/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Underlag i carport?
Fra : AlexBJeppesen
Vist : 693 gange
100 point
Dato : 05-02-06 16:05

Skal til at bygge carport,en model der bæres af nogle pæle som ikke direkte står i jorden,området den skal bygges på har der været buske og græsplæne på,spm er nu hvad skal der gøres for at få et stabilt underlag og hvilken type sten skal der lægges i carporten for bedste holbarhed..
MVh Alex

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-02-06 16:14

har vi mere end 1 min denne gang
gider ikke skrive en hel roman , når det bare anuleres efter 1 min pga intet svar

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 110 point
Dato : 05-02-06 16:20

du skal have gravet hele muldlaget af , typisk ½ meter,
herefter fylder du op med stabilgrus , der stampes for hver 10-20 cm , alt efter hvor stor vibrator du har
vil du have overfladen som grus , fylder du helt op med stabilgrus
skal der fliser på , fylder du op så der er plads til 5 cm afretning og flisetykkelsen
som afretningslag , bruger du sand der stampes og rettes af , og så fliser herpå

Godkendelse af svar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 05-02-06 16:34

Tak for svaret bredker.
Spm stod 2 gange derfor en annulering af det ene spm

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-02-06 16:45

ok , så var jeg bare uheldig ,startede på svaret inden nr2 kom med, havde lige skrævet hele smørren , og så var det anuleret da jeg sendte det

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 05-02-06 16:51

Bedker har allerede givet det korrekte svar. Hos os gjorde vi det at vi bare smed 10 cm stabilgrus på, som så danner bund. Det bliver dog noget opkørt, hvis du skal dreje rundt, men ellers er det "den nemme, men ikke helt korrekte" løsning.