/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
vægt
Fra : snusi
Vist : 906 gange
100 point
Dato : 29-01-06 17:08

Hvad skal en pomeranian tæve på 5 mdr veje?

Vores vejer 2.4 kg og der er nogen der siger at hun er for tynd. Hun spiser aldrig maden helt op, selvom vi prøve flere gange.

Hun er utrolig aktiv

snusi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-01-06 17:15

Jeg kender ikke til din hunderace, men jeg har en Yorkshireterrier, han er en anelse større i racen end din, og han vejer 2.5, så ud fra det vil jeg syntes det lyder fint nok med din hunds vægt

Kommentar
Fra : babee

Dato : 29-01-06 17:28
Kommentar
Fra : qfha

Dato : 29-01-06 17:29

Det lyder ok. Du kan altid mærke på en hund om den er for tyk eller tynd. Det du skal gøre er at mærke på brystbenet under halsen om den mærker polstret eller meget skarp. Er der lidt fedt på, er vægten helt i orden. Det er en metode du kan bruge hele hundens liv.
Og husk hellere lidt for tynd end for tyk.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-01-06 17:32

Pomeraniere kan have meget forskellige størrelser. Ring til opdrætteren og spørg om, hvad hun skal veje nu. Eller hvad hendes mor vejer.

Og selvfølgelig snak med dyrlægen næste gang, I kommer til helbredscheck eller vaccination.

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 29-01-06 17:37

Ved ikke lige hvad den skal veje når den er 5 mdr. Har kun kunne finde dette:

Pomeranian

Pomeranian er det mindste medlem af den tyske spidshundegruppe. Den er kennetegnet ved sin opstående hale, som bæres ind over kroppen. Hunde af denne race er trofaste og kærlige selskabshunde. Pelsen er først fuldt udvokset, når hunden er 3 år gammel, og farverne er sort, hvid, brun, orange, ulvegrå, blå, creme, zobel og broget. Historie: Denne race menes at være udviklet af større spidshunde i Nordtyskland. Bemærkning: Trods den uanselige størrelse er pomeranian en god vagthund. Højde: 20-22 cm. Vægt: 2-3 kg. Andet navn: Dværgspids.

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-01-06 17:53

Den vægt, der står i racebeskrivelsen er den vægt, der er gældende for en voksen hund med en skulderhøjde på ca. 20 cm.
Hvis Fie er højere end de 20 cm, så skal hun måske veje mere.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 110 point
Dato : 29-01-06 17:57

Her var lige en side om pomser:

http://www.pomeranian.spidshundeklubben.dk/default.asp?page=racekendskab.htm

--Du skal holde øje med Fies tænder... Det er normalt, at mælketænderne ikke falder ud af sig selv.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 29-01-06 18:54

Hej.

Fie er ikke købt hos en kennel, men hos en privat og det er hende der siger at Fie er for tynd. Hun synes at hun skal have sovs og kartofler i stedet for det færdigfoder vi giver hende. Skal lige sige at foderet er Royal Canin.

Fie er ikke lige hjemme nu, men vil da prøve at mærke på hende om hun føles tynd, hvad jeg ikke har bemærket før.

Vender tilbage.

snusi

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 29-01-06 21:22

Tak for svaret Birgitta.

Fie er kommet hjem og jeg har følt efter om hun er for tynd, hvilket jeg ikke mener hun er. Kan dog godt se at hun ikke har brug for samme motion som mine egne, en cairn og en blandingsterrier, som jo let bliver overvægtige. Fie er min datters hund, og de er flyttet hjem til os.

Mange tak for alle svar.

snusi

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-01-06 15:39

Tak for accepten af mit svar, snusi.

Hvis opdrætteren ikke har haft så mange hvalpe før, så er det jo heller ikke sikkert, at hun kan vurdere om Fie er for tynd. Unge hunde SKAL jo helst være slanke.