/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Instalation af Element4.0
Fra : steenandreasen
Vist : 565 gange
100 point
Dato : 03-02-06 13:51

Jeg købt Element4.0, efter at have instaleret programmet, bliver nogle af mine billeder blå når jeg henter dem ind, de samme billeder beholder den rigtige farve i ander programmer eks.(Photoshop7.0), det er ikke alle billede, men de samme, billeder er taget samme dag og sted og er samme format
Der må være et flueben et eller andet sted jeg skal have fjernet eller sat.

Vh.Steen Andreasen

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 03-02-06 14:19

Du skal indstille din Farveprofil i programmet.
Det gør du ved at vælge Edit - Color Settings og sæt så farveindstillingen til Adobe RGB (1998) eller Monitor RGB - sRGB IEC61966-2.1

hilsen amanda

Kommentar
Fra : steenandreasen

Dato : 03-02-06 14:40

Jeg har været inde på Color Settings, men kommer ind til nogle afkrydsnings felter, jeg kan ikke finde nogen af de 3 ting du nævner
Vh. Steen A

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 03-02-06 14:47

Nu har jeg CS2, men jeg regnede med at de lignede hinanden til forveksling.
Hvad står der i de afkrydsningsmuligheder?
amanda

Kommentar
Fra : steenandreasen

Dato : 03-02-06 15:04

Jeg har forsøgt at kopier menuen det lykkedes ikke.
Så:
No Color Management

Always Optimize Collors for Schreens

Always Optimize Collors for Printing

Allow Me to choose

Dette er overskrifte, du må undskylde, det kan godt være fordi jeg ikke kan læse engelsk, sådan er det at være født i 1940

Vh. Steen. A

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 03-02-06 15:46

har du måske noget på der hedder swap RGB channel - det er som regel i RGB de små indstilinger ligger

eller måske colored layer hvor du vælger farven til det layer der bruges ???

Godkendelse af svar
Fra : steenandreasen

Dato : 03-02-06 16:00

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-06 16:33

hjalp det eller ville du bare lukke - jeg bruger ikke de programmer - men photofiltre

Kommentar
Fra : steenandreasen

Dato : 03-02-06 17:34

Det gik helt galt, jeg lagde den oprindelig fil ud ,som vedhæfter sammen med detsamme billede der var blevet blåt.
Og hvad skete der,- da jeg åbnede begge billeder ved at dobbetl kilkke direkte og de åbnede i Element4.0 så blev det oprindelige billede ikke blåt.

Jeg har opgivet at finde ud af det, nu tager jeg en pilsner og tænker mig om.

Tak for hjælpen Steen A.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-06 20:24

selve billedet er jo ikke skadet i og med det er en kopi du henter ind i programmet - det er da en trøst. (hvis du altså ikke gemmer og overskriver den oprindelige fil)

prøv at se om der under for eks image er noget der hedder mode - hvor du kan vælge RGB eller forandre noget.

du kan med held bruge photofiltre som du kan downloade herfra:

http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html

det er måske lidt nemmere at overskue

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-06 20:28

og lige et ps - prøv at kigge i din værktøjslinie efter noget der hedder color balance - der skal de tre helst stå på 0 - du kan lige prøve at lege lidt med dem for at se om de forandrer sig i farve.

bare en tanke der strejfede mig - det er nemt med photofiltre

Kommentar
Fra : steenandreasen

Dato : 04-02-06 00:08

Tak for hjælpen, men det virker ikke

sa

Kommentar
Fra : steenandreasen

Dato : 04-02-06 00:08

Tak for hjælpen, men det virker ikke

sa

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-06 06:37

hvis du prøver med photofiltre så gør det - det ved jeg