/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Problemer med mailform
Fra : christina3018
Vist : 701 gange
150 point
Dato : 29-01-06 23:32

Hej alle
Jeg er nybegynder i php og er ved at lave en mailform. Men den bliver bare ved med at drille. Og nu virker den slet ikke. Er der et klogt hoved som kan hjælpe mig med den?

Form-filen:
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<form method="post" action="send.php">

<fieldset>
<legend>Husk at udfylde alle felter</legend>

<label for="t1">Fornavn:</label>
<input id="t1" type="text" name="fname" /><br />

<label for="t2">Efternavn:</label>
<input id="t2" type="text" name="ename" /><br />

<label for="t3">Adresse:</label>
<input id="t3" type="text" name="adr" /><br />

<label for="t4">Postnr:</label>
<input id="t4" type="text" name="postnr" /><br />

<label for="t5">By:</label>
<input id="t5" type="text" name="by" /><br />

<label for="t6">Telefon:</label>
<input id="t6" type="text" name="tlf" /><br />

<label for="t7">Email:</label>
<input id="t7" type="text" name="email" /><br />

<label for="t8">Emne:</label>
<input id="t8" type="text" name="subject" /><br />

<label for="t9">Besked:</label>
<textarea id="t9" name="message" rows="10" cols="49"></textarea><br />

<label for="t10">Ønskes kopi tilsendt af dine indtastninger?</label>
<input type="checkbox" id="t10" name="customer_copy" >

<label for="t11"> </label><input id="t11" type="submit" name="sendMail" value=" Send mail " />
&nbsp; &nbsp; <input type="reset" value=" Slet alt " />
</fieldset>
</form>

</body>
</html>
</body>
</html>

Send-filen:
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<?php
if (isset($_POST['sendMail']))
{
if (!empty($_POST['fname']) && !empty($_POST['ename']) && !empty($_POST['adr']) && !empty($_POST['postnr']) && !empty($_POST['by']) && !empty($_POST['tlf']) && !empty($_POST['email']) && !empty($_POST['subject']) && !empty($_POST['message']))
{
$headers = "From: " . $_POST['fname'] . " " . $_POST['ename'] . "<" . $_POST['email'] . ">\n";
if ($_POST['customer_copy']) $headers .= "Bcc: ".$_POST['email'] . "\n";

$message = stripslashes(strip_tags($_POST['message'])) . "\n\n";
$message .= $_POST["fname"] . ", " . $_POST["ename"] . " " . $_POST["adr"] . " " . $_POST["postnr"] . " " . $_POST["by"] . " " . $_POST["tlf"] . " " . $_POST["email"] . " " . $_POST["subject"] . ";

if (mail("c-svenstrup@ofir.dk", strip_tags($_POST['subject']), $message, $headers))
{
echo "<p>Tak for din henvendelse. Jeg vender tilbage så hurtigt som muligt.</p>";
}
else
{
echo "<p>E-mailen blev ikke sendt. Der skete en fejl. Prøv igen!</p>";
}
else
{
echo "<p>Alle felter skal udfyldes!</p>";
}
?>
</body>
</html>

Accepteret svar
Fra : funbreak

Modtaget 150 point
Dato : 30-01-06 15:31

Der var et . og " for meget sidst i linien
Kode
$message .= $_POST["fname"] . ", " . $_POST["ename"] . " " . $_POST["adr"] . " " . $_POST["postnr"] . " " . $_POST["by"] . " " . $_POST["tlf"] . " " . $_POST["email"] . " " . $_POST["subject"];

Godkendelse af svar
Fra : christina3018

Dato : 30-01-06 16:55

Tak for svaret funbreak.