/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Golf 3 D
Fra : pabloj
Vist : 382 gange
200 point
Dato : 29-01-06 18:13

Jeg har tænkt mig at købe en Golf 3 diesel combi 1995-96 i tyskland til sommer.
Er der nogle minusser ved den bil?
For længe siden havde jeg en 1982 model, den var jeg yderst tilfreds med.
Jes

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-01-06 18:28

Nej det synes jeg ikke. Hvis du synes det er stor nok motor og pladsen er god nok, så ville jeg købe den.
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-01-06 20:17

Du må ikke købe en Golf 3er og forvente at få så god en bil som Golf 2er, for det er det på ingen måde.

De ruster meget mere, der er mange flere mekaniske problemer med dem.

Jeg har set nogen stykker af dem i årgangene 94-95, hvor de var gennemtæret selv oppe omkring bagruden også af dem der er importeret, som ellers plejer at være i bedre stand end de danske.

mvh dova

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 29-01-06 20:34

Hvad mener du med mekaniske problemer?
Jeg har også haft en Golf 3 benzin 1992, der blev skiftet toppakning, oliepumpe, generator og starter
i løbet af 200.000 km, det synes jeg er nogenlunde i orden.
Det er især dieselmotoren på 90 hk jeg er i tvivl om.

Jes

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 29-01-06 21:22

Ja, det vil der sikkert være flere meninger om hvor god den motor er.
Men det er vist den 1,9er motor magen til den der ligger i Passaten, den 90 hk.

Det er efter hvad jeg har hørt og har kendskab til, ikke nær så god en motor som 1,6eren fra Golf 2, m.h.t. slidstyrke og kilometerantal.

De af dem jeg kender til, er slemme til at begynde at bruge olie......meget olie, og det er slet ikke unormalt med hovedrenovering efter ca 150000 km.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : pabloj

Dato : 30-01-06 11:03

Tak for svaret dova.
Jeg tror nu alligevel jeg tager chancen. Der kører jo en hel del ned i tyskland.
Der må være en grund til et større olieforbrug, så jeg kan vel renovere ventiler og ringe.
På min Golf fra 1992 skiftede jeg forskærme og paneler i sommeren 2005, før jeg solgte den.
Jes