/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
problem med lydkort
Fra : morten5960
Vist : 2559 gange
60 point
Dato : 02-02-06 17:30

hej...

jeg har et problem med mit lydkort... det funker ikke.. jeg skal bruge en driver til et multimedialydkort som sidder på mit bundkort som hedder winfast..

hvor kan jeg finde det henne??? kan i hjælpe mig med det?? please??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-06 17:36
Kommentar
Fra : morten5960

Dato : 02-02-06 17:38

hvordan kan jeg se hvilken en jeg skal tage???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-02-06 17:43

Du kan ofte finde den rigtige driver, når du kender typenumret på din lydkreds på bundkortet. Så kan du bruge det som en af de parametre der skal søges med.

Jeg gjorde selv dette, da jeg skulle få en gammel "slæde" op at køre, for nogle venner der ikke havde så mange penge at de kunne følge med tiden, så der var kun den udvej, at finde en antikvarisk lyddriver på nettet.
Det lykkedes for mig, og du kan sikkert også være heldig, når du ved eksagt hvad du skal bruge!

Kommentar
Fra : morten5960

Dato : 02-02-06 17:50

okay... men den her " slæde" er rimelig ny... og jeg har lige haft den til reperation... får var der noget galt med mit netkort.. og nu er står der i enhedshåntering under andre enheder..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-06 18:18

hvad står der i enhedshåndtering ????

Kommentar
Fra : morten5960

Dato : 02-02-06 18:21

altså... under andre enheder står der multimedielydkort... og betyder det ikke at der ikke er en driver til??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-06 18:23

har du onboard lydkort ???

(du fik vel en oversigt med hvor du kan se det ???)

Kommentar
Fra : morten5960

Dato : 02-02-06 18:26

ja.. det er et onboard lydkort...

Kommentar
Fra : morten5960

Dato : 02-02-06 18:44

mit lydkort hedder

Realtek ALC655 @ nVIDIA nForce3 250 - Audio Codec Interface   PCI

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 02-02-06 19:13

Du skal bruge driver-CD'en til bundkortet. Her skulle lyddriveren ligge. Det skulle følge med da du købte pcén.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 02-02-06 19:21

Har du ikke CDén, kan du hente driverne hos bundkortsproducenten.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-02-06 19:32

Hvis ikke du har cden med driveren til bundkortet, må du ind på producentens side og hente driveren. Hvis ikke du ved hvem producentens er, kan du hente et lille program der kan fortælle dig hvilket bundkort der er i og med link til hjemmesiden. Med programmet kan du få alt og vide om hvilken hardware der er i din pc.

http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181

Kommentar
Fra : morten5960

Dato : 02-02-06 19:40

okay... jeg har everest.. men på den står der at navnet på bundkortet at ukendt... hvad så?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-02-06 19:47

og du ved slet ikke hvilken fabrikant det kommer fra. Hvad med en manual måske:

Kommentar
Fra : morten5960

Dato : 02-02-06 19:49

jamen... når jeg starter min computer op står det winfast meget stort.. kan det være det??

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 02-02-06 19:54

Start-programmer-tilbehør-systemverktøjer-systemoplysninger-system.

Under Systemproducent skulle det stå noe.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : morten5960

Dato : 02-02-06 19:58

kan det være systemproducent??

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 02-02-06 20:00

Ja, der skal stå noget ud for systemproducent.

Winfast er bundkortet. Det er Leadtek. Men du mangler modellen, og det skal stå ud for systemproducent.

Kommentar
Fra : morten5960

Dato : 02-02-06 20:01

okay.. men det er nvidia... men jeg skal jo finde en driver til mit onboard lydkort.. kan det have noget med det at gøre??

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 02-02-06 20:06

Vel, når dit lydkort er onboardet, følger driverne med bundkortet, og findes på producentens hjemmeside.

Hvis du følger min guide, og står i system, skal der være en masse oplysninger på højre side.
Herunder systemproducent. Står der Nvidia der?

Kommentar
Fra : morten5960

Dato : 02-02-06 20:10

NVIDIA... ja.. det gør det...

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 02-02-06 20:21

Vel, hvis du ikke har cd eller navnet, er der kun en vej tilbage.

Åbne kassen, og lyse ned på bundkortet, og se hvad der står der.

Modelnavnet står tit imellem ramblokkene, men kan ellers står over det hele.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 02-02-06 20:33

Prøv lige denne driver, tror det er den rigtige. Hvis det viser sig at det ikke er den rigtige er det bare forfra med søgningen. Men er ret sikker på den her dur.

http://drivers.soft32.com/driver/download-REALTEK_Sound_Card_ALC655-24527.html

Kommentar
Fra : morten5960

Dato : 02-02-06 20:34

okay.. jamen det prøver jeg så..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-06 20:46
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-06 20:47

ooOOOOoopppsss simmaster - havde ikke opdateret siden - - det er vist det samme .

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 02-02-06 20:49

hehe Miritdk... Så du mit link?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 02-02-06 20:50

jep...

Kommentar
Fra : morten5960

Dato : 02-02-06 20:55

hej igen... jeg kan ikke downloade det fra det link...

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 02-02-06 21:10

prøv at kopierere denne adresse og sæt den ind i din internetexploreres adresselinje og tryk grøn pil gå.

ftp://202.65.194.18/pc/ac97/alc650/WDM_A382.exe

Så skulle downloaden gerne starte af sig selv, den spørger dig om du vil gemme eller køre filen. bare tryk kør.

Kommentar
Fra : morten5960

Dato : 02-02-06 21:12

takker.. men skulle det så være det eller hvad?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 02-02-06 21:13

så skulle den gerne installere driveren.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-06 21:16

du skal nok lige override popup-stopper og trykke ctrl eller shift - så kan du downloade - eller får du en besked ??

næ og jo simmaster - jeg så det bagefter - har jo været væk

Kommentar
Fra : morten5960

Dato : 02-02-06 21:26

mange tak for hjælpen... men hvem skal jeg give pointne til??

Accepteret svar
Fra : Simmaster

Modtaget 60 point
Dato : 02-02-06 21:28

op til dig, men ville mene at det var mig der kom med svaret.

Godkendelse af svar
Fra : morten5960

Dato : 02-02-06 21:29

mange tak for linket... det var lige det jeg skulle bruge

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 02-02-06 21:31

Rigtig mange gange velbekomme, det er altid rart at kunne hjælpe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-06 22:10

sådan !!!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-06 22:21

det har været en hel fornøjelse at følge med her - i og med at morten5960 har været med hele tiden - roser for det