/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
VHS til digital
Fra : SlowPols
Vist : 2882 gange
100 point
Dato : 09-02-06 19:24

Hejsa..
Hjemme hos mig og min familie har vi noget gammelt hjemmevideo fra dengang vi var "små" og det ligger jo ikke på digitale bånd fra et digitalt video camera, men på VHS. Er der nogen der kender en smart måde at få hevet gammel VHS-bånd over på computeren så man kan redigere det, eller bare få det hevet over på et digital camera så man derfra kan hive det ind i computeren.

På Forhånd Tak (PFT)
MVH
Niels

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-06 19:35

Hej Niels
Jeg vil foreslå http://www.hauppauge.de/pages/prods_pvrs.html

Har selv Hauppauge (WinTV-PRV 150) og redigering foregår med den nye Nero 7 Premium http://www.nero.com/eng/index.html

Se evt. http://www.kandu.dk/dk/spg/57630 fra dengang jeg sad og "bøwlede"
Held og lykke med det

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-06 19:38

fra min tidligere "streng", da det er "tung" læsning
Citat
Lyd stikket fra VCR skal ikke i lydkortets line-in, men i PCTV kortets (grapper kortet) line-in, så fungere lyden uden forsinkelser.
Jeg har siden dette spørgsmål startede skiftet computer, noget med mere "power" i. Nu er PCTV Rave fra Pinnacle kortet også udskiftet til et fra Hauppauge (WinTV-PRV 150). Redigering og brænding foregår med den nye Nero 7, som fungere fortrindeligt (værd at opgradere fra 6 til 7).

Kommentar
Fra : Pete.Sinner

Dato : 09-02-06 20:01

hej.
jeg købte en dvd/ hd optager til 2400 kr ... forbandt videoen til hd optageren med et scarstik.. over på dvd ...vupti... det var nemt...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-06 09:07

Ja, ja Peter... men det er nu sjovere via sin PC og så har du også alle redigeringsmulighederne med lyde, menu opsætning osv. osv. Hvis det bare er for at "klappe" en VHS på DVD, ja så kan mange gøre dette... her i byen kan f.eks PhotoCare gøre det for kr. 200,- pr. 4 timers film.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-06 09:13
Kommentar
Fra : Pete.Sinner

Dato : 10-02-06 10:22

gør som i vil..... jeg syntes stadig det er s.... nemt på min måde

og hd optageren er nu rar at have..... vi bruger kun vhs til de gamle børnebånd ( leletobbies...ect )

og hva med dig niels... det lyder som om at du allerede redigerer dine optagelser fra video kamera
Citat
eller bare få det hevet over på et digital camera så man derfra kan hive det ind i computeren.
...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-06 10:35

rooolig Peter Det var skam ikke ment for at "jokke" dig over tæerne, men du må da indrømme at din løsning kommer til at koste 2.400,00 som "start pakke", og hvor meget kan du klippe, fade ud/ind, tilføje undertekster og musik, kreere menuer osv. med en dvd/ hd optager?

Kommentar
Fra : Pete.Sinner

Dato : 10-02-06 10:47

ok godt ord igen

det jeg mener er at, det er måske mange penge 2400 kr men den ka da også bruges til andet end at få gamle optagelser over på dvd på...

og jeg har selv prøvet det med PCTV kort og jeg syntes bare ikke det var så nemt...

men det kommer vel også an på hvad man vil med sine optagelser.... hvis der er noget på vhs man vil redigere kan man jo bare pause hd optagelsen..... men nej ikke lave alle de sjove ting som man kan på pc... og det kan også blive lidt for meget efter min mening...

lad os vente og se hvad niels siger

Kommentar
Fra : akle

Dato : 10-02-06 11:45

Aldi har lige haft et tilbud (onsdag) på netop din søgen. BlueTinium DVD Converter box med TV Tuner, pris lige under kr. 500. (Købte selv én). Muligvis er der enkelte Aldi forretninger, der har nogle af slagsen tilbage. I modsat fald kan du henvende dig til net-butikker med din forespørgsel, f.eks. har jeg haft gode erfaringer med nedenstående, hvor du kan maile ind dine ønsker. Jeg fik stor hjælp af Henrik ved nedenstående link.
http://s-it.dk/shop/ eller info@s-it.dk
MVH
Akle