/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Keramisk kogeplade
Fra : hkrintel
Vist : 1978 gange
50 point
Dato : 28-01-06 12:57

Der er fejl på mine kogezoner, men hvad er der galt, kogepladen er en Bosch med 4 alm. kogezoner
de 2 af pladerne står og blinker på 0 og kan ikke trykkes op i effekt, de 2 andre kan godt bruges men hvis jeg skruer op på f.eks 9 så går der et kort øjeblik så stopper den med at virke og skal
genstartes, hvis man derimod sætter effekten på f.eks. 4-5 så kommer der ikke fejl på pladen

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 28-01-06 14:24

Jeg tror at du skal checke dine sikringer....Har du de gamle skrue sikringer kan der være gået en af disse ...Skift alle 3 med nye og se så...Jeg har selv prøvet dette engang (godt nok med et alm komfur)
Det ses ikke altid om en af dem er gået

Mvh sverola

Accepteret svar
Fra : invisible

Modtaget 50 point
Dato : 28-01-06 21:10

Lige netop den fejl har jeg "desværre" set før.

Du skal hurtigst muligt få kigget din NUL kabler, et af dem er løse, hvilket betyder at du har fået en overspændings skade på din kogeplade.

For at få det til at virke skal du have skiftet printplader i kogepladen.
For at sikre at der sker fejl igen, eller på andet 380V udstyr, skal du have kontrolleret alle din NUL ledninger i samlekasser, samt i eltavlen.

Det nemmeste er at få en hårdehvidevare service mand til at skifte elektronikken, han vil hurtigt se at der er en overspændingsfejl, og kontrollere alle dine NUL ledninger.

Godkendelse af svar
Fra : hkrintel

Dato : 29-01-06 10:54

Tak for svaret invisible.

Jeg får en ud at se på det.