/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
Mobil de ikke vil reparere
Fra : jeb3
Vist : 926 gange
100 point
Dato : 06-02-06 17:09

Min datter fik en mobil i april 2005. Købt uden SIM-lås, dvs. den var ret dyr.

Hun tog på efterskole i august, og lod den dyre telefon blive hjemme, tog en gammel med istedet, til hvis nu nogen ville "låne" den.

Men den lå slukket hjemme på reolen.
En dag jeg tørrede støv af, kom jeg til at se. Batteriet så da mærkeligt ud (coveret er gennemsigtig).
Jeg åbnede den, og så der var revner i batteriet.
Jeg gik til forhandleren, og de sendte den til reperation.

Svaret kom efter nogen tid: de ville ikke reparere den.Den havde været udsat for vædskeskade. Fugt eller kondensvand.
Men min datter har ikke udsat den telefon for noget. Heller ikke ladet den ligge i solen, så der kunne danne sig kondensvand eller andet.

Jeg har nu skrevet til reperatør, Nokia mm uden at få det afklaret.
Hos Nokia skrev jeg med en, der bad om det EMEI nummeret på telefonen, det sendte jeg d. 10. januar, og siden har jeg, trods gentagne henvendelser il dem, intet hørt.

Hvad pokker gør man så?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-02-06 17:16
Accepteret svar
Fra : postkort

Modtaget 110 point
Dato : 06-02-06 17:34

Det kommer lidt an på, hvornår du reklamerede.

Det første halve år gælder formodningsreglen, dvs. det formodes at varen har haft en defekt ved købet. Efter 6 måneder skal forbrugeren bevise, der var en fejl på produktet ved køb. Det er derfor afgørende, hvornår du først reagerede.

Ved forkert brug er man selvfølgelig ikke dækket af reklamationsret og har ingen krav på erstatning.

Spørg på mobildebat om det er en fejl andre har oplevet. Er det en fejl andre kender til vil du nemmere kunne finde en fornuftig løsning med Nokia.

http://www.mobildebat.dk/

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 06-02-06 17:55

ellers sjældent at høre det om nokia
havde det været en erikson kunne jeg forstå det , den undskyldning kommer de med ved 95% af alle reperationer, og at du sveder er nok til at skade en erikson

men tror nu ikke du vil få noget ud af det , hvis du læser vejledningen der er med telefonen , står der at " bliver telefonen ikke brugt i længere tid skal bateriet fjernes fra telefonen, da det ellers kan skade den "
men der sker jo ikke noget ved at prøve

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 06-02-06 23:50

Hejsa

Jeg tor nu også sagen er problematisk..
De omtalte revner, ligner det nogle der kunne være opstået ved at batteriet er blevet tabt?
Jeg forestiller mig ikke, at det bare lige sådan sker, men hvis det er muligt, vil i få at vide at det er sket sådan, og det er jeres egen skyld.

Ring til Nokia. Så kan de jo ikke bare sylte din mail. Og hav dit sagsnummer klar.(går ud fra at du har fået et sådant ved din henvendelse?)

Som bredker siger, skal batteriet fjernes, (det står i manualen, men hvem gider læse sådan en ) hvis ikke telefonen anvendes i længere tid.

Har du forresten prøvet telefonen med et andet batteri? hvis det kunne løse det, ville det nok spare dig for en masse bøvl

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 07-02-06 02:31

har I skiftet batteriet så det ikke er det originale der sidder i

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 07-02-06 08:41

Tak for svaret postkort.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 07-02-06 08:44

Telefonen har ikke været tabt. Hun er meget omhyggelig med sine ting.
Batteriet er taget ud nu. Men vidste da ikke, at det skulle ud, hvis ikke den bruges. Manualer er faktisk ret tyk.
Vi vil da lige prøve et andet batteri.