/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
sepia digital kamera
Fra : 1133
Vist : 2052 gange
500 point
Dato : 30-01-06 16:21

hej er der nogen der kender dette kamera

sepia 8.1 som sælges ved tdc butik

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-01-06 17:00

Så vidt jeg kan se, er der ikke mulighed for manuel indstilling på kameraet, men kun halvautomatisk.

Lukkerhastigheder er opgivet til fra ½ - 1/1500 sekund. og det dur kun til billeder med blitz eller i solskin.

Hvis du skal tage udendørs/indendørs billeder i dårligt lys (skumring) eller om aftenen uden blitz skal du op på adskillige sekunders lukketid og kunne justere blænden manuelt.

Den digitale zoom på 5, etellerandet sekund er ikke noget du kan bruge til ret meget.
Det giver grumsede billeder.

Du skal regne med de tre gange optisk zoom som noget der dur, og der kan den ikke mere end langt billigere kameraer.

Jeg ville ikke købe det.

Men hellere give lidt mere for et anerkendt mærke, eller finde et på udsalg.

mvh dova

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 30-01-06 17:18

hej dova
tak for dit gode indæg
jeg glemte at skrive jeg vil bruge 2000,-kr
og min. 5mill. px
jeg har været der nede det ligger godt i hånden
men de har også et samsung på 5.1 px slimline
også med 3x optisk sum incl dokingstation
kan ikke lige huske hvad det hedder koster 1999,-kr
også sd kort og lige så stor skærm også en lille lækker sag

ole

ps der kommer lige lidt flere point da der er kommet
mere i spgs.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 500 point
Dato : 30-01-06 17:25

Så vil du gøre et betydeligt bedre køb med det Samsung, det er et udmærket fabrikat, jeg har selv et videokamera af det mærke.

Det er heller ikke alle de pixel der betyder noget.

Ofte er det "kunstige" pixel, fordi indmaden (objektivet) i kameraet ikke lever op til det.

Du kan få kameraer med betydeligt færre pixel, men med et godt objektiv som tager betydeligt bedre billeder end et med 8 MP.

Mit kamera er kun på to MP, men har Canons gode objektiv og andet mekanik

mvh dova

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 30-01-06 18:16

hej dova
mit det gamle er på 1.3 px syntes også det er godt
DET syntes min kone også "men"
det kunne også være skønt med noget nyt "legetøj" inden
for rimligehedens grænser så jeg kigger nok lidt vidre
men samsung har jeg heller ikke noget imod
men lader lige spgs. stå åben aften over
ole

Kommentar
Fra : carstenbehrendtpouls

Dato : 30-01-06 20:05

Jeg skal starte med at sige at jeg ikke har aktier i Canon.Men Canon har satset benhårdt på digitalfototeknikken og har vundet.
Den gamle konge hed Nikon, i dag hedder den Canon.
Jeg har haft adskillige No name camerare og de har taget billeder der var direkte grimme og beskidte i farverne med dem.
Det vigtigeste i et digitalcamera er billedsensoren og dens evne til at skabe naturlige farver.Der er mange der forledes til at tro at der med pixels er så vigtigt.Hvis billederne er til computerskærm, behøver man ikke mere end to mill px, men det er altid rart at have mange da man kan zoome i billedbehandlingen bageter hvis man har mange.
Venlig hilsen Carsten

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 30-01-06 20:37

Hvis det er dit første digitale camera du skal investere i ville jeg se om jeg kunne finde et rimeligt brugt ..
Jeg har dette her selv http://www.digit.no/wip4/test_detail.epl?id=1747 Det er det første jeg har købt .....Ja jeg ved at nu er dette ved at udvikle sig til "mit mærke er bedre end dit" Men det jeg vil frem til er at du kan få et sådan kamera som det i linken til den samme pris (eller mindre) end det du selv foreslår.
Da vil jeg mene at du er godt hjulpet med 4,1 megapixels (3,9) effektive----masser af zoom og en stor fordel (igen efter min mening) du kan bruge alm batterier ...Det er ikke noget så irriterende end at stå der uden strøm på cameraet midt i ferien... Det bedste er at have to sæt med genopladelige batterier ..
Jeg har haft mit i 2 år og været meget tilfreds med det ..Men nu ser jeg at det næste jeg skal have er et spejl reflex med udskiftbare linser eks nikon d 70 eller lign...
Men jeg er glad for at jeg valgte det jeg har nu som "begynder kamera"
Så er der selvfølgelig det med størrelsen,,,Dette her er rimeligt stort i forhold til mange andre men jeg kan godt lide at have et godt greb når jeg skal tage billeder,,,
Men selv følgelig er det smag og behag...Men det kunne jo være et alternativ at købe et godt brugt apparat som du kunne se i funktion ved sælgeren..Tag et par billeder få ham til at lægge de ind på dataen -så ser du straks om det er noget værd...Og så har du jo i tillæg sparet en del kroner..

Mvh sverola

Kommentar
Fra : carstenbehrendtpouls

Dato : 31-01-06 04:53

Jeg tror at "Sepia" er det samme fabrikat som sælges i Aldi under navnet "Traveler".Det har jeg ikke meget godt at sige om.Jeg har et billede taget med sådan et camera på
http://www.carstenbehrendt-poulsen.dk/digital_camera.htm
Venlig hilsen Carsten

Godkendelse af svar
Fra : 1133

Dato : 31-01-06 18:18

Tak for svaret dova.
jeg holder mig fra sepia
og kigger lidt mere på samsung
der er ogs kommet et sony dsc-s600
med ind i billedet idag så jeg må se hvad der byder sig

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-01-06 19:29

Selv tak

Og held og lykke med at finde et godt kamera du bliver glad for.

mvh dova

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 03-02-06 16:30

hej
jeg er ved at være godt forvirret
det er en jungle af format
nu er sony dsc-s600 ud af billedet for jeg er kommet erfter
der skal være dokinstation med og det kan ikke fåes til sonyen
jeg er nu også blevet villig til at hæve prisen til små 2500- kr
der er kommet andre til
fujifilm finepix 455 har set det i brug ved japan foto
og evt.casio exilim ex-z500bk den har en stor monitor
men jeg kan ikke rigtigfinde nogle test af dem
har prøvet digitalmagasinet.dk og akam.dk
ole