/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Stemmesamtale via ADSL
Fra : bejost
Vist : 482 gange
40 point
Dato : 20-11-02 22:15

Jeg har IKKE en fasttelefon, men overvejer dette. Inden køb af opkobling, er der en mulighd for at stemmetale via ADSL ... eller andre gode forslag, som ikke er "køb en mobiltlf" (det har jeg !)
mvh bejost

Accepteret svar
Fra : martinussen

Modtaget 50 point
Dato : 20-11-02 22:41

Jep. Man kan godt bruge "stemmesamtale" via ADSL. Men vist du har en "sikker" router på linien kan den spærer for samtalen. Men vist du er koblet direkte på er det ingen problemmer.

Som stemmesamtale program vil jeg anbefale MSN, det kan downloads gratis fra http://www.microsoft.com/downloads/search.asp?LangID=3&LangDIR=DA (du skal bare lige vælge system.). Ellers kan du bruge ICQ eller Trillian(http://trillian.cc). Derud over skal du bruge en mikrofon, lydkort og nogle/en høretelefoner /headset. Når det er koblet sammen, skulle det gerne fungere..

Held og lykke.. - Det er forresten gratis at snakke den vej over "stemmesamtale."

Ups. Det glemte jeg helt, man skulle vist nok kunne klare sig uden en fastnet telefon med FWA (sonofons ADSL løsning). Jeg ved ikke om det kan betale sig for dig. Det er vist normalt billigere med andre selskaber. Men det må være billigere at bruge FWA vist du ikke har fastnet. FWA er vist nok en parabol skærm du kan få/købe, og så er du online via den.. (Du kan læse mere om FWA her:http://www.sonofon.dk/om_sonofon/vis_artikel.asp?ID=1129&area=nyheder&Lang=DK eller bare www.sonofon.dk)

- Henrik

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 21-11-02 00:35

Hej bejost!

Er det varrierende afstande du skal kommunikere over eller er det bare i nærområdet, dvs. inden for et par kilometer?

JanneP

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 21-11-02 01:03

Et andet forslag til "gratis" kommunikation: Amatørradioer. De fås i et utal af afskygninger med varrierende rækkevidde. Typisk kan man købe radioer med begrænset rækkevidde dvs. et par kilometer som ikke kræver licens. Jeg har nyligt set etsådant sæt i en Føtex forretning til 999,- smadderflotte radioer. Egentlige amatørradioer (længere rækkevidde end de licensfrie) kræver dog at man har bestået en prøve. Læs mere om det på www.edr.dk - klik på linket "Hvad er amatørradio?"

Endnu mere om FWA: http://www.tst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=100831533