/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Bliver ikke drægtig ...
Fra : Tracy
Vist : 515 gange
20 point
Dato : 31-01-06 23:41

Jeg har nu parret min tæve i to løbetider,med den samme han hund,men hun bliver ikke drægtig
Kan man få en dyrelæge til at finde ud af om hun overhoved kan blive drægtig? Eller skulle jeg måske prøve en anden han hund? Den hund vi har parret med har fået undersøgt sin sæd og den var af god kvalitet,så det må vel være min tæve der er galt med??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-06 23:43

Ja
Mvh Sune

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 31-01-06 23:48

er du sikker på du har ramt de rigtige dage i din tæves løbetid, for det er kun ganske få dage de tager imod, nogle gange er det tidligt i deres løbetidsperiode og andre gange er det senere i den samme periode, men det normale er ca. ved 13 dagen. blodet skal været klart og gennemsigtigt nærmest vandigt når de er klar, blodet det bliver mørkere når de ikke er klar.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Tracy

Dato : 31-01-06 23:49

Hvad siger du ja til Sune

Kommentar
Fra : Tracy

Dato : 31-01-06 23:53

Hej Bevi54
Det var på dag 10 og 12 og blodet var som du beskriver,men vil tæven godt lade sig parre når hun ikke er klar?

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 01-02-06 00:05

hun gør det ikke hvis hun ikke lægger halen til siden, men ellers ja så kan de godt finde ud af at gøre det i ca. en uge i den periode, men det er synd for hende hvis hun direkte bliver voldtaget af hanhunden det kan de nemlig godt finde på, men så vil hun skrige.
Det kunne være du skulle få taget en hormon test af hende så du kan finde ud af om hun er modtagelig. Hun kan jo være steril måske fordi hun ikke er ren i livmoderen, men det vil du kunne få undersøgt hos dyrlægen ved at få foretaget forskellige prøver af hende.
Jeg ønsker dig alt held og lykke, hvor gammel er hun nu, siden du vil have lagt hende med hvalpe.?
MVH Bevi 54

Kommentar
Fra : Tracy

Dato : 01-02-06 00:13

ok så vil jeg snakke med min dyrelæge :) Hun er snart 3 år

Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 20 point
Dato : 01-02-06 00:16

okay så skulle hun være i den bedste alder for det, så ja, tag du en snak med din dyrlæge.
Held og lykke.
MVH Bevi 54

Godkendelse af svar
Fra : Tracy

Dato : 01-02-06 00:30

Tak for svaret bevi54.