/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
drømmetydning.
Fra : orangepige
Vist : 1761 gange
220 point
Dato : 09-02-06 16:24

hjælp mig gerne med dette. hvad kan det betyde når man drømmer om en tom brudekarret dekoret med blomster??

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 230 point
Dato : 09-02-06 16:32

At man har sat den forkerte film på

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-02-06 17:12

Det har sjældent noget direkte med handlingen i drømmen at gøre.

Drømmen symboliserer noget, som du har kørende i underbevistheden.

Hvad er dit eget bud?

Du behøver ikke at fortælle det her, men det en god idé at mærke efter, hvad det kan handle om.

Hanne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-02-06 17:26

Du drømmer jo om at blive gift, men har ikke fundet den rette endnu.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 09-02-06 17:41

Ham der køre brudekarreten har vel igen kunder, derfor er den tom

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-02-06 17:59

Hej, orangepige. Du kan jo prøve at gå ind på en af de mange sider, der beskæftiger sig med drømmetydning.. f. eks. http://www.dty.dk/

Eller http://rudiment.dk/lab/droem/ -hvor man vist hjælper hinanden med tydningen...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-02-06 18:06

Der er intet facit på hvad drømme betyder.
Hvis du spørger 100 forskellige mennesker, risikerer du 100 forskellige svar.

Det vides ikke engang, men er nok tvivlsomt, om drømme faktisk betyder noget som helst.

Drømme fremkommer af tankevirksomhed, nøjagtig som når der løber alle mulige tanker gennem hovedet når du er vågen, hvor du ofte vil opleve, at tanken om en ting, giver associationer til tanker om andre ting.

Nogen har så bare den evne, at de kan huske drømmene, det er ikke alle der kan det.

Det er med drømmetydning, som med alt andet "alternativt":
Man skal tro på det, for at se noget i det, for det er ikke noget der kan bevises, så nogen sikkert kan sige at det er viden.

mvh dova

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-06 19:08

Hmmm
Rammerne til integration er der, og de er perfekte/smukke, men det indvendige/indre mangler.
Sweet dreams
Søren

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 09-02-06 19:48

Jeg må give Dova ret ..... Jeg tror heller ikke at drømme betyder noget specielt... det er bare en ting hjernen foretager sig for at "koble af" dvs at i drømmene kan den arbejde frit uden andre input.
Men det kunne være et eksperiment at skrive sine drømme op når man husker dem for så at kunne se om de udviklede sig i takt med forandringer i livet/situationen man netop er i....
Men det at tyde drømme er som Dova hentyder som at tyde Biblen ....hver præst sin mening

Mvh sverola

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 09-02-06 21:08

Jeg tror nu heller ikke at drømme kan betyde det helt store.
Men derfor kan man et eller andet sted godt aflæse noget ud fra dem. ( i nogle siturationer)
Imens man sover, der arbejder hjernen jo, det er bevist. Det er også derfor man siger: jeg skal lige sove på det.... Man tænker mens man sover, ser ting klart, så man næste dag er rustet til bedre at danne sig en mening.

Eks hvis man skal op til en eksame. Så syntes man aftenden forinde, at det hele er nnoget rod, og man tror faktisk man dumper. Men efter en nats søvn, er brikkerne som regel faldet på plads aligevel.

Jeg tror ikke man kan opbygge et liv efter det drømmene siger.
Men de kan måske hjælpe en selv, til at se sandheden i øjnene nogle gange.
Drømme kan jo ikke lyve for dig, så nogle gange skal man måske lytte efter hvad de siger.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-02-06 13:29

Egentlig tror jeg, at drømme kan fortælle en hel del om, hvad der foregår i éns underbevidsthed. Og netop fordi det er UNDERbevidstheden, der er tale om, så kan det være svært selv at se, hvad drømmene går ud på.

Hvis det er en drøm, du har tit, og den fylder meget hos dig, så var det måske værd at snakke med en professionel drømmetyder, f.eks. Ole Eriksen fra mit første link.

Hvis du mest er nysgerrig og gerne ville vide lidt mere om drømmetydning, så vil jeg foreslå mit andet link, -hvor du faktisk kan fortælle om din drøm. En der hedder Ulla Mikkonen vil forsøge at tolke den, men andre brugere kan også komme med kommentarer.

Selv drømmer jeg sjældent, -eller jeg husker sjældent, at jeg har drømt. Og selv om jeg vågner med en erindring, så glemmer jeg lynhurtigt hvad drømmen gik ud på. Hvis jeg skulle forsøge at tyde mine drømme, så ville jeg være nødt til at skrive ned i samme øjeblik, jeg vågnede..

Selve den tomme brudekaret med blomsterne kan betyde vidt forskellige ting. Alt efter hvordan drømmerens sindstilstand var under drømmen: Var det en det af et mareridt? -Eller en vidunderlig ønskedrøm? Hvordan havde du det, da du vågnede. Var du bedrøvet? Glad? Urolig?

Drømmetydning handler i høj grad om at granske sig selv, og det kan man gøre på mange måder. Men man må selv være klar til at ønske at se.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-02-06 13:39

Jeg synes det samme, som Birgitta

Kommentar
Fra : skytten77

Dato : 15-02-06 12:56

Jeg er IKKE enig i at drømme IKKE har en betydning.
Jeg tror drømme har EN betydning... Grunden til det, er at jeg ofte drømmer noget-og så sker det i virkeligheden nogle mdr. senere-jeg synes indimellem det er lidt uhyggeligt...
Harfaktisk engang drømt at min ONkels hus ville brænde og at min kusine fik noget tøj af mig,da det meste var brændt ned. 14 dage senere skete det og det er bare EN af mine drømme, som er sket i virkeligheden... Så jeg tror at ihvertfald MINE drømme har en betydning. Men det er heller ikke altid jeg kan finde ud af,hvad de betyder..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-02-06 14:36

Næ, der er jo det underlige ved drømme, at det nogle gange er enormt svært at se meningen med dem lige når man har drømt.. Som med DIN onkels hus, skytte77. Og det var garanteret først da huset brændte, at du blev klar over, at det faktisk var det, du havde drømt..

Jeg har selv haft en drøm, der gentog sig mange gange i løbet af min barndom.. Den var umulig for mig bare at beskrive, og jeg var ca. 35 år før jeg forstod, hvad den drejede sig om..

Man kan både drømme om fortid, nutid og fremtid. Og bare det at finde ud af, hvor på tidsaksen éns drøm hører til, det kan være svært nok.

Det er ærgerligt, at orangepige ikke deltager, for det er et ret spændende spørgsmål...

Kommentar
Fra : orangepige

Dato : 18-02-06 14:01

undskyld undskyld undskyld at jeg ikke har deltaget i tråden. jeg er blevet gift ( jubi ) og har været på den traditionelle rejse. Jeg har i lykkens rus fuldstændigt svedt ud, at jeg havde startet en tråd. Men jeg må vel hellere dele nogle point ud. Hvem der skal have dem er jeg da i syv sind omkring. jeg vil ikke give dem til jer, der siger at drømme ikke betyder noget, da det jo er underforstået af mit spørgsmål, at jeg tror på drømme. Når man beder om hjælp til at tyde drømme, er det da ingen hjælp, at få svaret at drømme ikke betyder noget. birgitta, du er sød , du prøvede rent faktisk at hjælpe. men de links du henviser til er elendige. Hverken brud eller karret står i drømme lexikon´net hos dette links. Så venner. jeg har trukke lod mellem jer om pointene. og natmaden vandt.

Men tro på jeres drømme og drøm om hvad du tror på. Måske bliver drømmen til virklighed engang.

Godkendelse af svar
Fra : orangepige

Dato : 18-02-06 14:04

Tak for svaret natmaden.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-02-06 14:28

Tjaah, gadvide, hvorfor jeg skulle have SEKS mails om, at dette spørgsmål var blevet lukket.... Hvad mon DET betyder?????

Nåmen tillykke med brylluppet, orangepige.

Jeg håber, at kareten betyder: "Og de levede lykkeligt til deres dages ende"

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-02-06 04:42

Jamen tillykke da og tak.

jeg har også fået dobbelt op af mail.