/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tuning af Sony tv
Fra : tyroels
Vist : 506 gange
100 point
Dato : 06-02-06 14:27

hej

Ved ikke om dette er den rigtige kategori, jeg stiller spørgsmålet i, men rpøver nu alligevel.

jeg har fornylig købt et brugt Sony Trinitron KV-C252, men mangler desværre den originale fjernbetjening til. jeg har derfor problemer med at indstille kanalerne. Jeg har prøvet med to forskellige universal fjernbetjeninger, men kan desværre ikke komme ind på nogen "tunings-funktion". jeg vil derfor høre om der er nogen der har kendskab til en bestemt fjernbetjening, der vil være anvendelig? eller ved hvor den originale fjernbetjening kan skaffes?

mvh. Troels Paulsen

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 06-02-06 14:38

Du kan godt stille dit fjensyn uden fjern betjening.
Knapperne plerjer og sidde gemt inde bag en lille låge.

På mit Tv sidder det foran på Tv'et, lige under skærmen. Der er der en låge man trykker på og så går den op.

Du kan godt købe en ny fjernbetjening, det har jeg gjordt efter min gik i stykker. Jeg købte den hos FONA

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-02-06 14:49

Tror ikke det går på Sony.

På de lidt mindre trykker man på "menu" og videre derfra vi de farvede taster. Det tror jeg ikke duer med en multidims!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 14:54
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 14:57
Kommentar
Fra : tyroels

Dato : 06-02-06 14:57

Tak for jeres input indtil videre. har kigget på lågen foran, men tv'et kan ikke tunes derfra. der sidder kun knapper til at justere volume og skifte kanal

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 14:59
Kommentar
Fra : tyroels

Dato : 06-02-06 15:02

havde ikke set dit link, CLAN. Kigger lige på det med samme..

Kommentar
Fra : tyroels

Dato : 06-02-06 15:14

Er ikke helt sikker på, at det er den korrekte.. tv'et hedder KV-C252 og fjernbetjeningen KVC2552U. Lyder godt nok meget lig hinanden, men ikke helt det samme alligevel.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 06-02-06 15:24

Har du prøvet og trykke ind på knapperne på samme tid. Kan være der kommer en munu frem på skærmen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 15:35

Prøv at skrive til dem på sales@avukltd.com
Please advice if I can obtain remote control for SONY Sony Trinitron KV-C252
Please advice your part number and cost
Thanks in advance
Regards xxxxxx

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-02-06 15:42

CLAN er nemlig god til at finde ud af ting om Sony TV (undtaget servicemanualer)!!

Helvedes bøvl vi havde back then, Clan! Og så lod skidtet sig ikke engang reparere!

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-02-06 15:50

Hvis du bor i København, på Jagtvej på nørrebro på andre siden af gaden af postkontoret er det en tv reperatør der sælger brugte fjærnbetjeninger. jeg mener han har hundrevis af dem.Sikkert også den du skal bruge.
alimak

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 16:18

3773 tjahhh det var en gang søgen rundt ingenting

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 16:21

Der er guddølenme' også en Dansk side
http://www.fjernbetjeninger.dk/
Prøv evt. via dem - jeg snuser lige lidt mere rundt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 16:22

He' he Troels... test dem af, de påstår nemlig:
Citat
Mangler du en fjernbetjening vi ikke har i vores sortiment? Send en mail til koz@koz.dk, vi skal gøre hvad vi kan for at skaffe det til den bedste pris.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 06-02-06 16:28

Måske det her krapyl passer? http://www.koz.dk/product.asp?product=1100&sub=214
Skriv til dem
koz@koz.dk

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-02-06 16:30

Ellers skal jeg høre kæresten om hun vil undvære en. Hun fik de to der hørte til mit gamle TV. Og åbenbart kan de der sony'er tale sammen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-02-06 16:31

Den ligner noget der kunne du, Clan.

Gi' dem da et ring Troels!

Kommentar
Fra : tyroels

Dato : 07-02-06 23:29

Hej igen

jeg har kontaktet fjernbetjeninger.dk og de kunne sørme både skaffe originalen og en (væsentligt) billigere erstatnings-fjernbetjening. tak for hjælpen!

mvh. Troels

Godkendelse af svar
Fra : tyroels

Dato : 07-02-06 23:30

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-06 07:34

Det var da rart, at du fik en "original", der passer
Godt problemet blev løst... takker for points
Søren / CLAN