http://www.kalorie-let.dk/visgruppe.php?gruppenr=5 ale deserterne ser lækre ud, jeg har dog ikke selv prøvet

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 12-02-06 06:48

http://www.opskrifter.dk/Fedtfattige.155.0.html

du kan evt. selv gå ind på google og søg på "slankemad". der er masser af ideer at hente.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 12-02-06 10:16

Slankekur er jo mange ting

Hvilken type bruger de?

Er det fedtfattig mad, kulhydratfattigmad - eller kun meget lidt mad, de sværger til?

Vaxen

Accepteret svar
Fra : frueyde

Modtaget 100 point
Dato : 12-02-06 10:16

Denne her er en kæmpe succes hvad enten man er på kur eller ej,

Frisk frugt udskåret i skiver eller små tern, feks æbler, lægges på et fad, der røres en creme af græskyoghurt smagt til med lidt Acaciehonning og hældes over frugten på toppen pyntes med lidt ristede nødder og kanel, den smager bare skøønt, og kan laves med alt slags frugt.

hilsen frueyde

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 12-02-06 10:55

Denne Tiramisu er min yndlings-fedtfattig-festdessert
http://fedtfattig.dk/opskrift.asp?id=542
Jeg drysser den kun med kakao, ikke kakao/pulverkaffe.

Kommentar
Fra : Thai_dk

Dato : 12-02-06 14:37

frisk frugt skåret i små stykker, cheasy vanilieyoughurt og så dulles det op med lidt mørk chokolade øverst. fedtfattigt og skide lækkert

Godkendelse af svar
Fra : AnnaMarieKofoed

Dato : 12-02-06 15:34

Tak for svaret frueyde. Det lyder bare rigtig lækkert. Jeg er ikke selv særlig vild med kalorielette ting, men kombinationen af frisk frugt og græsk yougurt med acaciehonning har jeg faktisk fået i Grækenland, og vægtvogterne bruger jo også græsk yogurt i lange baner.