/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
Unique keys i mySQL
Fra : Strannix
Vist : 598 gange
100 point
Dato : 21-11-02 21:09

Er der nogle der kan hjælpe mig,
i "Microsoft Access" har man en "nøgleværdi" som automatisk bliver et cifre større hvergang der bliver add't et eller andet til sin ".mdb" som fx. bruges til tagwall (se fx. "www.znajl.dk/znajl.dk/tagwall/addtag.asp" (Tag #))

Men hvordan gør man, hvis man vil lave det samme i mySQL.
Hvordan gør jeg så det ?

Hvis du ved det kan du så ikke se om jeg har gjort det ordenligt ?!
Jeg har oprettet en "USER" på min "mySQL server" som du kan bruge til at se om jeg har oprette table'n rigtigt,
login informationerne er som følger:

IP: 80.198.17.38
User: kandu
Pass: kandudk

På forhånd mange tak...

Accepteret svar
Fra : pmbruun

Modtaget 100 point
Dato : 22-11-02 09:24

Du kan bruge AUTO_INCREMENT. Se:

http://www.mysql.com/doc/en/example-AUTO_INCREMENT.html

Vær dog opmærksom på, at der kan være nogle specielle tabeltyper (ISAM) hvor det ikke virker.

Med venlig hilsen
Peter M. Bruun