/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Babybjørn bæresele?
Fra : annettemor
Vist : 4975 gange
200 point
Dato : 06-02-06 13:22

Har nu søgt forgæves rundt på nettet for at finde ud af hvorlænge min lille prinsesse på 7 uger må sidde i selen. Men kan ikke finde noget.. Nogen der kender et link til hvor jeg kan læse om det???

Takker

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 13:24
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 13:26
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 13:28

Citat
At sidde i bæresele eller i klapvogn, er en af flere måder at transportere det lille barn rundt på. Inden man gør sine indkøb, er der flere ting der bør overvejes. Hvor ofte skal barnet sidde i bæreselen eller klapvognen, hvor skal den bruges og til hvad. Udover de praktiske behov er der især barnets behov at tage hensyn til.
Bæreselen skal være indrettet til barnets alder. Til de helt små spædbørn er det vigtigt, at den støtter godt i ryggen og op om hovedet, så barnet ikke får små eller store rystelser i den følsomme nakke, når den voksne bevæger sig rundt.
For alle børn i bæresele er det vigtigt, at det er muligt at stemme fra med fødderne op mod noget og krumme sig sammen, når trykket bliver for stort et eller flere steder på kroppen. På den måde vil det være muligt for barnet at ændre stilling ind imellem, og det er nødvendigt for at sikre et ordentligt velbefindende.
Alt efter vejrforholdene skal barnet også have mulighed for at dreje ansigtet hen, hvor det er beskyttet mod kulde, vind og evt. nedbør.[B] Børn kan sidde i bæresele fra de er 14 dage til ca. 1 års alderen.[/B]
Klapvognen skal være indrettet, så barnet får støtte til sin krop, uanset om det sover eller sidder op og er vågent og aktivt. Det skal være muligt at ændre ryglænets position efter behov. Der skal også være mulighed for, at barnets ben bliver støttet, så de ikke hænger og dingler og på den måde laver træk op i ryggen. Fødder og ben kan også bliver kolde, hvis blodomløbet bliver mangelfuldt af, at benene mangler støtte. Ligesom i bæreselen er det vigtigt, at barnet kan sætte fra med benene og ændre stilling ved behov.
Til sidst kan det være en fordel, at der er kaleche på klapvognen, som kan beskytte barnet mod dårligt vejr og stød og skub fra forbipasserende. Den vil ligeledes skærme barnet for sanseindtryk, når der er brug for ro

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 06-02-06 13:30

Det er nok mest et spørgsmål om, hvorlænge du kan bære hende.
man siger ca. 1 år.Derefter kan man få en anden slags bæreselmed stativ til at bære på ryggen.
Men ellers er det vel et spørgsmålom hvor tung hun er, og om du kan bære hende på maven til hun er et år.
Min egen erfaring (med en STOR baby er, at de kan blive så tunge, så der er mest rart at bære dem på ryggen.

God fornøjelse med det lille pus.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-02-06 13:31

Næ, der står bare "længe"...

http://www.layette.dk/shop/

Men der er jo støtte til ryg og nakke, så guldklumpen kan vel god tage sig en lille lur undervejs.
Jeg tror, jeg ville gå ud fra, hvad min baby syntes om. Jeg HAVDE endda en (hjemmelavet) stofsele til den yngste, der gjorde, at jeg kunne bedrive det meste af husarbejdet med ham i selen.

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 06-02-06 13:33

Fik nok ikke formuleret mig godt nok - jeg mener hvor lang tid af gangen hun må sidde i selen.. Sorry..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-02-06 13:34

Er spørgsmålet ikke, hvor længe en baby på 7 uger må sidde i selen???

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-02-06 13:34

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 06-02-06 13:36

Okay.. så forstod du mig..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-02-06 13:37

Har du nogle konkrete planer? Jeg tæmkte på, pønser du på daglange vandreture i bjergene eller sådan noget?
Husk lige, at prinsessen skal have mad indimellem...
Og en ren ble..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-02-06 13:39

Citat
Bæresele Aktive

Den nye BabyBjørn Baby Bæresele Active giver aktive forældre og deres baby frihed til at tage i skoven eller en tur i byen.
BabyBjørn Baby Bæresele Active er udviklet til aktive forældre. Den har en bedre ryg- og skulderstøtte for både forældre og baby, hvilket gør det mere behageligt at bære baby længe.

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 06-02-06 13:40

Nej ikke rigtig.. tænkte bare på om jeg kunne gå i børnehaven og hente storbror. Det er en tur på ca 45 min. - Men så er hun også ny skiftet og fodret af..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-02-06 13:50

Ej, det skulle da ikke være noget problem... Hvis hun da kan lide at være i selen. Hun vil da sikkert elske at hente storebror!

Men du skal nok liige vente, til der ikke ligger højt med sne allevegne. Du skulle nødig falde med hende. Og her, hvor jeg bor, der vælter det altså ned med sne. SÅ har hun det altså bedre inde i en barnevogn..
---Pas også på, hvis der kommer isslag her de nærmeste dage.. --Så går man også bedre med en barnevogn til at holde fast i..

Accepteret svar
Fra : calista

Modtaget 200 point
Dato : 06-02-06 14:33

Hun må sidde max 20 minutter i selen, når hun er så lille.
Fandt lige brugsforvirringen til min egen, men har ikke kunne finde dokumentationen på nettet.
Min lillepige på 5 mdr HADER selen, så jeg har overvejet en slynge istedet.
God fornøjelse og tillykke

Godkendelse af svar
Fra : annettemor

Dato : 06-02-06 17:58

Tak for svaret calista.
Så ved jeg det..