/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
kenwood, hvilken??
Fra : hightowernr1
Vist : 6306 gange
200 point
Dato : 04-02-06 21:07

Min køkkenmaskine er brændt sammen, og jeg er nød til at have en ny. Jeg har altid ønsket mig en Kenwood og ingen andre, men hvad er forskellen påKM816 MAJOR og KM800 MAJOR CLASSIC. Eller er der andre der er bedre??? pyt med tilbehøret, det kan jeg altid se på senere...
Har set der er en på bud i metro og ved el-giganten... mon de er ok??

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-02-06 21:28

Her kan du sammenligne de 2 maskiner
http://no.kelkoo.com/b/a/ss_kenwood_km800.html
Har selv en Kenwood chef, kanongod maskine men ved at være op i årene.
Efter min mening er Kenwood bare sagen.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 04-02-06 21:46

Hej dabj.
jeg var lige inde på den side du skrev, men jeg blev ikke klogere...

Du har en Chef, hvad er mon så forskellen derfra??
Mener at Kenwood har ændret lidt på deres maskiner, men ved ikke hvad??? Det er vist noget med at de nye ikke passer sammen med de gl... Kun noget jeg "tror" har hørt..

Kommentar
Fra : vibse68

Dato : 04-02-06 22:37

Hej
jeg har selv en kenwood major der hedder "KM005008MAJOR" den har en motorkapasitet på
1200 W og røreskål på næsten 7 L.
De fleste andre har en motor på 800 W, det man skal tænke på når man handler er hvor meget kraft man har brug for.
Vi bager feks rigtig meget brød hjemme hos os, og vi bruger ofte kødhakkeren, så 1200 W passer godt til vores behov.

Jeg ved godt at det ikke er svar på dit spørgsmål, men blot et bidrag.

god jagt videre.

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 04-02-06 22:43

Ja, jeg går også lidt efter w...men kan se at den model der hedder km316 er på 1000w. men der er skålen åbenbart kun på 4,4l. Hvor jeg helst vil have den store skål på 6,4l.

Har sgi´aldrig fattet fidusen i at man laver så mange forskellige maskiner indenfor de forskellige mærker.. De forvirrer da vist mere end det gavner

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-02-06 22:44

Prøv at kigge her
http://www.google.dk/search?hl=da&q=kenwood+major&btnG=S%C3%B8g&meta=lr%3Dlang_da

Jeg giver dig ret--det er ikke nemt at blive klog på--der er hulens mange typer.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-02-06 22:48

Min er i øvrigt på 800 w, og det er mere end nok til mit brug.
Klarer nemt deg til 2 store rugbrød.

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 06-02-06 12:04

Mon der er andre der har en forklaring på hvad forskellen er på de 2 maskiner??

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 12:14

Hejsa
Forslag... lad dog sælgeren hos el-giganten eller metro... eller hvor du nu dropper ind, give dig svaret på forskellen imellem de forskellige maskiner - bare mit bud

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 06-02-06 14:30

Hej CLAN.

Ja, det har jeg prøvet, men de kan ikke sige mig forskellen, da de ikke har begge mærker.

Tror jeg vil slå plat og krone om hvilken det skal være, så må jeg håbe det bliver den rigtige

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 14:31

Med lidt god karma osv. så får du nok den bedste

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 200 point
Dato : 06-02-06 15:02

Hej
Som jeg ser det er KM800 en ældre model som er afløst af KM810
Her er hvad jeg kan finde om dem, og det ser ud som den eneste forskel er, at til KM816 medfølger der en glasblender (altså ekstraudstyr) som i øvrigt kan fås til alle modeller.

Kenwood KM816
Kraftig motor på 800 Watt med gear og motordele udført i metal for ekstrem holdbarhed og driftsikkerhed.
Trinløs elektronisk(microprocessor styret) hastighedskontrol med pulsfunktion.
Opretholder konstant hastighed og kraft uanset belastning
Metal kabinet, gear og stærk motor giver stor holdbarhed, driftsikkerhed og styrke
Betjeningsvenligt "pop-up" hovedløft for hurtig og nem skift af tilbehør og fjernelse af skål
Unik planetarisk rotation i skålen giver et perfekt resultat
Yderligere tre skjulte kraftudtag for tilslutning af mere end 20 tilbehørsdele
6,4 liter arbejdsmængde. 4,5 kg dejkapicitet
Stænklåg med påfyldningslåg beskytter mod stænk og gør det muligt at tilsætte ingredienser under kørsel
K-spade, piskeris i rustfrit stål samt dejkrog
1,2 L glasmixer til monering i toppen.
6,7 L Højglanspoleret rustfri stålskål

Kenwood KM810
Kraftig motor på 800 Watt med gear og motordele udført i metal for ekstrem holdbarhed og driftsikkerhed.
Trinløs elektronisk(microprocessor styret) hastighedskontrol med pulsfunktion.
Opretholder konstant hastighed og kraft uanset belastning
Metal kabinet, gear og stærk motor giver stor holdbarhed, driftsikkerhed og styrke
Betjeningsvenligt "pop-up" hovedløft for hurtig og nem skift af tilbehør og fjernelse af skål
Unik planetarisk rotation i skålen giver et perfekt resultat
Yderligere tre skjulte kraftudtag for tilslutning af mere end 20 tilbehørsdele
6,4 liter arbejdsmængde. 4,5 kg dejkapicitet
Stænklåg med påfyldningslåg beskytter mod stænk og gør det muligt at tilsætte ingredienser under kørsel
K-spade, piskeris i rustfrit stål samt dejkrog
6,7 L Højglanspoleret rustfri stålskål

God fornøjelse
Mvh
dabj

Godkendelse af svar
Fra : hightowernr1

Dato : 06-02-06 15:15

Tak for svaret dabj.

Tror det bliver den der hedderkm816, den er også 500,-kr billiger...og der er ikke den store forskel på maskinerne. Så må vi håbe de har flere tilbage i bixen