/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
problemer med adsl opkoblingen
Fra : bakken4400
Vist : 757 gange
40 point
Dato : 05-02-06 22:17

har lige modtage mit adsl abb igennem tdc, og skulle til at sætte det til i fredags.
jeg har modtaget en speedstream modem og købe en netgear trådløs router.

det er opstillet efter brugervejl. der er gang i de 4 lamper på modemet og den trådløse router kører også fint( er øjeblikket koblet til computeren med kabel)

jeg kan pinge routeren og får fin svar tid tilbage, men så går det galt når jeg smider cden i med online registering får den nogle gange forbindelse til siden, men fryser og svare ikke. andre gange kan den ikke finde forbindelse, selv om det hele ser fint ud på modemet.

hvad går der lige galt?? kan det være et ustabilt modem jeg har fået??

på forhånd tak

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-02-06 22:22

Har du prøvet at etablere forbindelse direkte til Speedstream modemet?
Det er nemmest at tage en ting ad gangen.

Kommentar
Fra : bakken4400

Dato : 05-02-06 22:24

ja men syntes helle ikke jeg kunne få det til at virke, kan ikke huske om der skal være konstant lys i lampen med internet, jeg går et kort blink i lampen aktivet

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-02-06 22:27

Har du anvendt det medfølgende patch kabel?

Kommentar
Fra : bakken4400

Dato : 05-02-06 22:28

jep og har prøvet et andet også

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-06 22:32

Kan du ikke skrive det link hvor du skal onlineregistrerer i din browser og så registrerer dig den vej det lyder som om det sker når det er fra cden ??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-02-06 22:33

Det burde ikke være noget problem, at få forbindelse hvis du har fulgt opsætningsvejledningen, men man kan komme ud for, at netkortet låser på en forkert IP adresse.
Har du sat IP adressen på netkortet til automatisk søgning DHCP?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-02-06 22:34
Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-02-06 22:34

du har et stik til at sætte i væggen
derfra skal der et kabel til den lille boks (skillefilter)
fra skillefilter , et kabel til modem
så sætter du et netkabel i modemmet
hvis så ellers din pc er sat rigtigt op burde det virke

ps. alle telefoner skal trækkes fra det samme vægstik som dit skillefilter er sat i

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-02-06 22:38
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-02-06 22:40

Bredker man kan nu få noget der hedder kombifilter så amn kan montere telefoner på andre stik.

Kommentar
Fra : bakken4400

Dato : 05-02-06 22:41

den er opsat til auto ip dhcp
alle kabler er forbundet rigtigt
har prøvet at åbne browseren og skriver www.onlinereg.dk, det ser ud til at den finder siden, men den kommer ikke videre

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-06 22:42

Er det det samme med andre sider ??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-06 22:42

Jeg kan heller ikke åbne dit link

Kommentar
Fra : bakken4400

Dato : 05-02-06 22:44

det er fordi der er kommet et , med www.onlinereg.dk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-02-06 22:45

Hvis du kan få det frem virker forbindelsen og så vil jeg anbefale dignetsupport der opsætter det hele korrekt. du skal muligvis sænke dine sikkerehdsindstillinger til mellem
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=72048

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-06 22:46

Ok nu kan jeg godt og det virker hurtigt Hvad med andre link har du også problemer med dem??

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-02-06 22:47

Jeg mener ikke du skal bruge CD'en. Kontakt TDC support så er du online inden for 20 min.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-02-06 22:48

Modemmet kan også køre med gammelt software. Kræver opdatering. Har selv fået det af en af deres teknikkere.

Kommentar
Fra : bakken4400

Dato : 05-02-06 22:49

hvorfor fan... skulle man ikke bruge cden når den er med??
jeg har ikke kunne finde andre links til online reg.
har prøvet at installer netsupport men den kræver at få forbindelse til internettet og det er jo lidt svært :)

Kommentar
Fra : bakken4400

Dato : 05-02-06 22:51

hvor kan det nye software så fåes??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-02-06 23:03

Det skal kunne køre som leveret.

Prøv registreringen lidt senere.
Så vidt jeg husker bør du kunne anvende opkoblingen uden registrering i begrænset tid hvilket plejer at være oplyst på inst. CD-rom'en

Kommentar
Fra : bakken4400

Dato : 05-02-06 23:19

prøver igen i morgen men det er lige som der ikke er noget der kommer igennem modemet

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-02-06 23:31

Hvis du følger anvisningerne på CD'en burde det virke, men for at undgå forskelligartede udmeldinger som her bør du nok prøve med TDC Hotline for at få lidt ro om problemerne.

Når du kan få reg. siden frem er der hul,men der kan være nogle småting der skal rettes og især hvis du tidligere har kørt med analog/isdn modem forbindelse.

Her er et godt sted at finde hjælp http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=70672

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-06 23:56

jae Det er jo irriterende med alle de der håbløse der prøver at hjælpe med alle de forskelligartede løsningsforslag når nu den store doktor er igang tsk tsk det er ligesom andre gasarter de skal åbenbart ud her

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-02-06 06:18

ring til hotline

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-02-06 07:26

Jeg havde på et tidspunkt dårlig forbindelse. En tilkaldt TDC tekniker kunne fortælle det skyldes fejl i sotfwaren på modemmet, dette blev opdateret. Efterfølgende har jeg også fået byttet Netgear routeren af anden årsag.

Det med CD er blot noget i erindingen. Jeg mener for fan... at kan huske TDC support kan noget med en smutvej i opsætningen, der gør man ikke skal bruge CD'en.

Men jeg fatter ikke hvorfor du ikke tager fat i TDC support.!!!

Kommentar
Fra : bakken4400

Dato : 06-02-06 15:32

stolthed hvis det kunne kunne virke uden deres hjælp

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-02-06 15:37

Internettet er vigtigere end stolthed...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-02-06 15:43

Ja se ar få kontaktet dem. Det er en del af det du har betalt for og der så mange ting der sker som de lige kan se og fikse.

Kommentar
Fra : bakken4400

Dato : 06-02-06 20:04

det var hos dem de manglede at sende et signal ud, så nu kører det
takker hvem vil have point??

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-02-06 20:09

Ingen...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-02-06 20:12

Men kunne du se...Ligegyldigt hvad vi havde foreslået var du ikke kommet videre...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-02-06 20:14

Kommentar
Fra : bakken4400

Dato : 06-02-06 22:12

ja ja i har ret, er i så glade

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-02-06 22:15

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-02-06 22:18

Glad for at du ikke behøver, at spørge mere om netop det.

Driller bare.
Hvad så kører routeren også?

Kommentar
Fra : bakken4400

Dato : 06-02-06 22:21

fint ingen problemer dejlig at være trådløs hehe

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 20 point
Dato : 06-02-06 22:31

Luk spørgsmålet og giv pointene til ham der følte sig truffet af en bemærkning der hentydede til mine egne forslag.

Godkendelse af svar
Fra : bakken4400

Dato : 06-02-06 22:34

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-02-06 22:37

Juhuu 20 point

Godt, at det funker.