/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Udfoldning
Fra : bar1
Vist : 5810 gange
121 point
Dato : 09-02-06 10:46

Hvordan udfolder man rør og kegler i Autocad, så det kan tegnes ud på en plade og skæres med f.eks laserskærer?

Accepteret svar
Fra : meiland

Modtaget 131 point
Dato : 09-02-06 11:40

Der findes et program til autocad, der hedder autopol www.autopol.dk

Se evt. http://www.jmf.dk/default.asp?id=3&mnu=3

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 09-02-06 11:41
Kommentar
Fra : bar1

Dato : 09-02-06 11:52

Tak, men tænkte mere på ”i hånden” med delecirkler og længder på linier osv.
Hvis jeg har kegle med et hak i f.eks kan jeg ikke dele bundcirklen, for at finde de sande længder...

Kommentar
Fra : bar1

Dato : 10-02-06 09:37

Skal måske forklare bedre… Hvis man tager to 3d cylindre og ligger dem ligesom et T-rør, så kan man hverken trimme eller divide fordi det er 3d!?! Ved ikke om det hjalp.

Kommentar
Fra : ThomasCadCam

Dato : 12-07-06 12:06

For at kunne udfolde en decideret 3D overflade, kræver det et program som f.eks. Autoform, Fastblank eller TopSolid Complex unfold.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 12-07-06 23:00

Jeg må give thomas ret. Hvis du ikke allerede kan tegne/konstruere det på papir, skal du vælge en software løsning. Har du checket om der findes andre ikke-autocad programmer ??

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 14-08-06 05:56

Hej ! bar1.
Nu er det jo et stykke tid siden at det var den 9/2,og det er måske ikke aktuelt længere,men skulle det stadig være aktuelt så lad mig det hvide.
I det jeg gik på Svendborg TS. havde vi udfoldning af 45" knærør, og jeg mener at have opgaverne fra dengang i behold endnu. Så hvis " ??".

Kommentar
Fra : bar1

Dato : 23-08-06 21:29

Tak for svarene.
Har kæmpet en del med det og fået det til at virke.
Det jeg har manglet var, at finde rundmål på buede linier.
At samle polylines til en linie og dele den igen, og at sende linier ned af et rør et tilfældigt sted, for at skaffe mig de sande længder, osv, osv.
Men nu lader det til at køre.... Indtil næste gang?
BAR1

Godkendelse af svar
Fra : bar1

Dato : 23-08-06 21:30

Tak for svaret meiland.