/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Print out problem
Fra : bl2207
Vist : 707 gange
100 point
Dato : 07-02-06 10:40

jeg har en HP 880C som jeg bruger til mit PCPLUS output og det virker som sådan ok problemet er at for hver side jeg printer forskubber det sigg en linie har prøvet div variant i opsætninger den står til 61 liner 2 i top og 2 i bund på disse parameter har jeg prøvet alle mulige varianter men stadig det samme resultat printeren er sat som epsom/ibm

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-06 10:43

Hejsa igen
Prøv at gennemse de link jeg kom med omkring tidligere PC-Plus problemer løst her på Kandu. Der er også noget omkring printere (udskrivning).
http://www.kandu.dk/search.aspx?grpid=0&ss=PCPlus&sa=7

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-06 10:50

Problemet skyldes, at din HP880C sikkert ikke understøtter DOS-print. Og at den ikke udskriver via LPT1 porten.
www.pcplus.dk står bl.a.
"PCPLUS (nyeste version) kan anvende alle nye printere med mulighed for dansk DOS afvikling (f.eks. HP, IBM, EPSON, BROTHER og CANON) via LPT1: porten"

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-06 10:51

altså, skal du have en printer tilsluttet din LPT1 port og ikke via USB (håber du forstår hvad jeg mener?)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-06 10:57

NB: Så vidt jeg husker... så er der 72 linjer på en A4 i PC-Plus, så hvis du kan udskrive skal du jo ha' det til at gå op. Forstået således:
Topmargin = 2
Bundmargin = 2
Udskriftsområde 4-72=68
Men jeg er altså ikke 100% sikker med de der 72 (søger lige lidt på det).

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-06 11:46

Kan ikke finde noget... håber andre kan komme med en løsning, eller du finder det via link ovenfor.

Kommentar
Fra : bl2207

Dato : 07-02-06 11:50

Hi Clan
Den model er dårligere end den jeg selv har fundet med 61/2/2 men med den model forskubbes hver side med ca 2 linier det da til at leve med men vil fortrække hvis hver side var ens har du et nyt bud

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 07-02-06 12:06

Jeg må desværre give fortabt, men jeg ville prøve mig frem med 61/3/2, 60/2/2 osv. men det har du sikkert været igennem - sorry

Kommentar
Fra : bl2207

Dato : 07-02-06 12:20

så venter jeg på at nogen kan komme med vise sten

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-02-06 14:54

Hej bl2207 og CLAN,

en A4 side er kun 70 linier - hvorimod på ældre printere med papir i endeløse baner var der 72 linier. Men det gælder selvfølgelig i gamle dage (matrix printere m.m.) da alle bogstaver var i samme størrelse.

Så problemet her er måske ikke kun opsætning af antal linier, men meget væsentligt skriftstørrelse.
Prøv evt. med "Courier New" i 10 punkt.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : bl2207

Dato : 07-02-06 15:47

Hej Clan
Til din information så er det lykkes nu
prt type alm/ibm
60/1/1
så virker det - og det råde bør jo komme andre tilgode
jeg syntes at du skal have mine point hvordan gør jeg det
Hiulsen Børge

Godkendelse af svar
Fra : bl2207

Dato : 07-02-06 15:51

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-06 15:55

Det er jeg da glad for at høre... godt du fik løst problemet, og takker for points

NB: IBM760... takker for oplysningen ang. linier på A4