/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Rengøring af bil
Fra : dennisdahl
Vist : 10894 gange
150 point
Dato : 01-02-06 18:53

Hej folkens

Jeg søger nogle personlige erfaringer ang. rengøring af bilsæder , bilgulv m.m.

Hvis der f.eks er spildt øl, pizzasovs m.m.

Er der nogen gode midler så dette kan fjernes ??

Dennis

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 01-02-06 19:18

ja

Lav en tynd opløsning af Grundrengøring, Gnid det ind i sæde og gulv, kun lidt vand. Lad det sidde 10 min. Sug med støvsuger (vandstøvsuger) put rent vand på og sug igen.

Husk det med det rene vand bagefter, da du ellers får et fedtet sæde.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 150 point
Dato : 01-02-06 19:43

Ja - jeg har flere gange købt sådan noget interiørrens på sprayflaske, der skummer op. Jeg mener det var fab. Basta sidste gang.

Jeg fulgte anvisningen, og har fået bugt med genstridige pletter fra både sodavand, chokolade, sommersolsmeltede lakridser i tæppet i bunden af bilen, vælling, tjærepletter osv....

mvh berpox

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 01-02-06 19:50

Hej Dennis.

Efter pletrens har jeg gode erfaringer med trykluft og en støvsuger.
Du kan virkelig komme i bund med svavset i gulvtæppet og sæder.
Pust sand/snavs løst, støvsug. Gentag, igen og igen.
Min gamle Mercedes lignede ny bil efter 2 timers arbejde

Mercerpigen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-02-06 20:01

Jeg vil lige tilføje at du skal passe på med trykluft da der er mange der påmonteret oileforstøver...
Får du fedte dine sæder ind i olie har du et problem mere...
Hvis det er sorte olie finge, kan du anvende renesebenzin... på en ren klud...
mvh benjamin

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 01-02-06 22:13

Efter grundig rens og afvask, kan der stadig komme "dufte" når bilen bliver varm.

Lav en opløsning med Rodalon (står på flasken) og tør grundig over med denne.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 02-02-06 01:07

Man bliver næsten helt inspireret til at give den møgede bil en omgang
Jeg vil nu prøve den med trykluften.

Godkendelse af svar
Fra : dennisdahl

Dato : 02-02-06 15:54

Tak for svaret berpox.

Jeg har hørt om dette før fra andre, så det prøver jeg.
Også en stor tak til jer andre for alle de gode forslag.

Takker for et godt forum

Dennis