/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Emneforslag inv./fin. opgave
Fra : Dkkasper
Vist : 1014 gange
300 point
Dato : 29-01-06 16:03

Hejsa

Jeg skal have skrevet en seminaropgave omhandlende emne hørende ind under betegnelsen investering og/eller finansiering.

Jeg er dog lidt blank for emner - og her håber jeg i kan hjælpe med et par forslag.

Jeg har selv emner som:
Medarbejderobligationer (+/- for virksomhed/medarbejder)
Leasing
Rentemakslån - hvordan er de skruet sammen

Seminaret skal fylde 20/30 sider. Seminaret skal bruges i et adgangsgivende suppleringsseminar til Cand.merc.aud. studie.

Håber i vil komme med et par forslag og et par stikord til hvert forslag. Ligger i inde med en opgave som kan bruges til inspiration - så gives der bonus

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 29-01-06 16:09

stikord: Kreditkort - uddannelse

Accepteret svar
Fra : annabassand

Modtaget 160 point
Dato : 29-01-06 16:25

Hejsa

Jeg har selv skrevet om short term trading (daytrading) og et andet seminar om teknisk aktieanalyse (fx. shoulder-head-shoulder formationer osv). Det sidste var vist et lidt "poppet" emne, men meget omdiskuteret og dermed ret så sjovt at arbejde med. Begge emner var ret spændende at fordybe sig i. Desværre er det nu ca. 8 år siden, så du kan nok ikke bruge seminarerne til så meget i dag

Held og lykke
Anna
Cand.merc

Kommentar
Fra : annabassand

Dato : 29-01-06 16:26

Hejsa

Jeg har selv skrevet om short term trading (daytrading) og et andet seminar om teknisk aktieanalyse (fx. shoulder-head-shoulder formationer osv). Det sidste var vist et lidt "poppet" emne, men meget omdiskuteret og dermed ret så sjovt at arbejde med. Begge emner var ret spændende at fordybe sig i. Desværre er det nu ca. 8 år siden, så du kan nok ikke bruge seminarerne til så meget i dag

Held og lykke
Anna
Cand.merc

Kommentar
Fra : Dakota

Dato : 29-01-06 22:43

Hedgefonde
daytrading på forex

god fornøjelse

Kommentar
Fra : mkibsgaard

Dato : 01-02-06 10:59

Hej Sniper,
Det kunne være interessant at se en opgave der tager udgangspunkt i den nye lovgivning for placering af pensionsmidler i unoterede aktier og K/S. De nye regler udspringer af den nuværende regerings regeringsgrundlag, og du vil bl.a. finde referencer hertil i statsministerens åbningstale dette efterår. De kan læse kommentarer på denne åbningstale et eller andet sted på BDO revisions hjemmeside.

Særligt kunne det være interessant analysere investering i ejendomsobligationer, hvor du kunne se på et eller flere af nedenstående emner:

Overordnet:
Sammenligning af investering i ejendomsobligationer med andre investeringer foretaget med pensionsmidler.

Underpunkt:

1) Faldgrupper og/eller fordele ved investering i ejendomsobligationer.

2) Muligheden for løbende at sælge ejendomsobligationer, set i forhold til eksempelvis aktier. ( Der har været en del diskussion omkring hvorvidt man rent faktisk løbende kunne realiserede en gevinst eller man skal sidde og vente.)

3) Komparativ analyse af forskellige udbydere (Styrker/svagheder)
   Kristensen Properties & Keops kunne være emner i sammenligningen.

Hvis du skriver opgaven vil jeg gerne læse den og evt. give dig lidt indspark inden du afleverer.
God fornøjelse

Kommentar
Fra : mkibsgaard

Dato : 01-02-06 12:34

sorry kasper, det er selvfølgelig dig og ikke Sniper jeg skriver til

Godkendelse af svar
Fra : Dkkasper

Dato : 20-03-06 18:59

Tak for svaret annabassand.